STOP project Buytenland nu!

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie STOP project Buytenland nu!.


Gast

#276

2013-10-16 13:39

Stop dit geld verslindende project,en laat de mensen hun geld verdienen

Gast

#277

2013-10-16 13:42

Laat kinderen en jeugd ervaren waar voedsel vandaan komt. "Van de grond naar de mond" zoals filosoof Henk Oosterling dat noemt. Hij is bezig met voedseltuinprojecten op basisscholen in Rotterdam Bloemhof. Laat ervaren hoe dat ook grootschaliger kan en stel bedrijven open. Combineer ook initiatieven als 'Hotspot Hutspot' en dakakkers en stadslandbouw om de stadsbevolking niet te laten vervreemden van gezond eten.

Gast

#278

2013-10-16 13:51

zojuist nog even een paar uurtjes met mijn man in de polder gefietst. wij hoeven nooit naar de fysiotherapeut,wij hebben onze polder om fit te blijven!!!

Gast

#279

2013-10-16 14:14

Ik vind het een goede actie! En hoop dat we hier met zijn allen iets mee kunnen bereiken. Het mag niet zo zijn dat wij als boeren of akkerbouwers zomaar aan de kant geduwd worden, hier in de polders van Rhoon.

Gast

#280

2013-10-16 14:24

Wat nou aan de natuur teruggeven.
Leer die stadskinderen waar al die groentes, zuivel enz vandaan komt.
Sommige weten niet eens dat melk van een koe komt en alleen dat het uit een pak/plastic fles komt.
Laat de scholen er maar een les van maken, zoals wy dat vroeger ook kregen. Kunnen ze gelijk een gym uurtjr aankopelen om door het boerenlandschap te fietsen en zo alle gewassen met eigen ogen te zien.
Succes met de handtekeningen actie

Gast

#281

2013-10-16 14:43

Laten we niet alles cultuveren maar ook koesteren wat er al aan schoonheid is!

Gast

#282

2013-10-16 14:55

Niet nog meer karakteristiek akkerland op de schop op het eiland ijsselmonde!!
de aanleg van Carnisselande/Portland was al te veel.

Gast

#283

2013-10-16 15:16

Geldverspilling in crisistijd!

Gast

#284

2013-10-16 15:19

Nederland is al een waterland en agrarische bedrijven moeten gespaard blijven.
Anders gaat het geld naar een heel verkeerd doel!

Gast

#285

2013-10-16 15:36

Belachelijke verspilling van ONS geld.

Gast

#286

2013-10-16 15:37

Wat een ongelofelijke geldverspilling.

Gast

#287

2013-10-16 15:42

succes met deze actie. ik hoop dat je succes hebt !

Gast

#288

2013-10-16 16:07

Nadat de carnissepolder is verwoest door grootschalige nieuwbouw is Buytenland het laatste open gebied in de regio. Een gebied waar het heerlijk wandelen en fietsen is en tegelijkertijd verdienen boeren er een boterham, een ideale combinatie en dit moet zo blijven. Stop de waanzin van de ons geld over de balk smijtende verandermaffiosi.

Gast

#289

2013-10-16 17:03

Onze polders zijn eeuwen geleden ingepolderd omdat we landbouwgrond wilden ontwikkelen. En daar zijn we blij mee. Je kunt genieten van de wisselende seizoenen en je hebt de landbouw dicht bij je. Zo zal het meer worden in de toekomst, Het is op z'n minst gezegd merkwaardig om alles veel producten in te vliegen. Laten we de productie dicht bij houden. Voor het milieu veel beter. Verder is er Noordzee genoeg. Idioot om onze polder voor een aantal milieuactivisten op te offeren

Gast

#290

2013-10-16 17:57

Weggeven van vruchtbaar landbouwgebied is een onzinnig idee. Zeker daar waar het ruimte moet maken voor recreatie. De polder is prachtig en biedt nu reeds prima recreatie. ons land kan die 200 mln prima elders inzetten

Gast

#291

2013-10-16 18:00

Geweldig initiatief!! De polder + bedrijven moeten blijven, zeker in deze tijden!!!
Ik heb 20 jaar in Barendrecht gewoond en met plezier de polder bewandeld en beleefd. Dat gun ik ook anderen.

Gast

#292

2013-10-16 18:25

Het vernietigen van vruchtbare landbouwgrond voor zeer laagwaardige 'natuur' hier is een van de domste dingen die momenteel op grote schaal gebeurt. Want daarvoor moeten echte natuurgebieden ver weg worden omgezet in landbouwgrond. Waarna de produkten met behulp van stookolie, diesel en kerosine naar ons toe moeten worden vervoerd.

Gast

#293

2013-10-16 18:38

Welkom in Nederland, waar de overheid de oorspronkelijke natuurgebieden volbouwt en vervolgens boerenland opeist om daar weer een natuurgebied van te maken. Het is schandalig dat burgers het landschap op moeten geven waar ze opgegroeid zijn, puur en alleen omdat de overheid dat een goed idee vindt.

Bovendien wordt voorspeld dat de voedselsituatie in de wereld over twintig tot dertig jaar heel ernstig zal zijn. Willen we, met die gedachte in ons achterhoofd, echt al die vruchtbare grond opgeven, die al eeuwen in gebruik is, puur en alleen om mensen het idee te geven dat er nog een beetje natuur in de buurt is?

Intussen is het slecht gesteld met de stormvloedkering en hebben veel dijken in Nederland moeite met de waterdruk wanneer het maar een beetje geregend heeft. Maar daar is opeens géén geld voor - typisch voor een overheid die alleen op de korte termijn denkt en ons op de lange termijn allemaal in gevaar wil brengen.

Gast

#294

2013-10-16 18:57

Dit laatste stukje historii moet blijven bestaan voor de echte orginele bewoners.Er is nu al snel een brug gebouwd terwijl er nog geen boom etc staat.Weer 30 miljoen naar de klote,terwijl de tunnel onder de autobaan maar vertraagt,en deze is hard nodig.Amtenaren ga alsjeblieft emigreren naar de noordpool dan kunnen jullie daar lekker te keer gaan.

Gast

#295

2013-10-16 19:06

Laat die polder zoo mooi blijven a.u,b er is al zoo veel afgebroken.
v. staten

Gast

#296

2013-10-16 19:29

Laat de boeren deze grond beheren als akkerbouwgebied in plaats van natuur.
Pure onzin om met zoveel geld van de belastingbetaler deze mooie en waardevolle polder om te zetten in natuur. Zeker in deze crisistijd.

Gast

#297

2013-10-16 19:56

Met geringe aanpassingen is dit waardevolle landbouwgebied ook behoorlijk geschikt te maken voor mensen die graag wandelen en/of fietsen. Langs de randen van de landbouwgebieden kunnen er stroken grond aangelegd worden met wandel- en/of fietspaden.

Gast

#298

2013-10-16 20:01

Er is al genoeg boerenlanschap naar de knoppen geholpen en onze oude leef gemeenschap erbij!!!
Ik droom nog steeds hoe het 50 jaar geleden was toen ik hier als tiener rond huppelde en als ik wakker wordt en ik kijk naar buiten dan kan ik wel huilen .Overbevolking.aso's die komen recreeren en tonnen vuil achteloos neergooien .duizenden hondenstrond hopen op de looppaden en zo kan ik nog wel een poosje doorgaan.

Gast

#299

2013-10-16 21:05

In Barendrecht is al een groot natuurgebied in ontwikkeling in de Zuidpolder.Waarom nu een natte polder waar je toch niet kan wandelen of fietsen. Zonde van die miljoenen die daar voor nodig zijn.

Gast

#300

2013-10-17 06:46

er is al zoveel vernield in de polders rondom rhoon,moet alles nu wijken voor de planmakers?
een landschap vernielen is het de autenciteit van een gebied verwoesten....voor altijd!