Sint-Franciesdijk

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Sint-Franciesdijk.


Gast

#1

2013-08-18 08:02

Fietsters moeten soms in het midden van de weg rijden om niet met hun wielen tussen de kasseien vast te komen zitten... en hier rijden tijdens het schooljaar dagelijks scholieren voorbij!!!
Roger Michielsen
Gast

#2 50 km/u

2013-08-18 17:35


brief van 12 april 2013 van gemeente Zelzate aan gemeente Wachtebeke met voorstel om 50 km/u zone in te stellen op Franciesdijk. zie
http://www.martin-acke.be/schriftelijke_vragen/CBS030412-wacht-vr.pdf

Roger Michielsen

#3 aandacht voor overdreven snelheid

2013-08-18 17:44


Op de gemeenteraad van 28 februari heeft de CD&V-fractie aandacht gevraagd
voor de overdreven snelheid op Sint-Franciesdijk en Oudeburgse Sluis. Zie
http://wachtebeke.cdenv.be/sites/wachtebeke/files/magazine/pdf/wach082.pdf
Roger Michielsen

#4 Nieuwsblad 21/08

2013-08-21 18:09

WACHTEBEKE - Snelheidsduivels kunnen binnenkort beter opletten op de Sint-Francisdijk en de Oudeburgse Sluis in Wachtebeke. ‘Na klachten van buurtbewoners over te hoge snelheden hebben we beslist de snelheid er te verlagen van 70 naar 50 kilometer per uur’ zegt burgemeester Rudy Van Cronenburg (Anders). ‘De maatregel gaat in zodra de nodige verkeersborden geplaatst zijn’. Wachtebeke organiseert ook een infoavond op 29 augustus voor de buurtbewoners van de Blaarstraat, de Cornilsstraat en Sint-Francisdijk over eventuele maatregelen in deze regio. meeting vindt plaats in het CCW.

Gast

#5

2013-08-23 08:37

twee dagen geleden ga ik naar mijn auto die op straat staat. Een groepje wielertoeristen komen van richting Zelzate en moeten noodgedwongen op het slechte stuk rijden waar de baan scheuren vertoont.Gevolg dat hij met zijn voorwiel een kwak krijgt en zich nog net kon corrigeren om niet op mijn auto te vallen. Gelukkig was die man stuurvaardig maar wat als dit gebeurd met een schoolgastje in september en die ONDER een auto beland. Moeten er weer eerst slachtoffers vallen en men zegt: aja, we wisten het maar hebben geen geld én Zelzate neemt ook zijn verantwoordelijkheid niet. Ga DAT maar eens gaan uitleggen aan die ouders!!!! In Gent zijn de tramsporen minder gevaarlijk !!!


Gast

#6

2013-08-23 08:43

Zolang er niets gedaan wordt aan de overdreven snelheid.......laat uw auto op straat staan ipv van op de oprit!

Gast

#7

2013-08-23 11:09

Dit was al een probleem en door werken occaskruispunt is dit probleem enkel groter geworden .Wij eisen onmiddellijke aktie heren en vrouwen gemeenteraadsleden bewijs nu maar dat jullie onze stemmen waardig zijn.Voeg de oudeburgsesluis ook maar bij deze petitie.een verontruste buurtbewoner

Gast

#8 Sint-franciesdijk en oudeburgsesluis

2013-08-23 11:19

Beste heren en vrouwen politici een verkeersbord alleen zal niet veel uithalen zonder gerichte controles

Gast

#9

2013-08-23 12:07

Wij (N-VA Wachtebeke) hebben navraag gedaan op de GR naar de situatie op de genoemde wegen. Volgens de meerderheid was er geen probleem en waren extra veiligheidsmaatregelen niet nodig terwijl IEDEREEN die deze weg gebruikt beter weet...
gast

#10 goede voorbeeld geven

2013-08-23 18:14

laat ons als buurtbewoners al het goede voorbeeld geven en vanaf vandaag niet meer harder te rijden dan 50km/u...trager mag ook !!!!

Gast

#11 Re: goede voorbeeld geven

2013-08-23 19:05

#10: gast - goede voorbeeld geven

inderdaad, ik doe dit ook, mijn max is 40 per uur in de straat. (zelfs nog te snel)

nigel

#12

2013-08-23 21:47

Verkeersborden van 50 ipv 70 zullen geen verschil maken als er niet op snelheid gecontroleerd wordt. De excessen moeten er uit, dagelijks rijden hier auto's voorbij die vlot over de 70 gaan, die gaan zich echt niet aanpassen als hier plots een bord van 50 staat.

Voor fietsers zou men op heel korte termijn alvast de ruimtes tussen de klinkers wat kunnen opvullen, dat zou al een heel groot verschil maken en ervoor zorgen dat je al een stuk makkelijker achterom kan kijken
Marc

#13

2013-08-24 09:02

Een beperking van 50 km per uur had al langer moeten ingesteld worden in een straat zonder voetpaden en zonder fietspaden. En zelfs al beperkt men tot 30 km per uur : als men niet controleert en verbaliseert, razen ze hier aan 100 km per uur door de straat. En dan die 30tonners die de weg letterlijk openscheuren, en de huizen op hun grondvesten doen daveren. Graag daadkrachtige maatregelen, voor het te laat is.
Ilse en Andy

#14

2013-08-24 12:22

Een snelheidsbeperking tot 50 km per uur kan een begin zijn voor de overdreven snelheid in de Sint Franciesdijk, maar haalt NIETS uit zonder snelheidscontroles! De eerder uitgevoerde metingen geven een vertekend beeld van de werkelijkheid aangezien de meetapparatuur zichtbaar was opgesteld.

En waarom naast een snelheidsbeperking niet denken aan verkeersdrempels, wegversmallingen, bloembakken (slalom),... zoals verderop in de Leegstraat, waar ze WEL effectief zijn.

Wij als buurtbewoners hebben GEEN boodschap aan de mededeling "ja , maar de Sint Franciesdijk is de bevoegdheid van Zelzate/ Wachtebeke/provincie Oost Vlaanderen....." Het gaat om de verkeersveiligheid van onze kinderen, u en ik!

Geef ons een duurzame oplossing voor dit jarenlange bestaande , maar nu aangescherpte probleem!!!!

Gast

#15

2013-08-26 08:37

Graag ook aandacht voor de blaarstraat,veel overlast door het sluikverkeer. Deze straat is onveilig geworden voor fietsers en voetgangers, auto's en vrachtwagens(!)rijden door deze smalle straat aan hoge snelheid.

Gast

#16 50km/u borden geplaatst

2013-08-27 08:32

Borden met nieuwe max snelheid op franciesdijk/oudeburgse sluis staan er...in blaarstraat mag je nog altijd 90!!!!!!!
Kenn

#17 Veiligheid belangerijk

2013-08-27 17:28

Word dringend tijd dat ze eens werk maken van een veilige woonomgeving voor de sint franciesdijk en oudeburgse sluis , moet ook eens dringend werk gemaakt worden om de gevaarlijke bocht van sint franciesdijk naar oudeburgse sluis onder handen te nemen betere signalisatie verkeersremmer wat dan ook brievenbus is als eens weggemmaid wegens overdreven snelheid door de bocht alsook voortuin eens vernield .hopelijk gebeurd er iets met deze gevaarlijke omgeving om ze veiliger te maken.
Roger M

#18 overlegvergadering donderdag 29 augustus

2013-08-27 19:30

al 50 handtekeningen !!!

Nu met zijn allen naar de "info en overlegvergadering" op donderdag 29 augustus om 19:30 in het CCW Wachtebeke (Persynplein)

Gast

#19 schandalig

2013-11-22 20:31

Dit heeft dus niets opgeleverd. Gemeentebestuur lacht ons gewoon uit in ons gezicht. Schande

Gast

#20 Re:

2013-11-25 17:28

#5: -

ik nodig u uit om in Gent op de kasseien en tussen de tramrails te rijden !!!


Gast

#21

2013-12-11 08:59

ben voor de moment niet meer woonachtig in wachtebeke , maar was dat vroeger wel, en ook ik herinner me deze weg als gevaarlijk , daar ik deze eveneens gebruikte om naar school te rijden. dit is wel meer dan 40 jaar geleden hoor , en toen lag die weg er ook al slecht bij , inderdaad hoog tijd dat daar iets aangedaan wordt , trouwens dezelfde situatie vindt men van Overslag naar Wachtebeke , gewoonweg schandalig in deze eeuw

Gast

#22

2013-12-11 19:16


'Laat het duidelijk zijn' zegt burgemeester Van Cronenburg, 'Het Wachtebeekse gemeentebestuur wil dat er hard wordt opgetreden tegen mensen die 140 km /uur rijden op een weg waar de max snelheid 50 km/u is. De veiligheid van de kinderen en oudere inwoners zijn voor het bestuur te belangrijk'. 'Wanneer het spookbord zware snelheidsovertredingen vaststelt in de andere straten dan zullen we bijkomende snelheidscontroles vragen in de komende maanden.' aldus burgemeester Van Cronenburg.(Het Nieuwsblad mei 2013)


Als dit (140km/u) de norm is voor Sint Franciesdijk , zijn we goed bezig !! Aangezien men hier tot op vandaag blijft racen , is daar blijkbaar nog niets aangedaan (politie of andere snelheidsvertragers...). Spoken(borden) steken zich normaal weg achter de struiken . Ons spookbord was zichtbaar vanop de Koornmarkt in Gent... .Het afsluiten van De Blaarstraat en Den Akker is op zich niet mis maar betekend wel 400 à 500 gefrustreerde automobilisten per 24 u meer in onze straat . (beter nog wat gewacht daarmee !)
Ik heb alle begrip dat de eerst volgende 10 jaar geen dure infrastructuurwerken kunnen worden uitgevoerd , maar dat wil niet zeggen dat we daarom alles maar moeten laten aanmodderen zoals dat nu het geval is , ook wanneer de verkeersoverlast binnen enkele maanden (hopelijk) voorbij zal zijn , want voor de Die Hards is Sint Franciesdijk de ideale weg , daar kennen ze dat toch niet ;snelheidscontrole.
"Een gemeente die bespaard op veiligheid" is echt niet van deze tijd !

fs