Handen Af Van Zwarte Piet
Neem contact op met de schrijver van de petitie
Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Handen Af Van Zwarte Piet.
|
Gast |
#12013-10-22 10:29Het is je reinste flauwekul allemaal. Iets wat al eeuwen traditie is moeten we maar afschaffen omdat een enkele zwarte zich gediscrimineerd voelt? En dat terwijl hij in zijn eigen jeugd ook om het hardst sinterklaas kapoentje zong. Zielig volk vind ik dat. |
|
| |
|
Gast |
#22013-10-22 10:59Te gek voor woorden, waar eindigd alles. Zwarte Piet moet blijven |
|
| |
|
Gast |
#32013-10-22 12:05Handen af van ons sint en pieten feest |
|
| |
|
Gast |
#42013-10-22 12:20Dit kan echt niet. Traditie getrouw hoort zwarte piet in Nederland! !! |
|
| |
|
Gast |
#52013-10-22 12:36Allemaal tekenen |
|
| |
|
Gast |
#62013-10-22 13:58Het is te gek voor woorden dat WIj Nederlanders ons weer eens moeten aanpassen aan onze allochtonen medelanders. Wanneer passen onze medelanders zich eens aan de normen en wrden van ons land aan. |
|
| |
|
sg |
#7 Huh ?2013-10-22 14:45Iedereen mag Nederland in, iedereen word opgevangen..maar iemand die 2 weken blijft die word geweigerd door de alochtone medelander...wat mis ik hier ?? |
|
| |
|
Gast |
#82013-10-22 14:56Blijf van onze traditie af!! ZWARTE Piet hoort gewoon bij Sinterklaas!! |
|
| |
|
Gast |
#9 Zwarte piet2013-10-22 14:59Waar gaat dit heen in dit land ik snap er geen snars van ,heb nog nooit zo n idioot iets meegemaakt als hier. Zwarte piet is er al zoooooooooo lang en nu ineens hebben ze het over afschaffen idioterie is het . |
|
| |
|
Gast |
#102013-10-22 15:04Te gek voor woorden!! Zwarte Piet mag blijven!! Degene die hiervoor in opstand komt heeft ook deze eeuwen oude traditie mee gekregen, ( voor degene die hier geboren zijn )nu ze ouder zijn ineens zichzelf aangevallen voelen worden door racisme?? Ga toch heen man. Ons land, daar horen ze zich aan aan te passen..Tenslotte moeten wij dat ook in hun land. Ik ben geen racist, maar vind dat het nu een keer genoeg is met deze gasten. Nederland REAGEER NU EENS MASSAAL!!!! |
|
| |
|
spin |
#112013-10-22 15:12Als zwarte piet niet meer mag met sinterklaas. Schaf dan gelijk alle feesten af. En dan bedoel ik alle feesten. Van pasen tot suikerfeest en van kerst tot .... noem maar op. Dan zijn we gelijk van al dat gezeur af. En wat doet onze regering ?? Die steken snel hun kop in het zand en gaan verder met hielen likken en kontenkruipen. |
|
| |
|
Gast |
#122013-10-22 15:13het moet toch niet gekker worden afblijven van het sinterklaas feest |
|
| |
|
Gast |
#132013-10-22 15:18Blijf van Zwarte Piet af als je er niet tegen kunt moet je maar naar je eigen land gaan. |
|
| |
|
Gast |
#142013-10-22 15:22Hoe moeten wij vertellen dat zwartepiet niet meer mag aan onze kinderen? Sinterklaas is voor de kinderen |
|
| |
|
Gast |
#152013-10-22 15:33het is al honderden jaren zo nooit geen klacht over geweest nu jaar 2013 begint men er over te klagen. wij hollanders moet maar eens een keer goed in opstand komen dat ze met de handen van onze culruur moeten afblijven. |
|
| |
|
Gast |
#162013-10-22 15:34Het is te gek voor woorden waarom word ons alles afgepakt. Laat ze is kijken naar andere rassen die mogen hier alles. Je ben gewoon buiterlander in je eigen land. Als ze er zo last van hebben rotten ze lekker op naar hun eigen land. Dan hebben ze er ook geen last van. Als je dan ergens last van moet hebben zijn het hoofd doeken Onze kinderen mogen geen cap of pet op maar dat mag alemaal wel. En zo is er nog veel meer om ons gediscrimineerd te voelen |
|
| |
|
Gast |
#172013-10-22 15:35wij doen ook niet moeilijk over ramadan slacht feest suikerfeest dus blijf van ons feest af |
|
| |
|
Gast |
#182013-10-22 15:35dat gezeik moet nu eens stoppen hoor, zwarte piet hoort bij sinterklaas niks verkeerds aan |
|
| |
|
Gast |
#192013-10-22 15:58Belachelijk, er zijn toch belangrijkere zaken om ons druk om te maken dan dit? Gewoon Sinterklaas met zwarte piet, hoe zou ik dit trouwens mijn zoontje moeten uitleggen die fanatiek geloofd en zich er op verheugd??? |
|
| |
|
Gast |
#202013-10-22 15:59Waar komt sint en piet oorspronkelijk vandaan? Ja uit turkije dus waar maakt de vn zich druk over. Nadat ik bij mijn eigen petitie deze tekst tegen kwam wilde ik dit ook met jullie delen: Rond 20 maart vieren verschillende landen waaronder Iran, Azerbeidzjan en Afganistan Noroez. Hiermee worden het nieuwe jaar (volgens de Perzische kalender) en het voorjaar ingeluid. Mensen gaan bij elkaar op bezoek en geven elkaar cadeautjes. In Iran speelt de figuur Hajji Firuz een grote rol tijdens de festiviteiten. De zwartgeschminkte figuur met felrode lippen is gehuld in rode kleren. Hij speelt tamboerijn en zingt om kinderen en hun ouders te vermaken. Volgens een theorie zou de traditie afkomstig zijn uit het zoroastrisme, een Perzische religie. De zwarte figuren zouden vuurbewakers moeten voorstellen wier huid zwartgeblakerd is omdat ze aan het eind van het jaar bij mensen langsgingen en hen aanspoorden om hun oude spullen te verbranden. Door de rook werd hun huid zwart. Een andere theorie is dat Hajji Firuz stamt uit ouder tijden waarin zwarte slaven door de steden trokken om te zingen voor de plaatselijke bevolking. Erfgoed In 2009 werd dit Perzische feest met hun versie van Zwarte Piet vermeld op de Lijst van Meesterwerken van het Orale en Immateriële Erfgoed van de Mensheid. In 2010 werd de feestdag ook erkend door de Algemene Vergadering van de Verenigde Naties. Daarmee wordt de Iraanse Zwarte Piet dus beschermd door de Verenigde Naties. "Noroez draagt de waarden van vrede en solidariteit tussen generaties en binnen families uit en draagt door verzoening en naastenliefde bij aan de culturele diversiteit en vriendschap tussen mensen en verschillende gemeenschappen", zo zeggen de VN op hun website over het feest. Ook in Iran is er overigens kritiek op het 'racistische karakter' van Hajji Firuz. Over het algemeen is de figuur echter geliefd door de mensen en zorgt hij jaarlijks voor vele lachende gezichten. |
|
| |
|
Gast |
#212013-10-22 15:59handen af van een Nederlands kinderfeest.laat de VN doen waar ze voor zijn . |
|
| |
|
Gast |
#222013-10-22 16:19Belachelijk. Gezeur |
|
| |
|
Gast |
#232013-10-22 16:54Er kwam de sint iets naars ter oren Wat hij toch liever niet zou horen Jij wilde graag een groene piet Een zwarte, nee dat kan echt niet Geel of blauw is geen bezwaar Desnoods een zilver exemplaar Maar bruin of zwart dat is verkeerd Omdat je dan discrimineert Zo wordt de sint de bonte hond Maar ken jij wel de achtergrond? Ik denk het niet, maar ’t is niet gek Die kleine zorgt voor tijdgebrek Daarom legt sint het nu maar uit Want van jouw visie klopt geen fluit Mijn pieten zijn geen echte negers Maar doodgewone schoorsteenvegers Ik heb wel wat bewijs daartoe Wat dacht je van de piet zijn roe? En ook zijn prachtige kledij Is functioneel en hoort daarbij! Als je vaak door de schoorsteen schiet Wordt je vanzelf een zwarte piet Knoop dit maar heel goed in je oren Mijn zwarte pieten, dat zijn moren Een moor, dat is een Arabier En ik heb ook nog Berbers hier. Ikzelf sluit daarna de rijen: Sint Nicolaas komt uit Turkije Ik ben in Patara getogen Daar is geen letter van gelogen Ik zeg het nu dus maar gewoon: Ik ben een echte allochtoon Het toppunt van de integratie? Mijn intocht, waar de hele natie Voor een Turk en Marokkaan Vrolijk aan de wal gaat staan Daar is dus niks racistisch aan.... Dus voor de blauwe variant Ga je maar naar smurfenland... Groetjes van de sint |
|
| |
|
Gast |
#242013-10-22 17:09Een eeuwenoude traditie moet verdwijnen omdat er een aantal zich gediscrimineerd voelen !! Het moet niet gekker worden hier in Nederland. Als je hier wilt wonen moet je onze tradities maar leren waarderen en je eens verdiepen in dit eeuwenoude KINDERFEEST !! Zwarte Piet wordt niet gediscrimineerd maar is de steun en toe verlaat van de oude man genaamd Sinterklaas !!! |
|
| |
|
Gast |
#252013-10-22 17:21Als onze traditie jullie niet aanstaat, ben je natuurlijk altijd vrij om tegaan!!! |
|
| |
|
Is er iets dat u wilt veranderen?
Verandering vindt niet plaats door te zwijgen.
De auteur van deze petitie stond op en ondernam actie. Zult u hetzelfde doen?
Andere petities waarin u mogelijk geïnteresseerd bent
Bezwaar verplaatsing gebruikersbus naar Linnaeusstraat 2C
721 handtekeningen
721 Handtekeningen / 30 dagen
8 Jun 2026
PostNL bezorger Paul moet blijven in de Weezenhof
677 handtekeningen
677 Handtekeningen / 30 dagen
25 May 2026
Bezwaar betaald parkeren dukenburg nijmegen
537 handtekeningen
537 Handtekeningen / 30 dagen
3 Jun 2026
Red AZORG Geraardsbergen: behoud volwaardige zorg dicht bij de mensen
1 022 handtekeningen
512 Handtekeningen / 30 dagen
3 May 2026
"Middelbare school Vmbo/Mavo/Havo/Vwo voor Kaag en Braassem"
379 handtekeningen
379 Handtekeningen / 30 dagen
8 Jun 2026
Tegen besparingen op het leerlingenvervoer in het buitengewoon onderwijs
250 handtekeningen
250 Handtekeningen / 30 dagen
17 Jun 2026
Deze patiënten hebben niet de energie om te vechten of gehoord te worden. Daarom moeten we dit samen doen, met hen en voor hen! Teken de petitie om C-support te behouden, zodat niemand er alleen voor
4 714 handtekeningen
185 Handtekeningen / 30 dagen
31 Mar 2026
Petitie voor het behoud van de spoorwegbrug
173 handtekeningen
173 Handtekeningen / 30 dagen
21 Jun 2026
Een thuis voor daklozen mag niet verdwijnen
166 handtekeningen
166 Handtekeningen / 30 dagen
18 Jun 2026
Steun Hart voor Lopik en de stem van de kiezer!
306 handtekeningen
166 Handtekeningen / 30 dagen
17 May 2026
BEHOUD PASTORIJTUIN HAALTERT BRUULSTRAAT
163 handtekeningen
163 Handtekeningen / 30 dagen
13 Jun 2026
Onze hardwerkende, altijd vriendelijk en behulpzame Checker Bianca moet blijven!!!
163 handtekeningen
163 Handtekeningen / 30 dagen
3 Jun 2026
Petities.com
Wij bieden gratis hosting voor online petities. Creëer een professionele online petitie door het gebruik van onze veelomvattende dienstverlening. Onze petities worden iedere dag in de media besproken dus het beginnen van een petitie is een krachtige manier om opgemerkt te worden door het publiek en invloedrijke besluitvormers.