Consulaat Lyon

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Consulaat Lyon.


Gast

#51

2013-12-19 11:37

Het gaat niet alleen om Lyon, ook Toulouse en Perpignan zijn dicht.... ik ben nu bijna 70, mijn paspoort is gelukkig vrij nieuw en ik kan nog reizen .... nog wel.......

Gast

#52

2013-12-29 12:41

Prima!!!

Gast

#53

2014-01-01 22:21

Met het grote aantal (expat)Nederlanders in het zuiden van Frankrijk, is het niet meer dan billijk dat er een consulaat open blijft in de regio.
De petitie is een uitstekend initiatief.

Gast

#54

2014-01-22 04:46

Ik wil best een europees paspoort of,zelfs een frans paspoort warin staat dat ik nederlands staatsburger ben.
M.a.w. Regel iets met de fransen.
Nicolaas

#55 Bezuiniging ?

2014-01-25 19:46

Inderdaad een nogal zwakke houding, zwak repliek, voor iemand met die positie. Tegenwoordig kan dat, geloof ik. Daarnaast ben ik benieuwd of deze man familie, vrinden of wat dies meer zij, heeft met een huis in Frankrijk. Natuurlijk is dit besluit niet op eigen naam genomen, maar moet er instemming zijn gegeven. Dit besluit wordt breder gedragen, vermoed ik. Wanneer dit het gevolg is van een geldtekort, waarom is er dan aan ons de keuze gelaten belasting in F OF in NL te betalen. Blijkbaar moeten ook hier weer anderen bloeden voor de fouten van anderen. Ozo menselijk; de oorzaak ligt nagenoeg buiten s'mans handelen, dus bij de "ander".

Gast

#56

2014-01-28 15:46

Ik woon in departement Pyrenees Orientales (66) en dat is 5 uur TGV van Parijs. Voor mij is dus Lyon al wat beter. Voorheen kon ik naar Toulouse, maar helaas de bezuinigingen slaan toe.

Gast

#57

2014-03-24 12:06

Ik woon in het zuidwesten van Frankrijk. Als de ambassade in Lyon de enige is die overblijft heb ik , en hééééél veel Nederlanders er niets aan. 2 dsagen reizen is toch tè GEK!!!Waarom geen mobile paspoort aanvraager laten rondreiden in het zuidwesten? Het barst hier van de Nederlanders.

Gast

#58

2014-05-19 13:03

Nederlandse politici bekommeren zich bar weinig om hun landgenoten in het buitenland! Het lijkt soms of ze het hen zo moeilijk mogelijk willen maken.

Wat dat betreft kunnen ze een voorbeeld nemen aan hun Franse collega's, die hun landgenoten in het buitenland met respect behandelen en waar nodig helpen.

Gast

#59

2014-05-19 13:46

Een Frans paspoort met behoud van Nederlandse nationaliteit lijkt me een goede oplossing om ons tegemoet te komen !

Gast

#60

2015-11-30 00:06

Ik moet helemaal naar parijs reizen om mijn papieren in orde te maken ,dat is zo een 700 kilometer .niet normaal!!