Petitie tegen collectieve bekendmaking toetsresultaten FEM


Gast

#1

2013-11-09 13:42

Mee eens, we moeten nu echt te lang wachten op de resultaten.
Kan niet zeggen dat ik het idee slecht vindt, maar als het bijvoorbeeld de cijfers vrijdag van week 10 te zien krijgen, 1 week eerder dus, lijkt mij dit een prima oplossing.
Al moet ik zeggen dat ik er weinig moeite mee had dat je de ene toets naar enkele dagen kreeg en de ander na 10, maar nu moet je soms bijna 3 weken wachten en voor een herkansing kan dit bijna een maand worden, erg lang.
Mark Jongman

#2 Goed initiatief

2013-11-09 13:53

Ik ben het eens met het standpunt van deze petitie, ik snap überhaupt het hele punt van "alle resultaten achterhouden tot één moment" niet, het is toch alleen maar handig dat zodra de docent het cijfer heeft ingevoerd je dit ook meteen kan zien?
De studenten die het verwarrend vinden of er onrust van krijgen (wie?) moeten dan gewoon zelf niet in Bison kijken of hun e-mails van hun schoolmail maar niet bekijken, waarom zou de overgrote meerderheid in het donker moeten worden gelaten qua toetsresultaten omdat een minderheid dat fijner vindt? Je zou hier zelfs een vergelijking kunnen maken met een bepaalde 'Pietitie'...

Goed dat er iemand initiatief heeft genomen om bezwaar aan te tekenen voor deze achterlijke wijziging!

Gast

#3

2013-11-09 15:09

Bedankt voor je initiatief
Gast

#4

2013-11-09 19:24

Jankerds... vooral die gastjes die hebben ondertekend en al lang afgestudeerd hadden moeten zijn. TRIEST!!!

Gast

#5

2013-11-09 20:59

Omdat de cijfers gewoon snel duidelijk moeten zijn.

Gast

#6 Re:

2013-11-10 09:42

#4: Gast -

Triest, dat je iets aanhaalt wat niks te maken heeft met het doel van de petitie en dan je eigen naam niet vermeld...

DJ

#7 stelletje angsthazen

2013-11-11 09:56

Is het niet ontzettend handig dat de toetsresultaten op 1 bepaald moment worden bekendgemaakt? Juist dát bespaard de studenten veel onrust. Je hoeft namelijk maar één keer je webmail te checken (vrijdag 12:00) en je weet hoe je ervoor staat. Waarom zou je trouwens vol onrust zitten na je tentamens? Je legt je pen neer, levert je tentamen in en gaat met een goed of slecht gevoel naar huis. Dan weet toch zelf wel of je het goed hebt gemaakt ofniet? Dat veel studenten een probleem maken over deze nieuwe regeling heeft puur en alleen te maken met de 6-jes cultuur. Een student is onrustig op het moment dat zij niet weet of ze net een 6 heeft behaald of helaas een 5. Deze nieuwe regeling zou er juist voor kunnen zorgen dat studenten zich meer gaan inspannen voor het halen van voldoendes, want zeg nou zelf, op vrijdag 12:00 uur vlak voor het weekend bericht krijgen dat je alle vakken gehaald hebt is toch een reden om te proosten?!


Gast

#8 ..

2013-11-11 12:12

Laat ze dan de cijfers per vak in een keer online zetten binnen 10 dagen.
Niet allemaal wachten tot het 3 weken verder is.

Gast

#9 Deadline is deadline inderdaad

2013-11-11 12:21

Goed Dominique dat je het initiatief neemt om er voor te zorgen dat deze plotselinge wijziging niet zomaar ingevoerd wordt. Er moet eerst (beter) onderzoek gedaan worden hoe dit proces optimaal kan verlopen en of het inderdaad niet in strijd is met de huidige regelementen.
RS

#10

2013-11-11 14:25

Goed initiatief. Ik heb deze petitie ondertekend, omdat ik gewoon zo snel mogelijk mijn cijfers wil weten. Waarom wachten tot één moment als het betreffende cijfer al(lang) bekend is?

En @ DJ, dat heeft in mijn geval niets met een 6-jes cultuur te maken kan ik je verzekeren. Daarnaast is het niet aan jouw om te bepalen wanneer een student onrustig is. In mijn geval ben ik in een zekere zin "onrustig" totdat ik weet of ik nu een 7 of een 8 heb gehaald.
Ook denk ik niet dat een student zich door deze regeling extra gaat inspannen. Hij/zij zal ofwel goed zijn best doen en gaan voor een goed cijfer of proberen om er met minimale inspanningen een "kleine" voldoende uit te slepen. Het tijdstip van het bekend maken van de cijfers zal hier naar mijn mening geen invloed op hebben. En tot slot hoeft het voor mij niet per se weekend te zijn om te proosten op een goed cijfer.
DJ je bent een sukkel

#11 Re: stelletje angsthazen

2013-11-12 00:30

#7: DJ - stelletje angsthazen

Woooow ja het is idd handig dat we maar 1x onze mailbox hoeven te checken omdat niemand een smartphone heeft en alle mails toch niet automatisch doorgestuurd worden op het moment dat je het ontvangt. Vakken halen opzicht is een reden om te proosten, Saxion hoeft geen rekening te houden met de tijdstippen om ons dat te laten vieren... Kom a.u.b. met reeële argumenten....
Enige wat nu onrust zaait is de ondoordachte regeling om studenten nog langer te laten wachten op de cijfers.

Henk

#12

2013-11-12 06:50

Komt bij dat in de voorgestelde situatie Bison en webmail het niet gaan trekken..

Patje

#13 gaat het?

2013-11-12 07:52

RE #10 en #11 Het gaat maar om een meningsverschil hoor?! Je hoeft niet kwaad te worden op het moment dat iemand een andere mening heeft dan jij. Ooit van een discussie gehoord waar zaak en persoonlijke mening gescheiden worden? Je hoeft niet meteen hatelijk te doen op het moment dat iemand er anders over denkt.
Dominique Verzeilberg

#14 Bericht van initiatiefnemer

2013-11-12 08:38

Beste mensen,

Ik vind het fijn te lezen dat de zaak aan het hart gaat en dat er discussie ontstaat. Graag wil ik jullie wel vragen het netjes te houden. Respecteer elkaar en elkaars mening alsjeblieft.

Groetjes, initiatiefnemer, Dominique Verzeilberg
RS

#15

2013-11-12 09:30

@ Patje, dan denk ik dat wij van mening verschillen over wat "hatelijk" doen is. Mijn reactie is dan in jouw ogen misschien wat fel, maar het was niet mijn intentie om hatelijk over te komen.

DJ mag zijn mening hebben en ik heb het recht om daarop te reageren, om hem te laten zien hoe ik het ervaar en dat wat hij schrijft niet voor iedereen geldt.
En als DJ ons wil laten in zien dat we allemaal heel dom bezig zijn, door het ondertekenen van deze petitie, dan zal hij inderdaad met reële argumenten moeten komen.
Het ervaren van onrust is voor iedereen persoonlijk anders en er is, voor zover ik weet, niet onderzocht hoe dit ervaren wordt onder de studenten van FEM. (Mocht dit wel zo zijn, dan zie ik de resultaten graag tegemoet)
Verder zie ik het niet gebeuren dat een student extra zijn best gaat doen, omdat hij/zij zijn cijfer een paar weken later terug krijgt. Als dat opgaat, geef iedereen dan aan het einde van het jaar de cijfers in één keer terug, misschien doen ze dan nog wel beter hun best.
En als deze regeling er komt, zodat we een gezamenlijk moment van proosten hebben, tja...
Mr. T

#16 Re: Bericht van initiatiefnemer

2013-11-12 09:35

#14: Dominique Verzeilberg - Bericht van initiatiefnemer 

 'Initiatiefnemer'

'Down with the system, hell yeahh' :p Maar goed initiatief ! Nog een aantal minimum aan stemmen nodig om dit tot een succes te maken ?

DJ je bent een sukkel

#17 Re: gaat het?

2013-11-12 11:08

#13: Patje - gaat het?

Hatelijk, kwaad? Ik snap niet wat je bedoeld hoor..... naar mijn idee is er niks haatelijks gezegd en reageerd er niemand kwaad, ooit gehoord van sarcasme?


Gast

#18 Re: Re: gaat het?

2013-11-12 14:14

#17: DJ je bent een sukkel - Re: gaat het?

Is het mogelijk dat jouw naam als hatelijk wordt gezien? Als je dat niet begrijpt stel ik voor dat je in het woordenboek opzoekt wat hatelijk betekent.

Buiten dit kinderachtige gejank om vraag ik mij af waarom er geen reden is gegeven waarom de cijferpublicatie verandert is. We hebben alleen een mail gekregen met daarin het feit dat het verandert is zonder motivatie. Het wordt wel lastig om de argumenten van de academieraad te weerleggen als we niet weten wat hun argumenten zijn.


Gast

#19

2013-11-13 12:05

Ten eerste moet ik zeggen dat het lijkt alsof het besluit ondoordacht en zonder onderbouwing genomen is.
Ten tweede naast dat het in strijd is met het examenreglement zie ik niet in hoe dit ons als student kan benadelen. Hier zou ik wel een antwoord op willen. Onrust zou in elke situatie aanwezig kunnen blijven(oude, huidige en eventueel nieuwe regeling). Op zich is het wel handig om één vast tijdstip te hebben wanneer de cijfers bekend worden. Zo weet iedereen waar die aan toe is(wat betreft de wanneer de cijfers bekend zijn). Alhoewel ik dan net zoals de eerste reactie vind dat de (her)cijfers een week eerder bekend moeten worden, 19 werkdagen wachten op een cijfer is natuurlijk absurd. (twee data's dus voor het bekendmaken van cijfers)
Ik heb de petitie getekend omdat ik deze maatregel te ver vind gaan en denk dat er een betere tussenoplossing kan zijn aan de hand van beter onderzoek naar de mening van studenten.
PV

#20 Re:

2013-11-13 15:46

#19: -

Het kan nadelig zijn voor ons als studenten als je nog een stage of afstudeerdrempel over moet. Wanneer je moet wachten tot week 1 van blok 3 dan kan je niet meer op tijd starten met je stage. Ik weet dat er al in december gekeken wordt of je de drempel wel of niet hebt gehaald maar er zijn zaken genoeg waarin eind januari (na de resultaten van blok 2) nog een drempel gehaald wordt en stage wordt goed gekeurd.


Gast

#21 Re: Re:

2013-11-14 08:38

#20: PV - Re:

Daar had ik niet bij stilgestaan. Dank u!