STOP project Buytenland nu!

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie STOP project Buytenland nu!.


Gast

#301

2013-10-17 06:56

Onze schitterende polders met z’n prachtig slingerende dijken, ooit met veel moeite en strijd aan de zee ontworsteld en tot op heden een lust voor het oog, maar ook een rijkdom voor het land met zijn bloeiende akker- en tuinbouwbedrijven op de zeer vruchtbare zee- en rivierklei, dat alles ga je toch niet verknoeien door er een walmend moerasgebied van te maken…

Gast

#302

2013-10-17 07:13

Wat is, moet blijven

Gast

#303

2013-10-17 07:37

Die €120 miljoen is aan betere zaken te besteden dan aan het onder water zetten van landbouwgrond.

Gast

#304

2013-10-17 08:03

Het is een prachtige polder waar ons eten goed groeit. Helaas wordt vergeten dat ook aan onze etensvoorraad een einde kan komen door het ongecontroleerd uit de productie nemen van mooie landbouwgrond.

Het is al natuur. De vogels en andere beesten gaan wel broeden in de ruige randen en de voorgestelde natuur, maar fourageren doen ze op de akkers.

Er is niets mooiers dan op de fiets door het gebied te gaan, de ruimte te beleven, daarna de fiets even neerzetten en de griend in gaan wandelen.

Vooral niet aankomen. Er is natuur genoeg. Je moet het alleen zien.
Hartelijke groet,
Leonie van Balen carechalet.com

Gast

#305

2013-10-17 08:08

Hoe lang duurt het nog voordat niemand meer weet wat de maatschappelijke rol van een boerenbedrijf in de maatschappij betekend? Hoelang duurt het nog voordat wij helemaal geen boeren meer hebben? Sinds wanneer is een eeuwenoude polder geen natuur meer? Wanneer is alleen dat wat wij gecultiveerd hebben, lees abstract hebben ontworpen en op ego-niveau gerealiseerd de nieuwe natuur?
STOP met die onzin en laat de natuur gewoon "goedkope" natuur blijven!

 

Dick Martens

Inwoner Rhoon


Gast

#306

2013-10-17 08:39

Natte natuur is er al genoeg. Landbouwgrond niet.

Gast

#307

2013-10-17 08:41

Er zijn al drie prachtige grienden in onze 'achtertuin'(ik woon in Portland): Rhoonse, Carnisse Grienden en Klein Profijt. Waarom zoveel geld uitgeven voor nog meer natte natuur en dit ten koste van kostbare landbouwgrond. Ik fiets hier veel en dat geld kan beter voor veel minder ingezet worden voor bijv. nog meer fietsrecreatie.

Gast

#308

2013-10-17 09:36

Wij fietsen regelmatig door deze prachtige polders
laat het zo blijven

Gast

#309

2013-10-17 10:02

hoeveel gezond verstand is nodig om het polderland te behouden..

Gast

#310

2013-10-17 10:28

Beste Overheid, de jaren van ongekende voorspoed hebben gezorgd voor een drainage van gezond verstand, inzicht en kennis. Op vele sleutelposities in uw organisatie blijken mensen te zitten die ver, heel ver van de realiteit afstaan, getuige de voorgenomen plannen die u heeft met het Buytenland. Deze petitie zal u koud laten, evenals alle andere protesten/ gespreksavonden en adviezen van échte deskundigen. Maar ik wil u dit meegeven; U gaat inmiddels de strijd aan met een nieuwe generatie en u heeft niet het eeuwige leven.
Een zeer verontruste burger

#311

2013-10-17 10:30

Onbegrijpelijk dat er uberhaupt overheidsinstanties zijn die dit serieus overwegen.Ik vraag me af of er wel eens iemand een kijkje is gaan nemen in het prachtige natuurgebied zoals het nu is.WAANZIN TEN TOP,voor dat geld weet ik wel andere,veel dringendere bestemmingen.......de zorg b.v. Ik noem er maar een........

Gast

#312

2013-10-17 10:32

De polder met zijn landbouw en (beperkte) veeteelt heeft zoveel aan de rekreant te bieden dat er alleen iets hoeft te worden gedaan aan een nog betere bereikbaarheid voor met name fietsers en wandelaars (buiten de bestaande polderwegen). Misschien ook iets doen om kanotochten door de polder mogelijk te maken. Dat is een stuk goedkoper en ieder kan zien waar ons voedsel vandaan komt, anders dan uit de schappen van de supermarkt!


Gast

#313

2013-10-17 10:45

Agrarische bedrijvigheid is ook natuur. Geldverspilling in deze tijd. Er worden teveel verkeerde keuzes gemaakt.

Gast

#314

2013-10-17 10:47

Hoe bekrompen en kortzichtig kun je als overheid zijn als je denkt dat alleen aangelegde perkjes,poeltjes en paadjes natuur zouden zijn.
De polder is prachtige natuur waar we steeds weer volop van genieten als we er lopen of fietsen.
Als echte stadsmensen kun je geen mooiere authentieke natuur in de buurt wensen!!!!!! Hier kunnen al die stadskindertjes die inmiddels in de vinexwijk wonen (bij het bouwen van deze wijk is al enorm veel landbouwgrond verloren gegaan)in hun eigen directe leefomgeving een stukje platteland beleven. In een dichtbevolkt gebied als dit zou het een beschermd landschap moeten zijn!

Gast

#315

2013-10-17 10:58

Geen mooie authentieke eeuwenoude polder verruilen voor een plas water waar we in Nederland al genoeg van hebben, waarmee we de natuur verarmen.

Gast

#316

2013-10-17 11:56

Laat het zoals het is

Gast

#317

2013-10-17 12:19

Ik vind dat de polder moet blijven.

Gast

#318

2013-10-17 12:55

historisch polderlandschap bewaren!

Gast

#319

2013-10-17 12:56

Laat Byitenland zoals het nu is. Rust en vrede! Natuur vol met wilde dieren mag zeker niet wijken voor een duur gebied, wat zelden gebruikt zal worden! Langs de Maas loopt ook zelden mensen. We willen zeker geen verandering! Het is trouwens het gebied achter ons huis, dus laat de boeren boeren! X Nicole

Gast

#320

2013-10-17 13:22

Deze polders met zulk een rijke gronden om voedsel voort te brengen te verkwanselen,terwijl er zoveel honger wordt geleden.De kosten lopen in de MILLIEOENEN.Het is zo`n mooi natuurgebied.Lente,zomer,herfst en winter,worden zo mooi weer gegeven,kan nooit meer overtroffen worden.Hier aan te prutsen,doet pijn.Overheid U wordt bedankt!!!!!!

Gast

#321

2013-10-17 13:35

Ik ben het eens met de initiatiefneemster. Dit project is geldverspilling. Het wordt er doorgedrukt, alleen omdat politici dat afgesproken hebben. De natuur-en recreatiewaarde van het gebied is al optimaal, en bovendien is verspilling om agrarische terrein en bedrijven er aan op te offeren. Bovendien is het geen echte compensatie voor de verloren gegane natuur door de aanleg van Maasvlakte 2

Gast

#322

2013-10-17 13:52

Procedures zijn volgens democratische regels gevolgd! Echter, aan inspraak is geen democratisch gehoor gegeven!!!Dat hoort niet zo te verlopen bij besluitvorming. Terecht protest!
gast

#323

2013-10-17 15:19

als vervend wandelaar kom ik regelmatig op diverse plaatsen, zo ook in de polders rond Rhoon etc. het is altijd mooi of het land er nu geploegd bij licht of dat het begroed is met graan etc. Wat moeten we met een modderpoel??, Muskieten kweken, Nederland is pas sinda 1931 malaria vrij, en dat moeten we zo houden. Dus hou de polders DROOG succes gewenst

Gast

#324

2013-10-17 15:26

Wat is er nu mooier dan een uitgestrekt agrarisch gebied met de verbouw van afwisselde landbouwproducten. De gemeenschap kan daar volop van genieten, zonder er financieel voor belast te worden.

Gast

#325

2013-10-17 15:38

De petitie levert waarschijnlijk een nieuwe kans op op behoud van de polders.
De polder Buytenland in de huidige vorm moet blijven. Er ontstaat een tekort aan landbouwproducten in de nabije toekomst, gedeeltelijk veroorzaakt door droogte en door klimaatveranderingen en bevolkingsaanwas in Nederland en in de hele wereld. Op dit moment zijn en worden landbouwgronden in Zuid-Amerika en Afrika aangekocht om te kunnen voldoen aan de vraag aan voedsel.