Afschaffen verplichte eigen risico gezondheidszorg


Gast

#4526

2014-07-14 06:52

Niet alleen mensen met een minimum inkomen hebben moeite dit te betalen!!
Hier is een twee verdiener gezin.
man verdient iets boven modaal en we hebben 1 kind onder de 4.
Resultaat we worden het zwaarst belast! (geen zorgtoeslag, huurtoeslag oid)
let dus op niet alleen minima maar iedereen. mn de zwaarst getroffen klasse kan het ook niet betalen!

Wij hebben minimale verzekeringen, gelukkig ook geen schulden maar daar moeten we goed krom voor liggen!

naast onze vaste lasten hebben we 150 euro booschappen en 150 euro benzine geld.

DAN IS HET OP!

ff naar de tandarts is dus een angst dat je nadien een rekening krijgt ondanks tandverzorgd 3

ff naar de dokter is als hij maar niets gaat voorschrijven wat niet door de verzekering word betaald want dat geld hebben we niet.

 


Gast

#4527

2014-07-14 07:04

Eigen risico, wat een asociale onzin. Ziektekosten moeten ook om laag. Laat de mensen die het wel hebben betalen, maar nog beter zorg vooral dat die PRIVATISERING van gezondheidzorg teruggedraaid wordt naar wat ooit is geweest, een DIENST van de overheid! Gezondheis is GEEN INDUSTRIE, net als ONDERWIJS, VERVOER EN CULTUUR. Al deze dingen moeten toegankelijk zijn voor IEDEREEN in een rijke land als Nederland!!

Gast

#4528

2014-07-14 07:10

Tekenen allemaal voor je eigen

Gast

#4529

2014-07-14 07:15

Ik heb een ziektewetuitkering en wordt waarschijnlijk afgekeurd en kom in de WIA terecht.
Ben bang wat me nog eventueel aan medische kosten te wachten staat.

Gast

#4530

2014-07-14 07:16

Goede zaak. Nog even en de staat is opgeschoond. De bodemloze put in den Haag wilt het niet begrijpen wat er bij de gewone bevolking afspeelt. Hoop dat dit bijdraagt.

Gast

#4531

2014-07-14 07:17

Toen wij voor het allemaal 1 werd nog in de particuliere verzekering zaten betaalde we minder als nu en geen eigen risico ook. Wordt tijd dat de zakkenvullers opstappen en iedereen een normale verzekering kan afsluiten zonder eigen risico , en dan nog alles als je diabeet bent wat nog eens niet vergoed wordt , kost hier op jaarbasis buiten de eigen risico nog eens een 1500 extra , ja je krijgt wat terug met de belastingaangifte maar je mag het wel allemaal eerst even ophoesten .

Gast

#4532

2014-07-14 07:19

Sowieso is een verplichte verzekering te gek voor woorden!

Gast

#4533

2014-07-14 07:26

Er was ons belooft dat door de marktwerking de premies en de eigen bijdrage zouden minderen maar het tegendeel is waar. Er verdwijnt nu véél meer geld in de zakken van de bestuurders in plaats van in de gezondheidszorg. Het wordt voor de lage inkomens steeds moeilijker om rond te komen maar moeten wél deze toren hoge kosten op hoesten. De ziekenfonds werkte mijn inziens beter. Niet elke verandering is een verbetering en daar is dit een goed voorbeeld van.Elk jaar moet de eigen bijdrage omhoog onbetaalbaar!

Gast

#4534

2014-07-14 07:26

Op dit moment slik ik 31 pillen per dag waaronder 2 behoorlijk dure pillen, als ik die dure niet meer neem zal ik niet lang meer op aarde rond huppelen. Inclusief eigen bijdrage, benzine en parkeergeld voor/bij het ziekenhuis ben ik op jaarbasis meer dan 1000 euro kwijt en dat van een weduwe pensioentje van nog geen 800 euro. En dan natuurlijk nog je gewone rekeningen. Nederland is alleen nog voor de rijke en de zieken en hulp behoevende kunnen barsten.

Gast

#4535

2014-07-14 07:30

Dit is iets waar iedereen op moet reageren het loopt de spuigaten zo.

Gast

#4536

2014-07-14 07:31

Goede actie, vraag me alleen af of het nut heeft.
Misschien moet de eigen bijdrage ook maar gekoppeld worden aan het inkomen, zodat de beter bedeelden in dit land een klein beetje in de kosten voor de minder bedeelden kunnen gaan bijdragen.

Gast

#4537

2014-07-14 07:42

Dit is zo ontzettend belangrijk, geef mensen een kans en hanteer geen amerikaanse maatstaven !!! Dit gaat helemaal fout in nederland

Gast

#4538

2014-07-14 07:42

Helemaal mee eens, ben benieuwd of deze petitie invloed heeft op deze maatregel!

Gast

#4539

2014-07-14 07:52

Het eigen risico moet afgeschaft worden .
Ik kan niet eens meer naar de tandarts terwijl ik pijn heb .
Waar gaat dit heen!!!
In een land als Nederland moet dit niet mogen
We betalen ons groen en geel tis alleen nog maar betalen in dit land. Betalen en nog eens betalen nee nederland is nederland niet meer.....en maar geld naar het buitenland sturen ..... en dat terwijl er onder de eigen volk zoveel armoede heerst. Ik leef noodgedwongen van een bijstandsuitkering .......of schaf het af of laat het inkomen afhankelijk worden voor de mensen die het minst bedeeld zijn .dus ga ik voor afschaffen of inkomsten afhankelijk. Maar of deze petities zin heeft ??? Ik betwijvel het ......maar hoop er wel op !!!


Gast

#4540

2014-07-14 07:54

Niet meer te betalen vroeger kreeg je nog geld terug nu moeten wij meer en meer betalen schandalig

Gast

#4541

2014-07-14 07:59

Goed werk! Ik ben een wajonger die graag psychische ondersteuning kan gebruiken, echter is dit onbetaalbaar(Juist de groep die het zo hard nodig heeft!) dus zullen er heel wat wajongers zijn die de dokter/psycholoog/psychiater maar voor de zekerheid links laten liggen.

Gast

#4542

2014-07-14 08:18

Het is een kwalijk iets, ziek zijn en daar nog gestraft voor worden ook. Ik ben ieder jaar dik 15 maanden bezig mn eigen risico af te betalen. Er komt geen eind aan want als de afbetaling bijna klaar is ligt de nieuwe voor het volgende jaar en al. Kortom met mn premie EN aflossing eigen risico betaal ik dus 170 euro per maand. Maand in maand uit en dat met mn uitkering

Gast

#4543

2014-07-14 08:20

Zorg moet voor iedereen betaalbaar blijven .wat mij betreft weer terug naar het ziekenfonds en de particuliere verzekering voor de betere inkomens

Gast

#4544

2014-07-14 08:20

Schandalige maatregel, de zieken extra pakken. Belofte op belofte wordt gebroken. maar wel 40 miljard naar Ukraine, 5 miljard naar Egypte, stelletje corrupte eikels.

Want, waar werkt die lampekap Hoogervorst nu? Oh ja, maar corrupt zijn ze niet, kijk maar naar Zalm, Eurlings. Allemaal zakkenvullers. Zalm voorop

 


Gast

#4545

2014-07-14 08:27

Terechte petitie door hoge eigen risico ga ikniet naar dokter en tandarts als het nodig id kan amper premie betalen elke maand
kan toch niet blijf met pijn en veel ongemakken onnodig rondlopen

Gast

#4546

2014-07-14 08:29

Ik ben een hartpatient, mijn duurdere medicijnen worden sinds kort ook al niet meer vergoed. Nu met de goedkopere versie nog meer pillen nodig om de bijwerkingen te onderdrukken. Zowiezo al meer betalen doordat eigen risico dus ben het met afschaffen helemaal eens

Gast

#4547

2014-07-14 08:29

ik vind het niet normaal ben zelf ook minima en heb eb ziekelijke zus die ook minima is dus ik wil ook graag dat de eigen bijdragen lager wordt of wordt afgeschaft

Gast

#4548

2014-07-14 08:31

Kwaliteit Gezondheids zorg voor allen ongeacht inkomen

Gast

#4549

2014-07-14 08:32

Belachelijk duur die zorgverzekering én die eigen risico... Je kiest er ook niet voor om ziek / arbeidsongeschikt te worden !! >>> waar gaat dat geld heen? naar de zorg? naar de staat? naar dure managers/directie/aandeelhouders.
TERUG NAAR HET OUDE SYSTEEM: ZIEKENFONDS!

Gast

#4550

2014-07-14 08:57

We betalen veelste veel voor onze zorg.
GENOEG IS GENOEG