WIJ WILLEN GEEN VERSLAAFDENOPVANG IN ONZE CRONJÉBUURT

Rene

#176 RIBW worstelt om aandacht

2013-12-20 13:37

Het RIBW laat 1 persoon spreken voor de buurt, helemaal niet!!
http://www.ribw-kam.nl/haal-dat-stempel-weg-en-kijk-verder
deze persoon praat alleen voor zichzelf en de weerstand is nog steeds actief en laat zich niet overdonderen.
Bewoners en omwonenden Gen de La Reijstr

#177 Re: Stand van zaken

2013-12-20 13:41

#174: Bewoner Reystraat -

Er wordt druk achter de schermen gepraat en besproken, zowel juridisch als politiek. Het RIBW probeert wel via eigen stukjes de stemming te veranderen, maar dat is een enkele bewoner. Het grote deel is nog steeds in weerstand tot de voorgenomen RIBW plannen.

Bewoner de la Reystraat

#178 stand van zaken

2013-12-28 21:06

Via een artikel in het Haarlems Dagblad heb ik vernomen dat het huidige onderkomen in de wissel is verwisselt voor een onderkomen ergens aan de rand van Haarlem. Een ideale locatie denk ik. Volgens het RIBW is het tijdelijk en gaan de plannen die aanwezig zijn voor een onderkomen in onze straat gewoon door. Er werd vermeld dat het RIBW met een groepje buurtbewoners in gesprek is om wat 'plooien' weg te strijken. Nu ben ik wel benieuwd uit welke mensen dit groepje bestaat.
Ik heb het idee dat de storm alweer gezakt is en alle panflatten aan het pand zijn ook al verwijderd. Zo krijg ik het gevoel dat het weinig zin meer heeft om nog actie te voeren, of zit ik verkeerd?
GOG

#179

2014-01-15 22:08

laat ik nu toch van een dakloze gehoord hebben dat de opvang wel naar de cronje gaat.ik kan het alleen nergens zwart op wit vinden. hopelijk loos alarm maar toch.....getver.

een oud strijder tegen de Unilocatie ( opvang ) Ged oude gracht
GOG

#180

2014-01-15 22:11

ik krijg af en toe een krant van haar in de bus en daar had ze het op geschreven.
Bewoners en omwonenden Gen de La Reijstr

#181 Re: stand van zaken

2014-02-10 07:14

#178: Bewoner de la Reystraat - stand van zaken

Waar ze nu zitten is een mooie locatie. Het was een leegstaand pand en is (ook nu) veel te groot. Laat ze daar blijven!

Sophie en Eva

#182 Bewoner die wilt spreken over de la Reystraat ex verslaafdenopvang

2014-03-17 14:25

Beste bewoners van de La Reystraat,

Ik ben samen met een klasgenoot bezig om deze situatie te bestuderen. Hierbij zoeken wij een vertegenwoordiger van de belangengroep van de La Reystraat. We zoeken specifiek een bewoner, die de belangen dus vertegenwoordigd voor de straat. Is er iemand die hierover meer wilt vertellen over welke participatiemogelijkheden de gemeente jullie heeft gegeven/geeft in deze kwestie? Wordt er bijvoorbeeld geluisterd naar de bewoners?

Groeten,

Sophie en Eva
Gen.B

#183 Re: Bewoner die wilt spreken over de la Reystraat ex verslaafdenopvang

2014-04-07 14:28

#182: Sophie en Eva - Bewoner die wilt spreken over de la Reystraat ex verslaafdenopvang

Beste Sophie en Eva,

Het spijt mij nu al voor het zure stukje dat ik ga schrijven. Nee de gemeente zegt zelf geen partij in deze te zijn dus is er ook geen hefboom om mee te werken om onze buurt veilig te houden of te verbeteren in welke zin dan ook. Met het Ribm valt al evenmin te praten die lullen maar wat en doen niet aan afspraken maken alleen luisteren naar bewoners, en mijn god daar hebben we dus echt niks aan toch.

Het was voor mij de druppel om door te fikken en mij volledig afzijdig te houden, maar probeer contact te leggen met de oprichter van deze petitie.

 

Met boze humor,

Een bezorgde buurtbewoner

B.

#184 Huizen

2014-06-09 17:23

Hallo allemaal,

Ik ben geïnteresseerd in het kopen van een woning in deze buurt, maar met deze opvang naast de deur slaat de twijfel wel toe. Er staat opvallend veel te koop aan appartementen in de kerk. Ik weet niet in hoeverre er last gaat zijn als er een opvang er komt.