Stop Dennis Papegaaien Nu!!

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Stop Dennis Papegaaien Nu!!.


Gast

#51

2014-02-11 10:22

Schandalig dat er mensen het gore lef hebben zo met dieren om te gaan!!! En dan ook nog overal mee weg komen!!! Zulke mensen moeten keihard aangepakt worden! Het moet ze verboden worden om ooit nog dieren te houden of verkopen! Een enorme geldboete en een gevangenisstraf. Blijf met je poten van dieren af!

Gast

#52

2014-02-18 23:04

advertenties ijn misleidend papegaaien aangeboden vanaf 199 euro maar als je belt en vraagt om wat voor een papegaai t gaat krijg je een vaag antwoord en begint ie op te sommen dat znij papegaaien vanaf 495 kosten ooit een forpus bij hem gekocht best nog prijzig(50 euro!)was binnen een week dood ook dringt hij je (hele dure)verzekeringen op die je helemaal niet nodig hebt zodat hij kan bepalen naar welke dieren arts je moetveel vogels niet in topconditie schandalig gewoon

Gast

#53

2014-02-18 23:05

geen nieuwe vogel gekregen trouwens hoefde ik ook niet meer van hem

Gast

#54 beesten zijn het

2014-02-27 15:57

ik heb mijn papegaai zondag aan hem verkocht voor 200 euro, toen wist ik niet hoe die man omging met de papegaaien. Op internet ben ik erachtergekomen hoe vreselijk de vogels daar behandeld worden. na 2 dagen heb ik hem opgebeld en zei dat ik mijn papegaai terug wil. en wat zei hij,, je mag hem voor 650 euro ophalen.... vieze gluiperd. maar jah ik kon niks anders dan mijn papegaai ophalen, moet er niet aan denken om hem daar te laten.
De Vogelverschrikker

#55 up to date???

2014-03-15 21:49

Alles wat ik vind hier is ouder dan 2 a 3 jaar...... in hoeverre is dit nog allemaal up to date??
Het is schrijnend als het nog steeds zo is bij deze handelaar, maar zo te zien is er de laatste tijd niet veel meer aan de hand.
martijn

#56 dennis goede ervaringen

2014-03-30 10:38

Beste ik lees een hoop reacties vooral negatief wij hebben paar weken een jonge zonparkiet gekocht en goed voorgelicht en zo gezond als maar kan. in krijg vaak de indruk dat mensen niet weten waar ze aan beginnen een papegaai is geen hond ofzo die makkelijker is op te voeden. veel mensen willen een baby en weten niet voldoende en bij de verkeerde voeding of wat dn ook word de vogel ziek of gaat dood. En dan dennis de schuld geven. ik ben erg tevreden over dennis en dat mag ook gezegt worden


Gast

#57

2014-03-31 17:55

stop die beul

Gast

#58

2014-04-30 07:09

Stop de verkoop van zieke papegaaien!

Gast

#59

2014-04-30 07:59

stoppen met verkoop van de gaaien en andere gevogelte ,zieke dieren verkopen is het ergste wat zo iemand die gaaien verkoopt doet,,ik heb het gevoel als je 'n dierenwinkel bezit en levende wezens verkoopt dat je ook hard hebt voor de dieren ,maar Dennis niet ,er zal heus wel eens 'n gezonde tussen zitten ,dan heb je geluk bij Dennis draait alles om de €€€€€€€ schandalig


Gast

#60

2014-04-30 08:26

Dit leed moet stoppen.Er zijn al zoveel mensen die verdriet hebben omdat hun gekochte vogel ziek is en overleden is

Gast

#61

2014-04-30 08:44

Ik zelf ben een tijd geleden ook wezen kijken, ik schroke me rot...sowieeso niet hartelijk , de dieren zitten in kleine hokken zag veel papeaaien met stress en kaal en niet goed gewoon!
ik heb toen zelf de dieren politie gebeld erover...het is een schrikbarend iets.

Gast

#62

2014-04-30 10:29

Heeft deze man nou NOG NIET geleerd

Gast

#63

2014-04-30 12:30

Worden vaak zieke vogels verkocht en de verblijven zijn heel vies

Gast

#64 Re: Re: valkparkiet

2014-05-02 18:48

Beste Irma,

Jongstleden hebben ik en mn vriendin een valkparkietje gekocht, voor mijn vriendins verjaardag

Je raad het al bij dennis papagaaien in Den Haag .Hij zou 6mnden oud zijn en nog tam gemaakt kunnen worden.

We konden naar beneden voor het uit zoeken van een valksparkietje.we zagen een leuk valkparkietje.

Zonder te overleggen moesten we gelijk naar boven om te zeggen dat we dat valksparkietje gekocht hadden .

voor wat geld extra konden we een kooi er bij krijgen,het was dat ook meer voor een kanarie dan voor een valksparkiet.

We kregen hem in een doosje mee zonder lucht gaatjes en dicht getaped  thuis aan gekomen wilde ik het beestje uit het

doosje halen,heeft u weleens een valksparkiet van 6mnden oud zo hard zien bijten dat die aan je hand hangt en niet

meer wilt los laten? en als die dan los laat dat het bloed in je hand staat. we hebben het beestje 2 weken gehad en in die

2weken heeft hij meer in het hoekje gezeten dan speels in de kooi.van tam maken kwam er ook niet veel van terecht.

Na een week zijn we toch maar voor de zekerheid naar de dieren arts geweest,die constaterde dat hij veel te mager was

ze borstbeentje stak er uit zo mager!!!

hij had ook een verkromming aan zn snavel en er zat kalk op de dierenarts zij dat hij  minstens 3 a 4 jaar oud was of zelfs

veel ouder .De dieren arts heeft toen een spuitje

meegegeven om daar vervolgens pap mee bij te voederen. Na twee dagen voederen kon het beestje niet meer op zn

pootjes staan.We zijn toen van Almelo naar Hengelo gegaan naar een avond dieren arts.Daar aangekomen was het

beestje al half dood zn hartje klopte nog wel maar na een minuut was hij gestorven.Wij willen er alles aan doen om hem

te stoppen. wij komen zelf uit Den-Haag, Ik had wel eens een verhaal gehoord maar dacht deze man zit er al jaren,dan

moet het als hij er al jaren zit toch wel iets van goeds zitten maar nee. dus deze man heeft al jaren mensen opgelicht.

Het gaat niet om geld !!! maar wij vinden de welzijn van dieren toch veel belangrijker .we hebben al bij 144 en de dieren

bescherming .Maar om dat het om een bedrijf gaat,gaat de voedsel en warenwed er over.ook kunnen hebben we

op Marktplaats advertenties geplaatst over Dennis we kregen overigens veel goede reacties,maar omdat we zijn bedrijf bij

toenaam noemde ging het weer in strijd met de wed persoonsgegevens helaaas!!! Ook hebben we een dieren arts

verklaring en een opname van die keer dat we bij de dieren arts waren dat hij kwam te overlijden, ook had hij geen ring

en de arts dacht dat de vogel uit het wild kwam of door gefokt was .mocht u vragen hebben kunt u mij mailen,

xmoos1974x@hotmail.com

 


Gast

#65

2014-05-11 16:16

vuile oplichter vogel veekopen 4 5 jaar oud blijkt 18 te zijn

Gast

#66

2014-05-22 06:39

I find it amazing that in a country that takes so very good care of its dogs and cats and with legal protections, that parrots have no rights. Dennis should have been put out of business years ago and yet here he is still selling sick birds to an unsuspecting public. Has there ever been TV show on him about this? Why the hell is this taking so long?
Renate

#67 Re: fijn dat je wel tevreden bent

2014-06-05 13:35

#28: -

Fijn dat je wel tevreden bent over de vogels die je in deze zaak gekocht hebt. Goed om te lezen dat de vogels het ook goed doen en het naar hun zin hebben :-) Wat mijn persoonlijke ervaring met Dennis is, is wel wat minder positief. Diverse malen ben ik in Den Ilp en Den Haag geweest en heb daar te jonge ondervoedde vogels gezien. De reden dat ik niks heb kunnen doen is omdat de vogels net op het randje van ondervoeding waren en ik niet kon aantonen dat de vogels opzettelijk verwaarloosd werden. Diverse malen heeft de dierenbescherming actie ondernomen maar het heeft nog niet eerder echt effect gehad op de verkoop en met name de kweek van de vogels. Daarom teken ik deze petitie, omdat ik de andere kant van de medaille gezien heb over een langer tijdsbestek. Dat neemt niet weg dat ik wel oprecht blij ben om te lezen dat het goed gaat met de vogels die je bij Dennis gekocht hebt en wil je dan ook alle goeds in de toekomst wensen!

Kiki

#68 Net op tijd

2014-07-02 09:01

Wat ben ik blij dat ik deze meneer/dierenwinkel ben gaan googlen zeg! Ik stond net op het punt om een afspraak te maken om een aantal valkparkietjes te bekijken. Dit gaat dus mooi niet door!
Jovanna Vriend

#69 Re:

2014-07-19 10:07

#26: -

Alle amazones niezen en je krijgt een antibiotica mee, dus hij weet precies wat er aan de hand is, onze papagaai is DOOD

teleurgestelde koper

#70

2014-07-21 10:20

Ook een papegaai gekocht bij Dennis Papegaaien, de vogel is na 3 maanden overleden aan een schimmelinfectie die hij al sinds de geboorte bij zich droeg en daardoor aan een longontsteking is overleden. Dit hebben wij van onze dierenarts vernomen na sectie.
Wij hadden ook een verzekering afgesloten bij Dennis. Dennis verzocht ons het sectierapport op te sturen,wat wij hebben gedaan. Het zou allemaal goed komen, nog enkele keren gebeld het werd maar op de lange baan geschoven o.a. nog niets gehoord van de verzekeringsmaatschappij etc. Op een gegeven moment waren wij het beu en hebben de zaak laten zitten. Een andere papegaai gekocht van een particulier waarvan de eigenaar overleden was. Het beestje is 42 jaar en wij hebben er veel plezier van.
Tot slot, ik hoop dat Dennis papegaaien zo snel mogelijk gesloten wordt en heb er verder geen woorden voor.
Dit heeft zich allemaal afgespeeld 2013.

Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2014-07-22 14:53


chika

#72 Re:

2014-08-17 18:48

#70: teleurgestelde koper -  

 Ohneeeee wat lees ik nu allemaal? ik net een grijze roodstaart gekocht daar, we zijn hem met de hand aan het groot brengen, hebben echt al een band met het diertje, hoop echt dat ik niet opgelicht ben! ben nu echt wel heel bang hoor, hoop echt wel dat hij geleerd is van al deze negatieve reacties en nu wel "gezonde" papegaaien verkoopt.
Verdorie had ik dit maar eerder gezien dit allemaal! 


Gast

#73

2014-08-22 06:04

Dieren hebben ook rechten. En zijn ook levende wezens.

Gast

#74

2014-08-22 06:31

uitbuiting moet stoppen

Gast

#75 Re: dennis goede ervaringen

2014-08-22 06:35

#56: martijn - dennis goede ervaringen 

 

Als ik het goed begrijp, ken jij veel van vogels?

Waarom dan bij een broodfokker zoals die Dennis een vogel kopen?  Moest je echt iets van vogels kennen, dan zou je op zoek gaan naar een hobbyfokker.

Ik snap niet dat mensen nog steeds bij die pipo kopen, ik heb al jaren geleden de verhalen gehoord over hem en ik woon in België.