Afschaffen verplichte eigen risico gezondheidszorg

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Afschaffen verplichte eigen risico gezondheidszorg.


Gast

#751

2014-01-08 23:50

Afschaffen die oplichterij, ik ben zelf ook chronisch ziek en betaal me groen en geel, het kost me meer dan dat ik verdien en krijg geen stuiver terug, afschaffen dus.


Gast

#752

2014-01-09 00:09

Ik leef van een bijstandsuitkering. Ik heb 2 grote gaten in mijn kiezen, maar ga niet naar de tandarts vanwege de eigen risico. Hoe moet ik dat betalen?

Gast

#753

2014-01-09 00:14

Het eigen risico verplicht betalen met die kosten is rond uit belachelijk prima dat je wat bij draag eraan maar persoonlijk zijn mijn kosten dit jaar helemaal niet gedekt dus ik heb geen idee waarvoor ik verder zorgverzekering betaald

Gast

#754

2014-01-09 00:25

Die 360 euro moet afgeschaft worden. Voor de minima is het niet meer te betalen. Iedereen heeft recht op goede gezondheidszorg en de maandelijkse premie is al hoog genoeg

Gast

#755

2014-01-09 00:31

Voor mensen met een minimuminkomen die noodzakelijk dure medicijnen moeten slikken wordt het e. r. onbetaalbaar.

Gast

#756

2014-01-09 00:43

Afschaffen het eigen risico. We betalen al veel aan de gezondheidszorg. Heel veel ouderen, werkelozen en arme mensen kunnen dit niet betalen. Ons land gaat zo verloren....

Gast

#757

2014-01-09 00:43

Nu nog de hoge premies en het verplichte eraf.
Dan kan eindelijk de vrije marktwerking weer gaan meespelen.

Gast

#758

2014-01-09 00:45

Eigen risico voor iets wat je niet zelf in de hand hebt??? Krijg je kanker, een hersenbloeding, of wat dan ook... De regering vraagt je momenteel om dan toch maar niet naar de dokter te gaan, tenzij je rijk genoeg bent, om het eigen risico te betalen.
Het eigen risico is voor mensen met een laag inkomen, dus eigenlijk het "doodvonnis" van de regering met "de beste wensen voor het nieuwe jaar". Voor iedereen die minder verdient dan de "Balkenendenorm", moet de regering het eigen risico op nul zetten.
Is het IQ van de regering hoog genoeg om dat in te zien, of missen ze toch een schakeltje in hun verstand om in te zien, dat het eigen risico eigenlijk ook regelrechte discriminatie is van chronisch zieke medemensen...????
Negerzoenen, Zigeunerschnitzel, Zwarte Piet ter discussie stellen vanwege mogelijke aanstoot... daarover kunnen ze wel "goede" besluiten nemen. Laten ze dan ook maar eens zorgen voor een drastische koopkrachtverbetering voor iedere Nederlander. Dus weg met hogere woonlasten, PVDA in de regering: los nu eindelijk "het kwartje van Kok" eens af en als er nog een (al is het maar minimaal) sociaal gevoel is voor de uiteraard niet vrijwillige zieke medemens... WEG MET HET EIGEN RISICO!!!!! Dat is het meest asociale dat ooit iemand heeft kunnen bedenken in een vlaag van misbruik van de machtsposititie!!!!

Gast

#759

2014-01-09 00:59

Nederland stond jaren hoog in lijst van zorg maar nu ergens onderaan.
ik kan het niet rijmen miljarden in Europa's bodemloze put storten terwijl in Nederland mensen creperen.

Gast

#760

2014-01-09 02:33

Het effect van een hoog eigen risico is dat men minder vaak naar de huisarts om wat voor een reden dan ook zal gaan. Zorg is belangrijk. Ik behoor tot de club die in 15 jaar tijd nooit zorg heeft hoeven aan te spreken, maar wel weer betalen mag zodra ik maar voor een kleine zalf bij de huisarts kom. Het is jammerlijk. Neem een voorbeeld aan Belgie, primitieve ziekenhuizen maar expertise waarmee men betaalbaar geholpen kan worden. De duurste high-tech ziekenhuizen maar fatsoenlijke zorg is al teveel.

Gast

#761

2014-01-09 03:24

Ben je het met me eens deel en teken dan deze petitie!

Gast

#762

2014-01-09 03:32

Ik werk zelf in zorg en vind ook niet normaal wat betreft eigen risico!Premie per maand betaal ik 130 en dan nog iedere keer als je je medicatie kom ophalen ,er woord bijna niks meer totaal vergoed en je moet zich verplicht verzekeren anders krijg je boete van overheid!

Gast

#763

2014-01-09 03:57

Het is mooi geweest. Wij hebben in al die jaren genoeg betaald.

Gast

#764

2014-01-09 05:33

Het is toch van de gekke dat je al zo veel elke maand betaald aan ziektekosten en dan nog is dit erbij. En de verzekering bedrijven maar miljoenen vangen. Die lopen maar binnen. En denken bij hun zelf, haa hoezo crisis wij verdienen (knijpen genoeg uit de Nederlander) nee dit kan niet stop hiermee.
Sybe

#765 Re: Re:

2014-01-09 05:39

#710: humanoid - Re:

sorry hoor, reden ze maar in peugeotjes, maar dat is de heren (dames) te min, ze hoeven het immers niet zelf te betalen.....

 


Gast

#766

2014-01-09 06:02

ik heb getekend

Gast

#767

2014-01-09 06:03

Het moet afgeschaft worden want het is niet meer te doen voor mensen

Gast

#768 Re:

2014-01-09 06:07

#11: -

kinderen zitten gratis in basis verzekering voor de tandarts,  zeker gewoon controle en fluor is word vanuit daar betaald.  daardoor zou ik zeker met  de kinderen  dus wel gaan. te duur is geen excuus in dit geval en  je ontneemt de zorg die ze wel nodig hebben


Gast

#769

2014-01-09 06:24

Men verspilt miljarden in de ziekenhuizen door misstanden in de ziekenhuizen, verkeerde beslissingen, managers en dokters, die hun werk niet goed doen (de goede uitgezonderd) en dokters die te hoge salarissen krijgen. Medicijnen die in andere landen soms meer dan de helft goedkoper zijn en een farmaceutische industrie die zichzelf verrijkt. Ga zo door. En dan de ziekenfondsen zelf die al die rekeningen maar betalen zonder echte controles. En wij maar betalen.

Gast

#770

2014-01-09 06:26

Het is te gek voor woorden dat mensen vaak geen zorg meer gaan halen terwijl ze het wel nodig hebben. Dit terwijl ze tegelijkertijd wel een verplichte maandelijkse premie betalen!!!

Gast

#771

2014-01-09 06:27

een goede zaak !! afschaffen het eigen risico !! de mensen met een laag inkomen kunnen het hoofd niet boven water houden !

Gast

#772

2014-01-09 06:28

Geld neukers pak t geld van de hoge pieten. Ipv arme gezinnen

Gast

#773

2014-01-09 06:37

Hoeveel kun je in hemelsnaam verwachten van mensen... Mensen vermijdwn zorf die ze hard nodig hebben!

Gast

#774

2014-01-09 06:46

Ik gebruik medicijnen, waardoor ik ieder jaar mijn eigen risico kwijt ben.
Het is te gek voor woorden dat deze bedragen zo hoog moeten zijn. Zeker nu, nu ik zonder werk zit wordt het sinds gewoon te gek!

Gast

#775

2014-01-09 06:47

We betalen gewoon veel te veel.....