Neen tegen windmolens in dichtbevolkte gebieden
Neem contact op met de schrijver van de petitie
Prima initiatief, deze petitie! Ik was gisteren op de info-avond voor gebied Welle/Haaltert. Ik vind het een schande dat wij al de lasten ervan moeten verdragen en dat de inkomsten ervan voornamelijk naar projectontwikkelaars gaan die ze zelf niet in hun achtertuin willen. De bewoners en gemeente zouden slechts elk 10% eigenaarschap hebben + €5000 per jaar per windmolen om te investeren in de directe omgeving. Als we het niet kunnen tegenhouden, mogen ze ons wel wat beter vergoeden voor het waardeverlies dat onze huizen en eigendommen ondergaan en dan spreken we nog niet van mogelijke schade op onze gezondheid.
plan om windmolens te plaatsen in kaprijke
Re:
nochtans is er een 4tal maanden geleden een infobrochure in onze bus beland ivm deze plannen en infoavond.
vandaag zat er een briefje in de bus van het actiecomite ivm infoavond op 18juni in de kidskaai
Re: Re:
Beste,
Wij vinden dat de provincie de mensen niet correct heeft ingelicht. Daarom hebben wij een spreker van in puurs waar deze windmolens al staan. Deze mijnheer zal uitleg en een presentatie geven over de overlast dat hierdoor wordt ervaren. Er is ook mogelijkheid tot het tekenen van een bezwaar tegen de komst van het windpark in erembodegem.
Alvast bedankt voor uw interesse en bezorgdheid.
Vriendelijke groeten,
Re:
Makkelijk om dit als gast te posten laat uw ware gelaat zien zou ik zo zeggen. We zullen zien hoeveel goesting u zal hebben eens de overlast er is als ze de turbines plaatsen ;)
Re: Re: Re:
Beste Valery,
Ik reageerde gewoon op nr 15, omdat die nog niks gezien had van actie op onze straat...
Ik heb ondertussen al 3maal mijn handtekening gezet hoor, zelfs gisteren toen ze aan de deur kwamen met petitie.
Re: Re: Re: Re:
ja het was een moment van veel stres die dagen dus mijn reactie was mss een beetje ongepast ;) maar je zou eens moeten horen wat sommige mensen zeggen of sturen per mail ...
Het landschap wordt door de molens (horizon) vervuild. Ik heb behoefte aan ruimte ,stilte ect. Ik hoop dat wij met z'n allen dit tij nog kunnen keren . En als dit project doorgaat zal er veel geld van de belastingbetaler weer in zakken verdwijnen van oneerlijke mensen de beroemde zakkenvullers.en kan jaren later wanneer de zoveelste palemementairecommissie worden benoemd om de zaak te onderzoeken.
Zeer gevaarlijk voor de scheepvaart. De horizon vervuiling
Het produceren van de apparaten de energie die dit kost en de materialen die gebruikt worden zijn omstreden
Het onderhoud wat een zeer kostbare zaak is. Indien geen wind dan komt de stroom uit Frankrijk. De opgewekte energie kan niet opgeslagen worden . Geen statistieken dat er werkelijk bewezen is dat de zgn huishoudens inderdaad van deze windturbines de energie geleverd hebben gekregen.
De gigantische subsidie stroom, die hieraan ten grondslag ligt is voor de belasting betaler.
Dit geld kan beter naar de ouderen zorg en het afschaffen van het eigen risico en voor de armlastige gratis openbaar vervoer.
Dat scheelt boetes zwart rijden en de behandeling van de boete dossiers. Dit is nog maar een klein opsomming waarom deze geldverslindende apparaten beslist niet geplaatst mogen worden.
Er zijn talloze andere manieren om milieuvriendelijke energie op te wekken. Kijk naar onze buurlanden. Ook daar zijn er duidelijke afspraken rond afstanden tot huizen.
| This discussion has been closed. |