terugbetaling nutramigenLGG

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie terugbetaling nutramigenLGG.


Gast

#1

2013-07-29 13:35

Waarom zou de maatschappij moeten betalen voor speciale flessenvoeding? En al zeker niet als je perfect gewoon borstvoeding kan geven mits aanpassing van je eigen dieet.

Liever dat een ander voor de kosten van jouw keuze opdraait dan dat je eigen verantwoordelijkheid neemt?

Gast

#2

2013-07-29 13:45

Zou het niet beter kunnen zeggen als de persoon hiervoor...

Denk niet dat deze petitie veel zal uithalen.
Mieke, opstarter petitie
Gast

#3 reacties op gast 1 en 2

2013-07-29 14:22

Of de maatschappij al dan niet moet betalen is hier niet ter discussie. Wat in deze situatie onrechtvaardig is, is dat bepaalde soorten dieetvoeding wel, en andere niet terugbetaald worden. (zie de volledige uitleg in de petitie)
Ik ben persoonlijk absoluut pro-borstvoeding, doch in mijn situatie (en ongetwijfeld ook bij anderen, getuige de verkoopscijfers van poeder-voeding) bleek dat onmogelijk. Na 3 maanden sukkelen heb ik het, met pijn in het hart en op dringend doktersadvies, moeten stopzetten. Ook hebben niet alle vrouwen de mogelijkheid om langdurig borstvoeding te geven, immers niet elke werkgever geeft u de kans op borstvoedingsverlof. Gelieve dus uw anonieme, domme en ongefundeerde kritiek elders te spuien, daarvoor bestaan andere kanalen. Heeft u evenwel ter zake doende verstandige vragen mag u ze steeds stellen. Dank u.


Gast

#4

2013-08-01 08:18

Ik vind de eerste reactie echt niet gepast! Ik ben moeten stoppen met BV door medische redenen en neocate is echt de enige mogelijkheid hier.

Gast

#5

2013-08-01 09:50

Mijn dochter heeft dit ook als baby gekregen en ik vond het schandalig duur! Ik heb dikwijls de bedenking gemaakt dat zij geluk had dat we dit konden betalen! En het houdt echt niet op met de voeding alleen , denk maar aan speciale olie, cremes enz. Mijn loon ging voor een groot deel naar de apotheker!

Gast

#6 Re:

2013-08-01 09:56

#1: -

Deze opmerking getuigt van een enorme onwetendheid. Ikzelf heb 7 maanden borstvoeding gegeven op doktersadvies en toen men eindelijk wist wat het probleem was (allergie kleurstoffen en bewaarmiddelen)zei de dokter dat ik eigenlijk geen borstvoeding had mogen geven! Nutramigen was een gigantische (maar heel dure) verbetering. Dit product zou voor iedereen beschikbaar moeten zijn , niet enkel voor mensen die het kunnen betalen!Ons kindje veranderde van een huilbaby vol eczeem in een blije meid met ongeschonden huid!

Mieke Verheyen
De auteur van deze petitie

#7

2013-08-01 17:56

Inderdaad, het stopt niet bij de kost van de voeding. Maar dat zou toch al een stuk in onze portemonnee schelen. Wat de eerste 2 reacties betreft : ik ben blij dat ik niet de enige ben die dit ongepast vind ... Maar ja, mijn grootmoeder zei het al " kindje, met sommige mensen kan je alleen maar medelijden hebben".

Gast

#8 Re:

2013-08-02 05:09

#1: -

Wat een vreselijke reactie! Na veel gesukkel ben ik op doktersadvies moeten stoppen met borstvoeding geven. Mijn zoontje kwam niet genoeg bij en is allergisch aan moedermelk. Nutramigen was de enige oplossing voor hem. 
Alsjeblieft, voor je iets post, denk eens na.

trotse oma

#9 Re:

2013-08-03 10:52

#1: -

Niet iedereen heeft de kans en het geluk om borstvoeding te geven. Dus zo kortzinnig reageren getuigt van weinig respact en begrip voor anderen....


Gast

#10 niet overtuigd

2013-08-05 17:40

ik lees altijd met verbazing de discussie BV vs FV. Het probleem van onze maatschappij is alle brol die ze in onze voeding stoppen. E-nummers en andere additieven waar kleine baby's en kinderen op reageren. Alsook koemelk dat dik overroepen is qua zogenaamde voordelen. Koemelk is niet gezond voor onze baby's, het feit dat er meer en meer kinderen op reageren bewijst dat. Allergisch aan moedermelk zoals de onfortuinelijke mama hierboven vermeldde dan denk ik eerder in de richting allergisch aan allerlei additieven. Moedermelk en een mama die een gezonde voeding met verse producten volgt, zou weinig problemen mogen geven. Vaak geven dokters te snel het advies te stoppen met BV in mijn ogen. FV lijkt dan opeens de mirakeloplossing. Ik ben voor een petitie die zou bewerkstelligen dat additieven en andere brol uit onze voeding wordt geweerd zodat we allemaal gezonder kunnen zijn. En ja, ik heb ook gesukkeld met mijn BV en eveneens bij mijn eerste overgeschakeld op FV, in eerste instantie leek dat de beste oplossing maar hij heeft eczeem ontwikkelt en sukkelt met veelvuldige luchtwegeninfecties (en hij is ondertussen al 6). Dochterlief langer aan de borst gehouden na 3 maanden sukkelen blij dat ik toch heb doorgezet. Weinig problemen, noch met eczeem, noch met luchtwegeninfecties. Ik denk dat we de langere termijngevolgen van andere voeding soms verkeerd inschatten. FV is zowieso een hele dure kost uit een huishoudbudget dus zou echt enkel moeten aangeraden worden indien echt nodig. Een mama die BV geeft kan haar eetpatroon aanpassen (zoals melk schrappen, etc) zodat het kindje toch de meest aangepaste melk voor zichzelf kan blijven krijgen.
Mieke, opstarter petitie
Gast

#11 t.a.v. gast 10 "niet overtuigd"

2013-08-06 08:29

Beste, ik ben het gedeeltelijk met je reactie eens.
Maar een goed kinderarts zal m.i. pas flesvoeding voorschrijven als het nodig is. En in mijn geval was het nodig ! Probeert u maar eens om volgende zaken - en alle afgeleide producten ! - langdurig uit uw dieet te schrappen : tarwe, koemelk, eieren, pinda, soja, aardappel, tomaat, spinazie, banaan, kiwi, wortelen. En dat zijn nog maar de zaken die we nu weten ... En het zit echt in alles ! Om maar 1 voorbeeld te geven : er zit melkpoeder in gerookt vlees ...
Tevens laat onze maatschappij niet altijd toe om (langdurig) borstvoeding te geven. Niet elke werkgever geeft u bijvoorbeeld de kans op borstvoedingsverlof, en afkolven is niet voor iedereen mogelijk. En als je wel recht hebt op borstvoedingsverlof is dat daarom nog niet voor iedereen financieel haalbaar. Wat dat betreft kan onze overheid een voorbeeld nemen aan scandinavië, daar kan je, naar gelang je werksituatie, tot wel 2 jaar volledig betaald borstvoedingsverlof krijgen !
Inderdaad, er zitten teveel toevoegingen in onze voeding. Maar het alternatief, bio-voeding, is dan weer peperduur ! Daar zou "men" inderdaad wel eens iets aan mogen doen, maar dat zou een complete maatschappelijke ommekeer moeten betekenen en dat zie ik hier niet meteen gebeuren. Of staat er misschien in uw keukenkast geen enkel blik / doos voedingswaren ?


Gast

#12

2013-08-06 16:18

Heb hetzelfde probleem met mijn zoontje. Maar hij heeft lactose, koemelkeiwit en soya allergie dus ik weet goed wat jullie doormaken, niet alleen de pap is duurder maar bijna alle voeding voor kinderen of mensen met deze allergie.

Gast

#13

2013-08-28 12:08

die eerste opmerking is er echt over. Mijn zoontje is allergisch tegen soja, melk, ei, noten gepaard met een enorme eczeem. Hij is nu 18 maanden en ik durf geen rekensom te maken over hoeveel deze melk ons al gekost heeft.
Borstvoeding geven moet je ten eerste al kunnen, ten tweede: voltijds borstvoeding geven als hij 18 maanden is??? Denk eerst na vooraleer je zo'n dingen op het internet zwiert en wees blij dat het jou niet overkomt...
Pluim voor de opstartster

Gast

#14

2013-08-29 10:22

waarom zou de maatschappij moeten betalen als jij 1 jaar in het ziekenhuis ligt na een auto ongeval terwijl ge gerust met de fiets kunt rijden ??? en zo kun je blijven doorgaan.

Liever dat een ander voor de kosten opdraait van jou lompigheid.

1- niet iedereeen kan voldoende borstmelk geven om een klein kind voldoende te voeden.
2- besef je wel wat een koemelk vrij dieet inhoud ???
3- "keuze" ik heb er niet voor gekozen om mijn zoontje een allergie te geven.

Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2013-09-21 15:14


X

#16 Re:

2013-09-21 15:18

#1: -

Hoe kortzichtig! Ik heb 2 maanden borstvoeding gegeven en ben moeten stoppen omdat mijn lichaam niet genoeg melk meer aanmaakte. De productie stopte gewoon... Als je de hele dag en nacht een baby hebt die huilt omdat hij/zij last heeft dan kan een uitgeput moederlichaam wel eens stoppen met borstmelk aanmaken... Ik heb zelf verschillende zaken geschrapt uit mijn dieet: alles met koemelk, alle kruiden, koolzuurhoudende dranken,... En nog had mijn kind last van 'iets'. Waarschijnlijk zal jij nooit last gehad hebben van een huilbaby en zal de borstvoeding vlekkeloos verlopen zijn bij jou. Want in mijn geval ben ik net terug van een tweedaags verblijf in het ziekenhuis om mijn kind allerlei testen te laten ondergaan omdat de oorzaak na 4 maanden nog steeds niet gevonden was... Dan piep je wel anders!


Gast

#17 Re:

2013-09-25 06:16

#1: -  

 niet voor iedereen lukt het om borstvoeding te geven he grtj


Gast

#18 Re:

2013-09-28 14:34

#1: -

Ik werk als mama van in de verpleging, en mag om veiligheidsredenen best geen bortsvoeding geven, omdat de stoffen waarmee ik werk, en virussen waarmee ik in contact kom niet veilig zijn voor mijn kind. Helaas is het niet geven van borstvoeding niet altijd een keuze!


Gast

#19

2013-10-19 11:39

Ons dochtertje heeft ernstige koemelkallergie. Nutramigen is tot hiertoe de enigste pap die ze kan verdragen en ze is nog maar 5 weken oud. Echter is deze pap enorm duur in vergelijking met de andere en in Nederland is er een vergoeding voor deze pap.
Pseudoniem

#20 Re:

2013-10-24 09:43

#1: -

Omdat ik geen borstvoeding KAN geven???

Een borstoperatie heeft ervoor gezorgd dat ik geen borstvoeding kan geven. 't Was geen vergroting voor het plezier van mijn man.

Verder zijn er nog véél mama's die bijvoorbeeld bepaalde medicijnen moeten gebruiken, waardoor ze geen borstvoeding kunnen geven.

En mama's die een postnatale depressie krijgen, die moeten dan maar geen anti-depressiva gebruiken wanneer hun kind allergisch is aan koemelk? Anders moeten ze hun plan maar trekken...

Beetje kort door de bocht, niet?

gast

#21 Re:

2013-11-04 19:18

#1: -

Dat wordt natuurlijk moeilijk om borstvoeding te blijven geven wanneer jij je dieet aanpast (al jaren eet ik zelf geen melkproducten door allergie) en je baby reageert op de vervangmiddelen die jij moet eten om gezond te blijven...
Een reactie waaruit blijkt dat je misschien weinig over voedselallergieën weet...


Gast

#22

2013-11-04 20:50

denk aan de babys

Gast

#23

2013-11-05 12:23

xxxx

Gast

#24

2013-11-05 12:23

xxxxx

Gast

#25 Re:

2013-11-27 10:18

#1: -  

 Ik gaf borstvoeding en at zelf lactose vrij. Zonder resultaat. Vond het heel moeilijk om te stoppen mt borstvoeding maar je kind horen krijsen van de pijn is het moeilijkste wat er is. Dus het is niet ze simpel als jij het hier voorsteld.