Handen Af Van Zwarte Piet

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Handen Af Van Zwarte Piet.


Gast

#51

2013-10-23 14:41

sinterklaasfeest moet blijven incl ZWARTE PIETEN het is ons feest en daar blijft iedereen vanaf en het is al ontzettend lang en nog nooit commetaar opgeweest het is een ware traditie die niet opgegeven mag worden

Gast

#52

2013-10-23 15:31

Ik ben tegen het sinterklaasfeest. Het mag van mij afgeschaft worden. MAAR, nu de verenigde nazi's zich ermee bemoeien, mag het blijven. Het mag net zolang blijven tot WIJ ZELF beslissen of het afgeschaft moet worden. Daar hebben wij deze lieden niet bij nodig.

Gast

#53

2013-10-23 16:36

Zoals in een geweldig gedicht van: Martin Nijding

Gedichtje van Sinterklaas:

Jij wilde graag een groene piet
Een zwarte, nee dat kan echt niet
Geel of blauw is geen bezwaar
Desnoods een zilver exemplaar
Maar bruin of zwart dat is verkeerd
Omdat je dan discrimineert
Zo wordt de sint de bonte hond
Maar ken jij wel de achtergrond?
Ik denk het niet, maar ’t is niet gek
Die kleine zorgt voor tijdgebrek
Daarom legt sint het nu maar uit
Want van jouw visie klopt geen fluit
Mijn pieten zijn geen echte negers
Maar doodgewone schoorsteenvegers
Ik heb wel wat bewijs daartoe
Wat dacht je van de piet zijn roe?
En ook zijn prachtige kledij
Is functioneel en hoort daarbij!
Als je vaak door de schoorsteen schiet
Wordt je vanzelf een zwarte piet
Knoop dit maar heel goed in je oren
Mijn zwarte pieten, dat zijn moren
Een moor, dat is een Arabier
En ik heb ook nog Berbers hier.
Ikzelf sluit daarna de rijen:
Sint Nicolaas komt uit Turkije
Ik ben in Patara getogen
Daar is geen letter van gelogen
Ik zeg het nu dus maar gewoon:
Ik ben een echte allochtoon
Het toppunt van de integratie?
Mijn intocht, waar de hele natie
Voor een Turk en Marokkaan
Vrolijk aan de wal gaat staan
Daar is dus niks racistisch aan....
Dus voor de blauwe variant
Ga je maar naar smurfenland...

Gast

#54

2013-10-23 17:27

wij zijn ook groot geworden met zwarte piet .deze moet dus gewoon blijven. mensen die dat niet kunnen waarderen. kunnen het best zelf een enkeltje per boot na eigen land terug pakken.

Gast

#55

2013-10-23 19:35

Wat een geneuzel!!!!!!!

Gast

#56

2013-10-23 19:37

Een paar dagen per jaar zo zwart als roet. Lekker boeiend toch? Laat die kinderen lekker geloven en plezier hebben tijdens die jaarlijkse intocht.
Als u extra steun wilt geven via twitter, volg en retweet @PietisPiet
Afblijven van onze Pieten,daar hoort geen smurfen gezicht bij!
Gast

#57

2013-10-24 00:48

Discriminatie omdat er zwarte Pieten met de goed Heilig Man springend de straten ''kinderen verblijden'',kinderen juichen in instellingen scholen ziekenhuizen waarvan door dit gedoe misschien nu al deze kinderen zich afvragen,is het nu nep of echt.Belachelijk dat een commissie van de VN het traditiefeest voor kinderen in Nederland wil verpesten, schande want elk land heeft zo zijn tradities dus blijf gewoon lekker doorgaan,waarvan de kindertjes even heerlijk mogen genieten,al is het maar de intocht,de pepernoten en de kleine cadeautjes waar elk kind naar verlangt.Dacht dat deze mevrouw wel slimmer zou zijn,discriminatie heeft een andere betekenis!


Gast

#58

2013-10-24 09:18

In hun eigenland zijn deze mensen of hun ouders naar Nederland gekomen omdat zij/hij in dat land zelf werden gediscrimineerd.
Hier leven ze in vrijheid en kunnen hun mond open doen.
Maar...het is van de gekke dat deze mensen ons willen op leggen dat Sinterklaas rassistich is.
Ik ben op straat ook wel eens aan gesproken met he Bleekscheet.

Gast

#59

2013-10-24 15:12

Zie ginds gaat de stoomboot en weg met onze tradities?

Gast

#60

2013-10-25 07:47

blijf van ons kinderfeest af !!!!

Gast

#61

2013-10-25 14:43

hoe !!! dicriminatie is toch gewoon een kinderfeest zwarte Piet Is toch degene die kadootjes uirdeelt voor de sint is toch alleen maar leuk
een sint en piet fan

#62 Re:

2013-10-25 14:44

rooie

#63 Re:

2013-10-25 14:45

#58: -

of rooie als je rood haar hebt  ...

schoorsteenveger

#64

2013-10-25 14:49

zwarte Piet is toch zwart om dat hij door de schoorsteen is gekropen is dus niks discrimineren kunnen alleen de schoorsteen vegers maar zeggen

Gast

#65

2013-10-25 15:29

zwarte Piet Is zwart van roet uit de schoorsteen dus de schoorsteenvegers worden gediscrimineert allemaal flauwekul
piet

#66 Re:

2013-10-25 15:30

#60: -

helemaal mee eens

schoorsteen

#67

2013-10-25 16:07

zwarte Piet is zwart van schoorsteen roet en dus geen dicriminatie van huid kleur maar vies van de roet
traditie

#68 helemaal mee een s dit is onze traditie van een zwarte piet dei zwart is van roet

2013-10-25 16:09


Gast

#69

2013-10-25 19:24

zwarte piet is zwarte piet niks geen dicriminatie

Gast

#70

2013-11-02 14:24

Ik ben 85 jaar en weet niet anders! Zwarte Piet
hoort bij Sinter Klaas!!!!!!!!
buts

#71

2013-11-07 16:01

Weg wezen of je past je aan in ons Nederlands gebruik, ik ben nu 73 en weet niet beter als dit kinderfeest, ga dan weg uit Ons Nederland als je ons feest niet wil mee vieren maar jullie blijven er van af met je protesten er moet geen aandacht aan die tegen standers, stel idoten het is en blijft een feest sint en zwarte Piet. Wij vieren dit al ons hele leven er moet op geen enkele manier aandacht besteed worden aan jullie stomme opmerkingen.

Gast

#72

2013-12-02 19:04

Ik vind aan alle Zwarten in Nederland,
heet je geen PIET.
Dan moet je oprotten want,
dan moeten wij je NIET.

Gast

#73

2014-10-16 14:11

Ik vind dat Piet zwart moet zijn zo als vroeger in mijn tijd en niet bruin

Gast

#74

2016-10-01 15:31

Zwarte Piet is een Nederlands kinderfeest

Heeft absoluut niks met discriminatie te maken: Zwarte Piet is geen neger, maar zwart door het roet in de schoorsteen waar hij door gekropen is