Behoud 1 MD-11 voor de Nederlandse Luchtvaarthistorie !!!!


Gast

#76

2013-11-12 10:50

Barry heel veel succes met deze prachtige actie tot behoud van de MD11 in NL
Barry Schuuring
De auteur van deze petitie

#77 Facebook!!!!

2013-11-12 18:49


Gast

#78

2013-11-12 21:37

Hoop dat er een blijft in Nederland.

Gast

#79

2013-11-13 08:54

Na "vernietiging" van de DC-10, is het zaak, tenminste één drie-motorig luchtverkeerstoestel (lees: vliegtuig / kist) te bewaren voor het nageslacht. Het is één van de mooiste toestellen, die gevlogen heeft van de moderne vloot. Echt zonde, dat ze eruit gaan. Daarom is het van belang, dat de MD-11 voor een heel lange tijd bewaard wordt en blijft!

Gast

#80

2013-11-14 02:16

Manter um MD-11 para História da Aviação mundial.

Gast

#81

2013-11-14 02:20

VAMOS DEIXAR ESSE GRANDE GUERREIRO , O MD11 NA HISTORIA DA AVIAÇÃO MUNDIAL!

Gast

#82

2013-11-14 03:24

Salve o MD-11

Gast

#83

2013-11-14 10:49

Geweldige actie!

Gast

#84

2013-11-14 13:55

KLM neemt als laatste luchtvaartmaatschappij afscheid van het laatst commercieel (passagiers)vliegtuig van McDonnell-Douglas.

Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2013-11-15 09:25



Gast

#86

2013-11-15 10:07

Veel met de MD11 gevlogen CUR-AMS en AUA-AMS v.v. Heb ook 2x deel van vlucht en landing in de cockpit mogen meemaken. Bijzondere ervaring. Ik hoop dat de actie gaat lukken. Stukje luchtvaarthistorie moet behouden blijven.

Gast

#87

2013-11-15 11:25

Dit mooie toestel mag niet verloren gaan voor de Nederlandse.
MD 11 lover

#88

2013-11-15 18:38

Intussen druk aan het werven geweest voor deze petitie. Helaas reageren sommigen zeer afwijzend, ook onder (oud)KLM-ers. Zij noemen de 11 (kort samengevat) een moeilijk te landen en bij zijwind niet te vertrouwen, kerosine slurpende oude bak... Daarbij vraagt een enkeling zich af waarom deze actie niet voor andere kisten is gevoerd... Als het aan mij ligt blijft van ieder vliegtuig ten minste één exemplaar behouden. Maar het gaat nu speciaal om de 11, één van de meest karakteristieke ooit gebouwde toestellen. Toegegeven, Nederland heeft niet als enige met de 11 in passagiersuitvoering gevlogen, maar wel als laatste, waarbij de KLM ook nog eens de enige maatschappij is die over dit type kist beschikt. Ook daarom vind ik deze actie zonder meer top en gerechtvaardigd.
Hoeveel handtekeningen zijn er eigenlijk nodig om kans te maken dat de KLM eraan meewerkt om in elk geval één van de 11-en te laten voortleven, liefst op Aviodrome maar eventueel ook ergens anders in Nederland?
Barry Schuuring
De auteur van deze petitie

#89 Op naar de 1000 tekeningen, ver boven de verwachting uitgestegen....

2013-11-15 20:36

Het is eigenlijk als een gek idee begonnen, ik ben sowieso MD-11 gek, waarom? Geen idee, ik weet hoe ze eruit ziet en ik ben helemaal weg van het ontwerp maar ik heb er nog nooit een van binnen gezien, laat staan ermee gevlogen te hebben, maar het is gewoon een schitterende verschijning, de 3e motor, de stand van de vleugels, cockpitramen, het hele plaatje klopt gewoon.
Ik ben een aantal malen in het Aviodrome geweest en die 747 PH-BUK is gewoon een trekpleister en de Fokker 100 die er staat, 2 grote moderne kisten met karakter en waarom past daar dan geen MD-11 bij, ik heb er met menig vriend en luchtvaartliefhebber het erover gehad en erover gefilosofeerd, ik heb het zelfs voorgelegd bij het Aviodrome, Schiphol en KLM, het is een beetje gedobber maar er worden nog geen mogelijkheden uitgesloten mits er genoeg animo voor is.
Dus dacht ik, doe eens gek, ik heb toch nits te verliezen, een onschuldige petitie en een Facebook pagina, ik dacht niet verder te kunnen komen dan hooguit 100 tot 150 tekeningen, maar nu blijkt er zelfs wereldwijd behoefte te zijn om een PAX MD-11 te behouden en ben ik zojuist al 800 tekeningen gepasseerd in 16 dagen tijd.
De start target ligt pas bij 1000 tekeningen om met een goed verhaal aan te komen bij de betrokken partijen om nog eens serieus naar dit idee te gaan kijken en wat er misschien mogelijk is, dus minimaal 1000 tekeningen en ik heb een standaard om mee aan te kloppen, misschien krijgt een gek idee wel een mooie toekomst, nog niks is uitgesloten, ik ga ervoor....
MD 11 lover

#90

2013-11-15 22:29

Ja, Barry,de 11 past prima bij die 74 en de F 100 op Aviodrome.
Op naar de 1000 handtekeningen en zo mogelijk nog meer: helemaal voor!
Top dat je ervoor gaat.
Werden die 74 en die F 100 destijds allebei niet voor het symbolische bedrag van een euro aan Aviodrome geschonken?
Dat bedrag hebben we zeker zo bij elkaar ;)

Gast

#91

2013-11-17 15:47

Behoud deze prachtige vliegende historie!
Barry Schuuring
De auteur van deze petitie

#92 Hartverwarmend

2013-11-17 20:46

Helaas kan ik de berichten niet als "Vind ik leuk" aanvinken zoals bij Facebook maar de reacties zijn echt hartverwarmend, 1 voor 1 zijn ze van harte welkom om dit idee een kans te geven, pas vanaf minimaal 1000 tekeningen kan ik de volgende ronde in gaan en mensen blijf aub doortekenen na de 1000, want alles zet kracht bij net zoals de Facebook pagina https://www.facebook.com/groups/savethelastMD11/ en de advertentie op Marktplaats http://www.marktplaats.nl/a/verzamelen/luchtvaart-en-vliegtuigspotten/m744564593-1-1-mcdonnell-douglas-md-11-pax.html?c=c40de5ad629ab42516ec13768067e2e0&previousPage=lr moet deze actie de redding worden voor een van de lady's, de MD-11....

Gast

#93

2013-11-17 23:17

Save the MD11's. Support from CA!

Gast

#94

2013-11-17 23:46

Behoud deze driestraler voor het nageslacht!

Gast

#95

2013-11-18 02:46

De MD-11 is een grote vliegtuigen en de kans om er een hebt nog vliegen voor een grote luchtvaartmaatschappij is een once in a lifetime kans. Hopen op het beste!

Gast

#96

2013-11-18 03:56

Retaining one of an aircraft's kind (airline/model) keeps its memory alive. Scrapping all of an aircraft's kind erases it from the world.
Save one MD-11!

Gast

#97

2013-11-18 06:28

Ben zo vaak met die krengen naar Dar es Salaam en Kilimanjaro gevlogen. Zet maar naast de 747 in Lelystad!

Gast

#98

2013-11-18 07:31

De MD-11 IS EEN ICOON IN DE LUCHTVAART
LAAT HAAR DUS LEVEN ZOLANG DIT MOGELIJK IS..!
Nigeria Airways
Gast

#99 11th Hour Miracles do Happen

2013-11-18 10:59

Nice initiative guys. Very intelligent and inspirational ideas with preserving the 747 classic and the Fokker on the Schiphol terminal.
Maybe the Dutch Dakota Association and Fokker Heritage trust could help out with their know-how.
As the last MD-11 flight will effectively mark the end of the history-rich KLM Douglas era spanning the bulk of the 20th century till the second decade of the 21st century, if the economics are not too costly to work around, it will be good to have some form of permanent aviation landmark in the Netherlands for the MD-11 and not send everything to the desert in the USA.

Tip: With KLM and Schiphol's internationally respected social media leadership, try to equally be as socially intelligent with this initiative and maybe win more hearts worldwide and hopefully more investors. A fully functional Facebook page (not just a group), twitter presence and the other platformas used by KLM could help.

Good luck!

twitter.com/NigeriaAirways


Gast

#100

2013-11-18 11:14

Nice work.

Good luck!