YES2morrowlandXL

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie YES2morrowlandXL.


Gast

#126 Re:

2014-01-31 19:10

#103: -

Niet akkoord dus....

Wij wonen hier al gans ons leven, lang voor er sprake was van het volledig uit zijn voegen gebarsten tomorrowland voor een klein en dichtbevolkt dorp als Boom en Rumst en gans de Rupelstreek trouwens...  en zouden dus het laatste woord moeten krijgen....

En als ze het nu nog enkel maar voor alle Belgen moesten organiseren dan zou het misschien nog te doen zijn, maar waarom moeten ze ook mensen van buiten Belgïe laten komen?

En waarom geven ze zo weinig kaarten uit voor de Rupelgemeenten? Dat zou pas rechtvaardig zijn...

En dat ze zoals vorig jaar een apart tomorrowland maken buiten Belgie voor de buitenlanders...

Dat zou pas verdraagzaam zijn tegenover al de mensen die er eigenlijk niks mee te maken willen hebben. Want verdraagzaamheid moet van 2 kanten komen, toch?

Lesley

#127 Natuurdomein

2014-01-31 19:26

Kortzichtig wordt hier gezegd... Natuurdomein zeg ik!
Ga dan twee weekends feesten op een open weide cfr Werchter, Pukkelpop, Graspop maar blijf potverdikke weg uit zulks domein.

Gast

#128

2014-01-31 19:27

Minder zeveren, en meer genieten

Gast

#129

2014-01-31 19:30

Kan er geen gas boete gegeven worden aan die verzuurde mensen? Ik woon zelf een 300 meter van TML en al de jaren geen overlast gezien. YOLO
ML

#130 Problematiek

2014-01-31 19:30

Beste buurtbewoners van het Tomorrowland festival.

Toen ik 14 was zat ik bijna dagelijks in de schorre, te spelen, te fietsen enz. Als vrienden fantaseerden we op regelmatige basis over een grote fuif in de Schorre, dat zou toch fantastisch zijn. 2 jaar later was het zover.

Vandaag, 10 jaar later, hebben we het genoegen om het beste en meest originele Dance festival van de wereld te mogen beleven. En dat allemaal in onze achtertuin. Wauw. Aandacht van over de hele wereld. Een enorme boost voor de locale economie, en een unieke sfeer die op weinig andere plaatsen terug te vinden is.

Als buurtbewoner schrik ik van het 'overlastverhaal'. Zeker gezien de zichtbare inspanningen van de organisatie naar de buurtbewoners toe. Perfecte communicatie die meer dan een half jaar op voorhand van start gaat. Dames en heren, wat kan hier nu in hemelsnaam zo vreselijk zijn. Is het zo erg dat jullie de dromen van tienduizenden jongeren van over de hele wereld zouden afnemen. Is dat de problematiek waar me in Boom mee te kampen hebben? Is het niet interessanter om de hoofden bij elkaar te steken en na te denken op welke manier we het leegstandprobleem zouden aanpakken. Of het centrum van Boom terug die schwung geven die het ooit had in plaats van plannen te smeden om één van de meest vredige plekken op aarde te boycotten.

Dames en heren alstublieft, gebruik uw verstand. Denk aan de mensen in de Filipijnen, de mensen in Soedan, de mensen in Syrië enz... Die mensen hebben het recht om zich druk te maken.

Een weekend vol vrede en liefde voor muziek hoort echt niet in thuis in bovenstaand rijtje.

Denk daar alstublieft nog eens over na...


Gast

#131

2014-01-31 19:32

De inwoners van Boom zouden trots moeten zijn dat het grootste muziekfestival ter wereld in hun achtertuin plaatsvindt. En er zijn nog 50 weekends over tijdens het jaar dat het wél rustig is. Verzuurde samenleving... :(

Gast

#132

2014-01-31 19:49

Niet neuten! Niet pleun!

Gast

#133

2014-01-31 20:00

Met Kerstmis en Nieuwjaar wordt er niet tegen het vuurwerk en straatlawaai geprotesteerd,maar 2 weekends van de 52 in een jaar mag Boom zeker ook eens op de landkaart.Tussen haakjes ik ben 62 jaar en ben ook jong geweest.Let TOMORROWLAND come.


Gast

#134

2014-01-31 20:15

Zijn maar 2 weekends op een heel jaar. Als ze daar al moeilijk over doen. Alweer een teken hoe verzuurd deze wereld aan het worden is. De mensen weten het lang genoeg op voorhand dus ze kunnen vakantie nemen.
Kies een pseudoniem

#135 Re: Natuurdomein

2014-01-31 20:16

#127: Lesley - Natuurdomein

Lesley, het is een recreatiedomein... geen natuurdomein!

linneke

#136 Re: Re:

2014-01-31 20:17

#48: Gast! - Re:

ik denk dat de mensen die de petitie zijn gestart al wel door hebben hoe de organisatie werkt... ze 'luisteren' maar doen verder gewoon hun zin. de samenwerking met de buurt en de organisatie is niet meer wat ze geweest is. de organisatie is zich er van bewust geworden dat ze met omkoopsommen gewoon hun eigen zin kunnen doen en geen rekening meer hoeven te houden met de buurt.

als je iemand van de organisatie aanspreekt en niet helemaal voor TML bent dan proberen ze je met praatjes om te kopen, lukt dat niet dan worden ze ronduit arrogant! het is goed dat er juridische stappen zijn gezet... het 2de weekend zal een feit zijn maar hopelijk is het een wake-up call voor de organisatoren dat het uibreiden van TML hier MOET stoppen en ze MOETEN stoppen met al die onnodige werken.

P-ter

#137 Re: Problematiek

2014-01-31 20:19

#130: ML - Problematiek

Spijkers met koppen vriend!!!! Ik kan het niet beter verwoorden! Sta me toe dit integraal te posten op onze gelijknamige facebook-pagina.

BVD

#138 Re: Natuurdomein

2014-01-31 20:30

#127: Lesley - Natuurdomein

Recreatiedomein .... is iets gans anders!


Gast

#139

2014-01-31 20:40

Vind het zeer erg dat er zo'n onverdraagzame mensen bestaan. Ikzelf woon in wijk de Schomme, 100m van de Schorre. Geluidsoverlast ????, en al de rest, dikke zever, 't zijn er die vergeten zijn dat ze vroeger ook graag plezier maakten, alhoewel, zo'n verzuurde mensen hebben waarschijnlijk zelf nooit in iets plezier. Dikke proficiat trouwens aan de organisatie, die doen echt hun best om het de tegenstanders zo aangenaam mogelijk te maken, maar ja die durven nu ook nogal wat vragen op de buurtvergadering !!! Mijn mening : TL was, is en blijft dikke fun en naar enkele zagemannen die al van de eerste editie
staan te roepen moet echt ni gezien worden.
linneke

#140 t

2014-01-31 20:51

#122: - Re:

zo is het... ik ben helemaal niet tegen TML en vindt niet dat ze ermee moeten stoppen maar hier is het al een aantal edities uit zijn voegen gebarsten.

als je ander festivals bekijkt en waar die plaatsvinden dan vind je er maar weinig in een dichtbevolkt gebied en TML is het 1ige festival dat een recreatiedomein inpalmt. dat ze zelf ergens wat meer afgelegen (TomorrowWorld was behoorlijk afgelegen) een groot stuk grond kopen en dat verbouwen naar eigen zin zou een super oplossing zijn... iedereen zijn zin... buurtbewoners geen overlast meer en festivalgangers kunnen blijven feesten.

linneke

#141 i

2014-01-31 20:56

#116: love tomorrowland - best fistival ever!!

idd en dat in een kleine dichtbevolkte gemeente als Boom in een publiek recreatiedomein...


Gast

#142

2014-01-31 21:13

Peace, love and music!
TML23

#143 Re:

2014-01-31 21:34

#10: musiclover -

als je maar 1 music stijl kent is het nie moeilijk dat je niks van muziek kent he ... een schande dat je jezelf dan musiclover durft te noemen !!! ze mogen gerust nog een weekend bijdoen !!

 


Gast

#144 Re: Re:

2014-01-31 21:40

#143: TML23 - Re:

in uwen tuin dan!

TML23

#145 Re: t

2014-01-31 21:50

#140: linneke - t

Linneke wa moet ik dan zeggen van de lokerese feesten .. das 10dagen achter elkaar en is helemaal in het centrum geleggen voor het marktplein ... ik hoor hier wel geen mensen klagen en daar ist 1 en al klagen , de locatie maakt totaal nie uit . de mensen kunnen gewoon tegen niks meer tegen !

iedereen is trouwens jong geweest , of zijn ze da daar allemaal vergeten of nie geweest misschien???? da ze onze trots , de trots van de jongeren willen verzuren en willen tegenwerken kan echt niet , we leven trouwens allemaal maar 1 keer en moeten er van genieten nu het nog kan , voor je het weet is je leven voorbij en dat weetk spijtig genoeg maar al te goed door het verlies van mijn lievensgenietende broer !


Gast

#146 Re:

2014-01-31 21:55

#28: -

Dat is nog eens een gedacht se. Dat Tomorrowland naar de boerenbuiten gaat en het probleem is opgelost, toch?


Gast

#147

2014-01-31 22:10

Tomorrowland moet 2weekende zijn dit jaar anders kunnen er weinig Belgen gaan volgens mij

Gast

#148

2014-01-31 22:13

het 2de week van tomorrowland moet doorgaan!

Gast

#149

2014-01-31 22:18

Laat de jongeren eens 2 weken feesten !
linneke

#150 Re: Re: t

2014-01-31 22:20

#145: TML23 - Re: t

ik heb helemaal geen probleem met de muziek, mijn probleem ligt em bij het inpalmen van het domein. het kan niet dat 1 festival van het begin van de lente tot einde zomer een recreatie domein inpalmt en een heel publiek domein inricht alsof het van hun is.

de werken die voor dit 1e festival de komende jaren geplant staan zijn niet om aan te zien... ze veranderen de hele infrastructuur naar hun zin en daarvoor moet derecreatie fors inbinden. voor een recreatie domein zou recreatie net op de eerste plaats moeten komen!

ik neem aan de ze voor de lokersefeesten geen 100 tal bomen gaan kappen en een brug van 500m gaan bouwen en waterafvoer veranderen en een tunnel met een hele nieuwe weg naar een dijk gaan aanleggen en nog veel meer werken. sinds vorig jaar ziet TML het zo... festival eind juli, opkuis augustus, herfst en winter om hun plannen wat uit te werken, lente + juni om zoveel mogelijk werken uit te voeren, juli voor opbouw en festival en dan sluiten ze het domein maar af van juli tot midden augustus.