zwarte piet moet blijven in nederland

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie zwarte piet moet blijven in nederland.


Gast

#51

2013-11-14 15:00

kom holland kom laat nederland niet in zijn hempje staan ,,,,,,lands wijs lands eer,,,lang leven piet hoera,,,,,, hoera.....

Gast

#52

2014-06-11 12:32

"Sinds de discussie in Nederland oplaaide, zijn mensen van Afrikaanse afkomst onderwerp van heviger discriminatie en spot." Word er gezegt... Dus er word een probleem GEMAAKT, er was er niet een tot een groepje mensen wou gaan klagen. Nederlandse tradities en feestdagen zijn de reden dat ik hier wil blijven wonen en mensen proberen dat af te nemen. Ik heb ook nog nooit een kind erover klagen. Dit gezeik voed racisme meer dan dat het het laat afnemen en geeft alleen maar bitterheid. Het was al erg genoeg dat er zo'n heisa gemaakt werd over 'negerzoenen' terwijl het alleen racistisch is als je het zo aanneemt. Niemand discrimineert wegens de naam van een product of traditie, het word niet gebruikt als een beledigings punt of excuus tot segregatie, tot mensen erover gaan zeiken en zielig doen en doen alsof het belang van een groepje hoger staat dan dat van de vrede. Voorheen zou ik het niet echt gezegt hebben maar hierdoor krijg ik steeds meer de zin om te zeggen: Als het je niet bevalt, ga dan weg. Dat is wat ik van plan ben om te doen als de piet ook werkelijk moet gaan of aangepast word.