Subsidie voor opvang wilde dieren

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Subsidie voor opvang wilde dieren.


Gast

#26

2013-07-22 20:52

Wilde dieren worden steeds het slachtoffer van de hebberige mens...wilde dieren kunnen al onze hulp gebruiken !!

Gast

#27

2013-07-23 17:00

Jammer dat de overheid haar verantwoordelijkheid niet neemt naar haar toe. (Moeder Natuur )

Gast

#28

2013-07-23 22:21

Wat is dit nu weer voor een vreselijk slechte bezuiniging? Waar moeten de gewonde en zieke vogels en egels ed van Almere nu in godsnaam heen? Dit kan toch niet zo maar in een beschaafd land als Nederland! Hebben jullie dan helemaal geen hart?

Gast

#29

2013-07-24 12:27

ben het helemaal eens met de reactie van Erik:
"#1: -

Hoe kan het dat bijvoorbeeld geld van de hondenbelasting besteed wordt aan wegen en gebouwen terwijl dierenorganisaties nul op het rekest krijgen? Waarom kan overheidsgeld bestemd voor natuur niet worden aangewend om de in de vrije natuur levende dieren te helpen? Waarom spreken ze van een maatschappelijk belang als geen overheid zich hier om bekommert. Vragen genoeg waar de politiek zich eens over moet buigen

Gast

#30

2013-07-24 17:27

Ik vind het werkelijk belachelijk. Een ambtenaar die 85.000 euro p.j. aan reiskosten kost.... lijkt mij een mooie gelegenheid om de 35.000 subsidie mee te financieren. En in dezelfde krant een artikel opnemen over versterking van de randzone Oostvaardersplassen..t.b.v. bescherming bedreigde vogelsoorten. is het wel te hopen dat ze niet gewond raken......

Gast

#31

2013-07-24 20:32

Typisch geval van een terugtredende overheid, steeds meer wordt aan het particulier initiatief over gelaten.
de verandering

#32

2013-07-26 07:44

De tijd is voorbij dat de gemeente overal verantwoordelijk voor is of gesteld kan worden. De zorgstaat-gedachte moeten we achter ons laten. De participatiemaatschappij staat voor de deur, waarin burgers weer eigen initiatief kunnen tonen en eigen verantwoordelijkheid kunnen dragen. Ook voor dierenwelzijn.


Gast

#33

2013-08-14 07:14

Diep treurig dat bv gemeente hoorn wel borden plaatst bij parken en voetbalvelden om geen dieren in het wild achter te laten.Breng ze bij de vogel en egel opvang de Bonte Piet staat er dan helemaal bij.Als de Bonte Piet om een kleine financiele tegemoetkoming aanklopt bij diezelfde gemeente zijn ze niet thuis.

Gast

#34 Re:

2013-08-27 06:11

#33: -

Dat is inderdaad zoals gemeentes denken. Kunnen hier boeken over schrijven. Blijkt wel dat veel gemeenteraden geen idee hebben waar ze over praten. Als ze maar eens de moeite namen om langs te komen om zich persoonlijk te laten voorlichten.


Gast

#35

2013-10-19 12:01

Ik heb gehoord dat de subsidiekraan dichtdraaien de reden is dat veel reguliere dierenopvangcentra (asiels en dergelijke) geen vogels meer aannemen.
Hier had ik flink de balen van toen ik enkele weken geleden een grasparkiet had gevonden en die naar het dierenasiel wilde brengen, maar dit kon dus niet want ze namen hem niet aan.
Inmiddels heb ik de parkiet zelf gehouden en ga ik zorgen dat hij binnenkort een maatje erbij krijgt (uiteraard een andere grasparkiet!).
Daarnaast wil ik ook nog even melden dat het schandalig is en in één woord dierenbeulerij dat mensen verplicht zijn volgens de wet dieren in nood te helpen, maar aan alle kanten de geldkraan voor dezelfde dieren wordt dichtgedraaid!
Daarom heb ik deze petitie getekend en ik hoop dat de mensen die verantwoordelijk zijn voor het dichtdraaien van de geldkraan dit soort acties en teksten tegenkomen en zich dan gaan afvragen of ze wel zo goed handelen in dit soort situaties.

Gast

#36

2014-01-16 12:03

Het is eigenlijk te gek voor woorden dat er een Petitie nodig is om iets wat vanzelfsprekend is, namelijk, het opvangen van dieren(ook levende wezens net als u en ik)onder de aandacht te brengen zodat ze kunnen blijven bestaan.

Gast

#37

2014-01-24 12:51

Mahatma Gandhi zei ooit: ‘De grootsheid en het beschavingsniveau van een samenleving zijn af te meten aan de wijze waarop zij met dieren omgaat.
Deze uitspraak zou vele mensen eens aan het denken moeten zetten. Het is de zorgplicht die de mens heeft. Er zou veel meer respect moeten zijn, voor alle vrijwilligers die dit wel beseffen, en zich belangeloos, en met veel liefde inzetten voor de dieren die afhankelijk zijn gemaakt van de mens.

Karin van Breenen

Gast

#38

2014-02-03 10:38

Ik hoop dat er veel reacties op komen en dat ze eindelijk eens in dat domme kut politiek Den Haag de oogkleppen af doen en met hun poten van de dieren afblijven, ik vraag me af waar die PVDD voor staat iedergeval niet voor de dieren

Gast

#39

2014-02-03 13:21

Dieren hebben ook Gevoel!!

Gast

#40

2014-02-03 14:01

Echt we kunnen niet zonder.
Dat zou zonde zijn. Van vele dieren.
dieren- en mensenvriend

#41 Re:

2014-02-03 14:23

#32: de verandering -

Ik hoop toch echt dat u dit sarcastisch bedoelt!


Gast

#42

2014-02-03 14:42

Dieren hebben ook gevoel dus help ze

Gast

#43

2014-02-03 17:57

Goed dat jullie hier wat aan proberen te doen, zelf vind ik dat ze nou wel een regels mogen maken voor de wilde dierenopvang. Scheelt een hoop gedoe !

Gast

#44

2014-02-04 20:11

Het moet nu eens genoeg zijn, deze overheid zorgt alleen maar voor meer problemen en (dieren)leed!!!

Gast

#45

2014-02-06 15:46

dit is duidelijk een geval van RECHTEN(vh dier)en PLICHTEN(vd mens/overheid)Je laat de dieren toch niet aan hun lot over!!!!!!!!!!!!!!

Gast

#46

2014-02-06 21:34

deze opvang voor wilde dieren mogen nooit gesloten worden kom op zeg je grenzen open voor alles wat los en vast is en ons land in komt en dan de dieren die niet voor zich zelf op kunnen komen laten barsten.
Nederland je wilt altijd als beschaafd land voorop lopen kom op laat dat dan eindelijk zien

Gast

#47

2014-02-08 13:22

Ik ben het met de strekking eens. Maar heb toch een tijd getwijfeld. Waarom? Ik houd me de laatste tijd intensief bezig met wolven in Nederland. En daarbij wordt ik geconfronteerd met een behoorlijk aantal "zogenaamde" wolven opvangen, ze zullen ook nog wel een cites certificaat hebben , waar de wolven worden gepresenteerd als aardige honden waar je zo een tussen kunt verblijven, bij YouTube een goed voorbeeld uit Anna Pauwlowna. Op zich lijkt dat onschuldig, wolven zijn immers niet kwaadaardig van aard. Maar nu krijgt het publiek, vrees ik, de indruk dat je in de vrije natuur een wolf die zich op enig moment aan het publiek vertoond en die door de plaatselijke omstandigheden niet kan vluchten, wel even kunt benaderen als een ontheemde hond ( ook daar is het niet verstandig om die als de jouw bekende hond die je hand likt te benaderen). Kortom ik heb ernstige bedenkingen tegen die ( wellicht onterecht als wolven opvang benoemd, waar komen al die beesten eigenlijk vandaan?) vorm van opvang van wilde dieren. Het lijkt zo een soort circus vertoning om inkomsten te genereren en het geeft, verwacht ik, grote risico's voor de in het wild levende wolven.
Kortom uiteindelijk wel getekend omdat ik me realiseerde dat het hier om totaal andere dieren moet gaan dan die wolven uit die wolven opvangen.

Roelf van Bergen

Gast

#48

2014-02-08 13:54

Because I care-X

Gast

#49

2014-02-08 13:54

het is maar normaal dat de gemeenschap instaat voor alles wat hulpverlening betreft, zo aan mensen of dieren

Gast

#50

2014-02-08 13:58

Mens en dier moeten door de gemeenschap geholpen worden in nood.