Voor Deveny dat ze gewoon naar school kan

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Voor Deveny dat ze gewoon naar school kan.


Gast

#26

2013-08-05 09:13

Deel deel deel er zijn nog niet genoeg handtekeningen!!!!

Gast

#27

2013-08-08 11:50

Ik hoop dat die meid snel naar een normale school toe kan en mag

Gast

#28

2013-08-10 18:58

Iedereen heeft recht op fatsoenlijk onderwijs. Ik hoop dan ook zeer zeker dat Deveny hier de kans voor krijgt. Het kan toch niet zo zijn dat je straf krijgt omdat je ziek bent geweest.

Ik meende dat er een leerplicht was tot 18 jaar. Dit meisje wil naar school en die mag niet... Wat klopt hier niet POLITIEK NEDERLAND?
Dsk

#29 Re:

2013-08-22 19:51

#16: -  

 

ja man echt wel
joepie

#30

2013-09-02 20:16

misschien een tip, schakel Tros Radar of zoek contact met de ombudsman of de rijdende rechter, buro voor rechtshulp (vaak gratis) mogelijk kunnen ze jullie ook helpen!!!!
Han

#31

2013-09-06 22:34

Misschien is het goed om de petitie niet alleen 'op naam van je zusje' te zetten, maar algemener beschrijven. Iets als "kinderen die kanker overleven hebben recht op normaal onderwijs"? Dat helpt mogelijk bij het krijgen vd stemmen..? En bovenal heel veel sterkte gewenst, ik hoop dat er een kankervrij leven volgt met normaal onderwijs!

Gast

#32

2013-10-10 19:52

Te gek voor woorden!!
Laat Deveny gewoon haar school afmaken zoals alle andere (gezonde)kinderen. Waarom moet ze dubbel worden gestraft? Een hersentumor overwinnen betekent niet dat je een hersenbeschadiging hebt opgelopen verdorie.

Gast

#33

2013-10-10 21:45

iedereen heeft recht op passend onderwijs en dat individueel. Wanneer Deveny het onderwijs aan kan op de school die zij wil en waar zij zich prettig voelt is dat haar plaats en niet daar waar ze gedumpt gaat worden.....dat kan nooit de bedoeling zijn van goed onderwijs. Sterkte Jusitn

Gast

#34

2013-10-10 21:49

Belachelijk dat zo'n meisje in een hokje wordt gezet! Want zo zie ík het!!
Ze heeft al zoveel in haar leventje moeten vechten, dus dit verdiend ze absoluut niet als ze dat niet wilt! En terecht!! Deveny, mijn handtekening heb je hoor meid!! Sterkte voor het gezin!! Hopelijk krijgt ze wat ze wilt! Ze verdiend het!!!

Gast

#35

2013-10-10 21:57

ik hoop dat deveny snel naar een school kan gaan waar zij zich thuis voelt en niet wat de regering of onderwijs inspectie denken dat goed is, het gaat om haar en niet om jullie(overheid, regering, schoolinspectie en al dat corrupte instellingen)

Gast

#36

2013-10-10 22:05

dat meisje heeft al zoveel meegemaakt,geef ze een kans

Gast

#37

2013-10-11 04:19

Het feit dat ze is genezen van een hersentumor betekent dat ze een doorzetter is!
Dit meisje wil leren... geef haar die kans.

Gast

#38

2013-10-11 06:05

Vind dit echt belachelijk hebben ze niks beters te doen dan daar in Den Haag. Ik zou wel eens willen babbelen met de betreffende minister. Dat dit kan in Nederland echt ze moesten zich flink schamen.

Gast

#39

2013-10-11 06:13

Echt te erg voor worden dit.
Elk kind heeft recht om na school te gaan.
Wat er ook aan de hand is.
Hoop dat deveny snel hersteld.
En zeker snel na school mag

Gast

#40

2013-10-11 08:25

ze moet eigenlijk gewoon naar het helicon kunnen dat wou ze toch.

Gast

#41

2013-10-11 09:27

Na 5 jaar knokken eindelijk het gevecht gewonnen en dan naar een school moeten waar je niet thuishoort ... Lieve Deveny, jij verdient zoveel beter! Er zullen altijd een paar mensen zijn, die jou negatief beoordelen. Leg die commentaren naast je neer - er zijn altijd nog veel méér mensen die achter jou/jullie staan. Liefs, Veerle

Gast

#42

2013-10-11 09:41

Geef dit meisje haar kans die ze zo verdiend heeft! Ze heeft al laten zien dat ze een knikkertje is!!!!

Gast

#43

2013-10-11 12:33

wat een slechte aktie van het schoolbestuur en het rijk.Dit moet in Nederland toch niet kunnen.Te gek voor woorden.Goed van de zus om een petitie te starten.Hopenlijk helpt dit

Gast

#44 zomaar

2013-10-11 13:47

wat belachelijk van die ambtenaar maar ik denk dat dat komt dat je eerst leerplicht hebt voor 4 jaar
en dan pas kunt kiezen wat je wilt. misschien toch maar naar het vmbo als dat nog mogelijk is.
succes meid ik hoop dat je toch begrepen gaat worden maar zeker niet bij de pakken neer gaan zitten dat helpt niemand.

Monic.


Gast

#45

2013-10-11 15:01

het is gewoon te gek voor woorden.
hoop dat er snel een oplossing voor haar komt.
Trotse moeder

#46 Elk kind verdient een kans op het reguliere onderwijs

2013-10-11 15:12

Heel veel succes met deze petitie, ik hoop echt voor je zusje dat ze naar haar favoriete school mag of een hele leuke andere middelbare school vind die haar hartelijk welkom heet.

Ook al heb je een beperking, met de juiste inzet en motivatie moet je een kind op zijn minst de kans geven deel uit te mogen maken van het reguliere onderwijs als daar zijn/haar voorkeur naar uit gaat.

Mijn zoon heeft een visuele beperking en toen hij een jaar of 5 was kreeg ik het advies om hem over te plaatsen naar het speciaal onderwijs, niets mis mee als dat de best passende oplossing is maar als dat niet nodig is en je, al dan niet, met behulp van wat extra begeleiding deel kunt nemen aan het reguliere onderwijs moet dat zeker mogelijk gemaakt worden. Mijn zoon is gewoon op de reguliere basisschool gebleven (overstappen kon altijd nog) en heeft vervolgens in groep 8 een cito-score van 546 gehaald, zijn HAVO diploma behaald en volgt momenteel een HBO-opleiding.

Scholen (leer-fabrieken) worden afgerekend op het aantal geslaagden, hoge scores etc. en daar past een kind met een beperking niet in. Te schandalig voor woorden maar wel de realiteit vandaag de dag.

Deveny verdient het om zichzelf te bewijzen, en grote kans dat het haar gaat lukken met zo'n mentaliteit. Succes meid!

Gast

#47

2013-10-11 16:04

Schrijf een reactie...geef niet op je zult zien dat vele mensen je gaan steunen sterkte groetjes fam

Gast

#48

2013-10-11 16:25

veel succes en hopen dat deze actie helpt

Gast

#49

2013-10-11 18:19

veel succes deveny en familie,hopen dat dit helpt en dat deveny gewoon naar een normale school kan...

Gast

#50

2013-10-11 18:20

Ik weet wat speciaal onderwijs is, dat gun ik dat meisje absoluut NIET.
Laat haar alsnog dr dromen waarmaken en lekker naar het helicon gaan!