Neen aan Jachtopeningsbesluit 2013-2018 betreffende (zwerf)katten


Gast

#376

2013-11-02 19:44

Deze petitie is meer dan terecht. Niet alleen uit respect voor de zwerfkatten maar ook voor onze huisgenoten. Hoe kunnen jagers, meestal kattenhaters, het verschil kennen tussen een huisgenoot en een verwilderd exemplaar ? Iedereen weet dat een loslopende huisgenoot chippen een onbegonnen zaak is. Trouwens kunnen zij chips lezen? Ten tweede waar staan al de mensen die al jaren inspanningen leveren om zwerfkatten te steriliseren en castreren om hen zo een tweede kans te geven.

Gast

#377

2013-11-02 19:46

Typisch Belgisch!!!! Het gaat echt van kwaad naar erger! Uit uw auto stappen en een papiertje in de vuilbak gooien... Gas-boete! Op de trappen een broodje opeten... Gas-boete! Te luide muziek in uw café....18 MAANDEN CEL!!!! Kinderen mogen niet meer buiten spelen wegens teveel lawaai! En ga zo maar door... Maar jagers mogen doen wat ze niet laten kunnen! Ze schieten hier zelfs in de richting van de huizen! Ze verstoren ook ferm de rust met dat geknal! Maar wij mogen onze gazon op zondag niet afrijden. We durven hier dikwijls niet meer gaan wandelen, want we riskeren zelf geraakt te worden! Onze katten blijven al jaar en dag binnen, sinds dat we meegemaakt hebben dat ze vlakbij huis neergeknald worden.

Madam Schauvliege ziet ze vliegen, ja!

Oplossing: Schaf de jacht af! Verbied het invoeren van buitenlandse dieren. De asielen zitten zo bijvoorbeeld vol honden uit Bulgarije, Tsjechië, Polen, Spanje, enzovoort (volgens mij bestaat daar een handel in). Hoe erg voor de beesten van die landen ook, er zijn al genoeg Belgische dieren die de zorg van asielen nodig hebben. (Wij waren op zoek naar een hond, en hadden de grootste moeite om gewoon een Belgische te vinden.)
En last but not least: Treed heel streng op tegen het afzetten en/of mishandelen van dieren! Wat ze hier in onze buurt al afgezet hebben! Zelfs al tot en met konijnen.

Gast

#378

2013-11-02 19:47

voilà getekend. De meeste katten kunnen binnen en buiten. Waar halen ze 't?

Gast

#379

2013-11-02 19:48

mensen zetten zich in om poezen steriel te maken ,dit alles word nu nietig gedaan ,de arme poezen moeten nu onderspit delven voor die moordenaars

Gast

#380

2013-11-02 20:58

Er zijn zoveel mensen die vechten om de zwerfkatten populatie een halt toe te roepen door katten geheel zelfstandig te laten steriliseren/castreren! Als iedereen zélf zijn verantwoordelijkheid nam, was er geen probleem! Gaan we de kant op van de massamoorden in Roemenië?! Gaan wij daaraan toegeven én meewerken??!! Waar is onze menselijkheid gebleven? Deze dieren hebben er immers zelf ook niet om gevraagd! Sla liever de handen in elkaar, en sta de vele organisaties bij die zich inzetten voor de zwerfkatten! Help hen in plaats van wéér zovele slachtoffers te maken, er zijn er immers al genoeg!

Gast

#381

2013-11-02 21:29

dergelijke maatregel is schandaleus, er zijn andere middelen om het aantal zwerfkatten te beperken en wel door te neuteren en voortplanting aldus stop te zetten

Gast

#382

2013-11-02 21:32

Het is ondenkbaar dat katten zomaar zondermeer zouden mogen afgeslacht worden, geen weldenkend mens kan het hier eens mee zijn. Graag enige zin voor beschaving en gevoel anno 2013!!

Gast

#383

2013-11-02 21:34

Ik sta volledig achter deze petitie.
Alle mensen met hun hart op de goede plaats zullen hier tegen zijn.
Ik begrijp gewoon niet meer wat er allemaal gebeurt in dit land i.v.m. dieren.We moeten verder blijven strijden!
In het belang van de dieren.
Anonymous

#384

2013-11-02 21:53

Het zal niet lang meer duren of die jagers gaan hetzelf mogen bekopen. Al zal dat een van mijn laatste dingen zijn die ik doe.

Gast

#385

2013-11-02 21:55

Dit mag absoluut niet doorgaan..

Gast

#386

2013-11-02 21:56

Wat is dat nou voor raars? Mijn kat kan ik wel een bandje omdoen maar hij heb t eraf binnen 5 min dus als ie dan gevangen word word ie maar afgemaakt??? Dit kan toch niet??!! Waarom heb ik ze laten chippen dan?

Gast

#387

2013-11-02 21:59

Wilde katten moeten ook een kans krijgen! Ik heb ook een wilde in huis genomen en het zijn de meest dankbare dieren. Mogen mijn katten ook gedood worden omdat ze hun bandjes continu uitspelen? Ze zijn wel gesteriliseerd en gechipt!

Gast

#388

2013-11-02 22:00

ik zeg NEE tegen het afschieten van katten omdat je nooit weet of hij bij iemand hoort en zwerfkatten kan vangen steriliseren casteren en weer terugzetten

Gast

#389

2013-11-02 22:01

Echt te schandalig voor woorden, waarom moet dit?! Maakt me écht boos, dit "besluit" hier in belgie

Gast

#390

2013-11-02 22:01

Gemeen zomaar katten dood te schieten
En als ze nu een chip hebben daar betssl je ook voor en zomaar doodschieten mag toch niet
Dat is moord

Gast

#391

2013-11-02 22:03

schandalige actie dit.... er wordt al genoeg leed aangedaan aan de arme diertjes.... dit moet absoluut stoppen!!!!

Gast

#392

2013-11-02 22:05

Ik vind het een rare regel. Geen halsband, dus geen baasje?!?!?!
Wij als pleeggezin doen er alles aan om de kittens / katten gechipt te krijgen. Doe hier dan ook iets mee.
En als ze geen huisje hebben of er niet aan kunnen komen, zorgen we er altijd voor dat ze steriel worden als ze dat nog niet zijn.

Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2013-11-02 22:05



Gast

#394

2013-11-02 22:10

Dit is gewoon schandalig!!! Ik heb ook 2 katten waar ik geen belletje ofzo aan heb hangen, deze zijn gesteriliseerd en gecastreerd alsook gechipt maar dat zie je van buiten af niet,..
Ze zouden zich beter bezig houden met dingen die wel belangrijk zijn!!!

Gast

#395

2013-11-02 22:20

Ik vind het belachelijk dat iemand zomaar mag beslissen over het leven van een kat. Het is een huisdier. Waar ook goede opvang voor is. En diegene weet nooit of hij met een zoekgeraakt huisdier te doen heeft. Breng het naar een opvang of bel er naar en het wordt goed verzorgd. EEN DIEREN LIEFHEBBER ZAL DIT NOOIT DOEN, HET NEER SCHIETEN.

Gast

#396

2013-11-02 22:26

kom niet aan de katten ! dat is moord !

Gast

#397 jachtopeningsbesluit zwerfkatten

2013-11-02 22:26

zwerfkatten verspreiden ziektes en roven enorm veel jonge vogeltjes
overheid heeft gelijk!!!

Gast

#398

2013-11-02 22:36

Echt te gek voor woorden dat dit kan!

Gast

#399

2013-11-02 22:38

Wie zo n beslissing neemt is zeker geen dierenvriend,,ik vind het n schande dat ze hier in Belgie dieronvriendelijk zijn,,arm katjes.

Gast

#400

2013-11-02 22:40

hoe is zoiets toch mogelijk!! Dit is carte blanche geven aan alle kattenhaters !!!