Petitie tegen discriminatie en voor een rechtvaardige samenleving


Gast

#1

2013-10-10 18:38

Steunbetuiging Alisabeth Sekanabo !!! Zo'n lieve warme vrouw die iedereen wil helpen om zich heen. Ik heb het zelf ondervonden toen ze ons verder hielp met het maken van ons eindwerk rond Congo. Veel sterkte !

Gast

#2

2013-10-10 18:59

Discriminatie en racisme is zeer duidelijk aanwezig in onze stad .vooral Afrikaanse vrouwen hebben er mee temaken .echt jammer

Gast

#3

2013-10-11 07:23

Ik wens jullie veel succes met deze petitie!
Discriminatie moet stoppen! Een rechtvaardige samenleving is voor iedereen!

Gast

#4

2013-10-11 10:08

Ik en mijn zoon hebben gelijkaardige situaties meegemaakt waaronder er minstens 1 mij een trauma heeft bezorgd. Ik dacht dat de tijd naar de toekomst het zou beteren, maar minder is waar! Het is een regelrechte schande (de behandeling van de politie en de racistische agressieve aanval van de cafébaas en bezoekers)

Gast

#5

2013-10-11 12:05

Je suis choquée de lire et entendre ce que cette femme a vécu! C'est scandaleux et cela ne peut rester impuni!!!

Gast

#6

2013-10-11 23:01

Stop zinloos geweld en discrimatie

Gast

#7

2013-10-12 13:29

Universeel menselijk respect is de basis van elke beschaving. Wanneer dat ontbreekt, is de samenleving in gevaar

Gast

#8

2013-10-12 17:47

Het blijft zo triest en revolterend dat men mensen blijft beoordelen louter op hun huidskleur, of religie of handicap! maar we moeten vooral niet opgeven en aan de weg van de solidariteit en verdraagzaamheid blijven timmerenç

Gast

#9

2013-10-14 08:16

Echt schandalig zoals de politie deze mevrouw heeft behandeld. Die agenten moeten uit hun ambt worden gezet!!!!!

Gast

#10

2013-10-14 09:58

Discriminatie is crimineel!!.

Gast

#11

2013-10-14 12:27

Strijden tegen onrecht is een plicht van elk bewust mens.

Gast

#12

2013-10-14 16:11

Als rechtvaardigheid een recht en plicht is voor een mens om te zorgen voor het algemene welzijn van een gemeenschap en dit meer voorbeeld is door een staat ambtenaar zoals de politie en andere in zo genoemd “uniform”, symbool van mensenrechten- wetvertegenwoordigers………er is duidelijk een serieus gebrek noch aan de fundamentele kennis van het vak, noch aan de simpele elementaire samenlevingsregels. Vreselijk, afschuwelijk, geen woord kan dit beschrijven. Sorry mevrouw, Sorry zus….Sorry Elizabeth.,
Emmauel Paulus

#13 Zelfs moord kan in Belgie

2013-10-15 11:02

Veel steun maar bedenk wel dat dergelijke klachten zelfs bij moord en foltering heel geregeld de vuilbak in verdwijnen. Zelfs de zogenaamde controleurs van politie pochen er mee hoe ze dergelijk onrecht weten te minimaliseren en ongestraft te laten. Heel sporadisch wordt er effectief iets ondernomen en dan nog veelal meer als afrekening in het politiemilieu dan als recht. Laster, valse verklaringen ed zijn dan niet ongewoon. Verplaatsingen sneller dan een vliegtuig, sprekende camera's en gefluister door verre ramen zijn maar enkele vb van de politiefantasie. En de klassiekers zijn dat het slachtoffer onder invloed, zat en ziek is. Blijkbaar moet er ergens in de grondwet staan dat men dan een vrijkaart heeft tot elk politie wangedrag. Ik zou niet weten waar maar dat idee slikt men wel heel snel. Het laten gebeuren zonder protest is geen optie maar ze zijn het ook niet waard om nog meer kapot te laten maken.

Gast

#14

2013-10-15 20:14

Elisabeth Sekanabo, een boegbeeld in de Afrikaanse gemeenschap, een steunpilaar van het Afrikaans Platform. We hadden talloze onderhandelingen met de politie over de politiecontroles op het De Coninckplein. Dit is een schande voor België

Gast

#15

2013-10-17 17:21

Het blijft strijden en vechten voor gelijke rechten,gelijke kansen op onderwijs en arbeidsmarkt,maar ook rekening te houden met diversiteit,eigenheid,begrip van andere culturen en religies en rekening te houden met de wereld van vandaag.Die is heel divers en gekleurd en ik hoop dat er op onderwijs rekening mee wordt gehouden en dat men er bewust van wordt ,als maatschappij die heel,divers is willen wij dat ook zien in alle sectoren ,onderwijs,leerkrachten,in dienstensector,in bedrijf,overal vertegenwoordigt,wij willen dit echt zien gebeuren.Maar helaas is dit vandaag de dag zeker nog niet,wij vragen daar zeker een dringende zichtbare verandering.Stop met discriminatie want dat zal ook de reden zijn dat den dag van vandaag onze politiekorps weinig of helemaal niet heel gekleurd is.Wij weten waarom!

Gast

#16

2013-10-18 06:57

Stop discriminatie !!!!

Gast

#17

2013-10-19 09:59

Het is zo mooi verwoord in de uitleg bij de petitie: we zijn allen burgers en in de eerste plaats zijn we allen mensen. Waarom al die haat en afkeer? Laat ons alle mensen als mensen behandelen, zonder vooroordeel!

Gast

#18 Marre de ceux qui n'ont toujours pas compris que le racisme est un réflexe des faibles en arguments.

2013-10-20 13:20

Marre de ceux qui n'ont toujours pas compris que le racisme est un réflexe des faibles en arguments.

Marre de ceux qui n'ont toujours pas compris que le racisme est un réflexe des faibles en arguments.


Gast

#19

2013-10-23 23:01

Het is noodzakelijk onrecht aan te klagen. Dit kunnen we niet dulden in onze maatschappij. Vandaar mijn handtekening. Mijn hart gaat uit naar deze vrouw, dit is geen menswaardige behandeling.

Charly

#20

2013-10-24 11:07

Genoeg is genoeg, STOP DISCRIMINATIE !...

Gast

#21

2013-10-26 09:48

Ik vind absoluut dat zoiets niet kan in onze maatschappij. We zijn allemaal mensen op één en dezelfde aardbol, we zien er misschien anders uit, maar vanbinnen zijn we hetzelfde. Er is nood aan diversiteit en versmelting. We zijn hier allemaal samen voor een reden, om van elkaar te leren.

Gast

#22 Re:

2013-11-27 13:00

#4: -

Dag mevrouw,

Pas vandaag lees ik je inzending bij de petitie, graag vernemen we meer over dit gebeuren. Contacteer je ons via 0484.952.287 of 0466.015.035 ?

Groetjes,

Elisabeth, Ludo en vele anderen


Gast

#23

2013-11-27 20:39

Dit verhaal maakt me triest, en verbolgen. En dan nog bij zo'n Mama, zeg ! Bon courage, Madame Sekanabo.

Gast

#24

2013-11-28 20:30

Ik vind het discriminerend dat mensen iets geweigerd word omwille van hun huidskleur of geaardheid .
Mensen zouden beter van hun idee afstappen dat iemand die zwart is minder is dan een blanke .Ikzelf heb met hen een heel positieve ervaring en vind het boeiend om me te verdiepen in hun cultuur hun zijn .Gelijkheid voor iedereen.Mensen zijn mensen .

Gast

#25 Geschiedenis is een leer vak

2013-12-05 11:36

Sudisobe vzw vind het jammer als wij zien wat voor schade het niet kennen van ons eigen geschiedenis als Antwerpenaars of Belgen , met zich mee brengt.
En het waarde van het voor werk van de gestorven Antwerpenaars tijdens en voor het val van Antwerpen, tot nu toe voor niets geweest is , elk geval als dit , is een teveel .
Ik ken deze dame persoonlijk , en zij hebt dit niet verdient , trouwens niemand verdient zo behandeld te worden.
Dus het schuld van woorden zou ik in de schoenen van het nu zittende regering en de voorige regeringen willen schuiven , laat jou volk het echte en waare geschiedenis van het land weten dan krijgen wij een betere samen leving .