Neen aan Jachtopeningsbesluit 2013-2018 betreffende (zwerf)katten

larakarenina

#401 Re: jachtopeningsbesluit zwerfkatten

2013-11-02 22:41

#397: - jachtopeningsbesluit zwerfkatten

kortzichtiger antwoord kan niet!!!!


Gast

#402

2013-11-02 22:44

BEGIN EERST MET HET VEROORDELEN VAN DE EIGENAARS
DIE DE KATTEN DUMPEN EN/OF ACHTERLATEN !!!
OP DEZE MANIER STRAF JE ALLE (ZWERF)DIEREN
TWEEMAAL ! EERST VERLIEZEN ZE HUN (T)HUIS EN
DAARNA HUN LEVEN. ARM VLAANDEREN !!! Bah

Gast

#403

2013-11-02 22:45

Supergoed dat er zo een petitie is .Ik hoop enkel dat het ook effect zal hebben.Anders zal ik in het vervolg van mijn kat toch een binnenblijfkat maken vrees ik.

Gast

#404

2013-11-02 22:50

komaan sèg! waar gaat dit eindigen.

Gast

#405

2013-11-02 22:54

EN WAT MET AL DE "HUIS"KATTEN DIE SLECHTS TIJDELIJK IN HUIS MOGEN VERTOEVEN EN TIJDENS
DE WERKDAG EN/OF 'S NACHTS BUITEN (MOETEN) BLIJVEN ! MOETEN DIE NU BUITEN HET GEVAAR
VAN HET VERKEER OF EEN ONVERDRAAGZAME BUURT,
NU OOK VREZEN VOOR HET SCHOT VAN DE WREDE JAGER ?
OF ZOEKEN DE JAGERS EEN NOG GEMAKKELIJKERE PROOI
DAN DE UITGEZETTE TAMME FAZANTEN ...



Gast

#406

2013-11-02 23:09

al mijn poezen zijn gesteriliseerd of gecastreerd , 1 ervan gaat af en toe eens buiten ,is altijd in de omgeving , de andere zijn oude poezen en 2 jonge die het gewoon zijn van binnen te zitten , ze hebben speelgoed , krabpalen en boven een kamer voor hen ingericht , ze hebben de nodige ruimte zodat elk zijn eigen plekje heeft . niet 1 draagt er een halsbandje , ze zijn het niet gewoon !!! een kat van 12 , en 14 jaar doe je dat niet meer om , ze worden hyper ervan !! wat als per ongeluk toch eentje een wandeling gaat maken ? kan iemand controleren op een chip ? dit besluit zal een hele kattenjacht worden , poezenhaters krijgen vrij spel !!!

Gast

#407

2013-11-02 23:12

Wie heeft deze wetten gemaakt? Wat dier onvriendelijk zeg!!! Dit kan toch niet echt gebeuren!! Jagers kunnen hier niet over beslissen! Die schieten toch alles dood wat beweegd!!! Een schande is het!!! gr denise schonkeren!

Gast

#408

2013-11-02 23:17

mijn katten zijn gechipt, ze dragen geen halsbandje, normaal gezien komen ze niet buiten maar het zijn nog altijd dieren. Ik wist niet dat jagers vallen mochten plaatsen is dat dan niet stropen en in Belgie verboden ?


Gast

#409

2013-11-02 23:18

Gruwelijk!!

Gast

#410 Re: jachtopeningsbesluit zwerfkatten

2013-11-02 23:19

#397: - jachtopeningsbesluit zwerfkatten

en wat met duiven , ratten , konijnen , muizen , meeuwen .... verspreiden die geen ziekte , vangen die geen vogeltjes ??? ze hebben in jou al een kandidaat katten doder , proficiat !


Gast

#411

2013-11-02 23:28

Ik heb zelf 2 katten thuis en één ervan heeft geen riempje aan. Dit wil dus zeggen dat één van mijn katten zomaar kan vermoord worden doordat iemand beslist dat zij geen huiskat is?! Grandioos schandalig!

Gast

#412

2013-11-02 23:34

Waarom is dat nodig ???????

Gast

#413

2013-11-02 23:34

waar gaat dit naartoe hebben de dieren dan geen rechten overal worden ze op verschrikkelijke wijzen afgemaakt net alsof de mensheid stilaan gek aan het worden is bezeten is en nu gaat de overheid nog een stapje verder die dieren lopen toch niet in de weg doen niemand kwaad dat ze dat crapuul in de gevangenissen maar liquideren dat daar maar eens terug een fatsoenlijke straf op komt wil er direct voor tekenen dat kost ons allemaal veel geld en dat maakt onze wereld onveilig niet deze onschuldige dieren die er altijd voor ons zijn en ons door moeilijke tijden halen

Gast

#414

2013-11-02 23:48

het is te belachelijk voor woorden dat dit nodig is om levens te kunnen redden.als iedereen die een kat heeft nu eens begint om deze ook binnen te houden(wat ik ook doe bij mijn 5 katten)dan zal er al een hoop ellende voorkomen worden.en wat de jagers betreft daar heb ik geen goed woord voor over.

Gast

#415 Re: jachtopeningsbesluit zwerfkatten

2013-11-02 23:49

#397: - jachtopeningsbesluit zwerfkatten

oei nog een kattenhater... mensen verspreiden ook ziektes en eksters en kraaien roven ook jonge vogeltjes dat is instinkt van de natuur dan moet je die ook liquideren dan voor mij hoeft geen enkel dier nutteloos te sterven overal ter wereld worden dieren gedood door andere dieren om te overleven dan moeten die ook allemaal neer gehaald worden als de mens wat meer zorg draagt voor zijn dier dan was er geen overpopulatie wij de mensheid zijn de schuld van alles allemaal stuk voor stuk egoisten en daar moeten de dieren voor boeten

babeluda

#416 D'r is een reden, al mag het ongelooflijk lijken

2013-11-02 23:51

Kijk, katten lopen weg. Ze zijn geen roedelbeesten, zoals honden het zijn. Ze zetten zich vast aan plaatsen, een territorium, en niet aan mensen. En al die katten die weglopen en nooit meer teruggevonden worden proberen te overleven in hun territorium. Hoe doen ze dat? Terugvallen op oude instincten. Jagen. Op jonge vogels, hazen, konijntjes. Allemaal kleine beestjes die niet veel kunnen doen om zich te verdedigen tegen deze roofdieren die het land massaal overspoelen, omdat veel mensen katten hebben en veel katten al eens weglopen, soms voor altijd en soms voor een paar dagen, waarin ze toch wel aan voedsel moesten geraken.
Het is om te voorkomen dat die soorten, inheemse prooien voor uitheemse katten, in gevaar zouden komen dat de regering jagers toestemming geeft om 'wilde katten' neer te schieten (daarbij, maak u geen zorgen, een kat is snel en klein genoeg om een moeilijk doelwit te vormen).
Misschien ziet u dat als een vorm van 'de concurrentie neerknallen'. Is het niet. Jagers hebben een jaarlijks quota, gelimiteerde jachtseizoenen om de soorten rust te geven, een kans om zich voort te planten. Katten hebben dit niet. Jagers worden vaak als boosdoeners aanzien, terwijl zij, net als de boswachter, instaan voor het behouden van de natuur.

Gast

#417

2013-11-02 23:53

Godsgeklaag het lijk hier
Roemenië wel maar dan met katten, dit moet direct stoppen, als katten en poezen geholpen zijn en gechipt dan zijn ze van iemand ja en als je dat niet kan controleren wie geeft jou dan het recht om deze prachtige lieve dieren te doden? Dus stop hier mee het is waanzin.

Gast

#418

2013-11-03 00:17

dierenrechten en dierenwtten zijn niks waard in Belgie

Gast

#419

2013-11-03 00:25

Wat een schandalig decreet is dit toch.

Gast

#420

2013-11-03 00:29

Dit is de makkelijkste weg, zodat de overheid zich niet over het zwerfkatten probleem hoeft te buigen.

Gast

#421

2013-11-03 03:42

Vzw zwerfkat in nood en andere verenigingen zetten zich met harten ziel in omdeze poezen te helpen door sterilisatie en castratie en dan mag een jager beslissen als zo'n hulpeloos katje doodsbang in een kooi zit om het af te maken of niet echt harteloos

Gast

#422

2013-11-03 05:01

Waar iedereen van walgt in Roemenië met de zwerfhonden, gebeurt hier, in ons eigen land ook!
Maar met katten!
Echt zielig!!
Kaat

#423

2013-11-03 06:23

Wij wonen 100 meter van bos en velden. Ik vrees dat ook onze 2 katten zullen worden aanzien als wilde katten. Katten in het jachtterritorium zijn sowieso niet geliefd en worden vaak nu reeds aangeschoten. Met deze wetgeving geeft men de jagers vrij spel. Wie kan op 100 meter zien of de kat een halsbandje om heeft?

Gast

#424

2013-11-03 06:37

BELACHELIJK!!! Als ze zo denken om te kunnen gaan met weerloze beestjes die nergens iets aan kunnen doen dan ben je gewoon DOM!!

Gast

#425 Re:

2013-11-03 06:44

#297: -  

 JIJ EET ZEKER GEEN VLEES ? Anders ook weg met jou heel stomme opmerking !!!!