Vrijstelling hondenbelasting voor onze stichting dieren !

pepe

#26 Re:

2013-06-28 22:25

#25: tuurlijk -

Een stichting ben je of ben je niet. Dat valt gemakkelijk te controleren.

alledieren

#27 Re: niet ALLE dieren kunnen bij een asiel worden opgenomen

2013-06-29 06:18

#14: recht -  

Dieren die niet of zeer moeilijk herplaatsbaar zijn - om wat voor reden dan ook - hebben bij een asiel weinig of geen kans om daar ooit weg te komen, of zitten er dan misschien wel jaren. Dat is niet goed voor die dieren. Daarom is een ander soort opvang voor sommige dieren geen luxe maar noodzaak. 

Soms lijkt het of men degenen die andermans afgedankte dieren redden, niets gunt!


Gast

#28 Re:

2013-06-29 09:04

#15: -

lekker vertrekken dan doeiidoeii


Gast

#29

2013-06-29 09:46

het zou erg wrang zijn als deze stichting hondenbelasting moet gaan betalen.zij vangen notabene dieren op die niemand meer wil en vaak zijn ze zwaar mishandeld geweest en daardoor zelfs gehandicapt.steun vanuit de gemeente zou meer op zijn plaats zijn,en hulp etc .deze stichting doet alles zelf en belangeloos.Trots zijn op deze burger en een eer dat zij in de gemeente woont !
dierenliefhebber

#30 Re: Re:

2013-06-29 09:46

#16: THEO - Re:  

 

ja theo dat ben ik zeker

dus bevooroordeel mij niet ja

En ik zeg ook niet dat ik het niet waardeer wat ze voor dieren doet ,maar je moet je eigen realiseren wat voor verantwoording ,kosten ,en dergelijke met zich mee brengt voor dat je er aan begint

Ze is nu eenmaal geen asiel en dus geen vrijstelling van hondenbelasting dat is nu eenmaal wettelijk bepaald en had ze dan voor dat ze begon moeten bedenken 

Ze is vrijwillig hiermee begonnen en ik vind gewoon als je geen geld heb om de zorg ,eten ,medische kosten ,en gemeentelijke kosten te betalen moet je er niet aan beginnen

Dit is niet eerlijk tegen over de dieren die je binnen gehaald heb en geholpen heb als je ,je stichting niet zeker bent .

Straks is er helemaal geen geld meer en komt de dierenbescherming een keer langs en worden alle dieren in beslag genomen en mischien wel afgemaakt ,want zo werkt het gewoon

En is dat dan eerlijk tegen over al die dieren en voor al het werk wat je gedaan heb ,ik denk het niet .

Je kan gewoon niet steeds verwachten dat mensen jou steeds giften geven .

Dat houdt een keer op en zeker in deze zware tijd ,dus had je van te voren moeten bedenken .

Mischien had ze voordat ze het begonnen was eerst eens alle adminstratieve dingen zoals hondebelasting en giften op de lange baan moeten regelen zodat ze wist of het een lange tijd levensvatbaar was.

En niet achteraf alles op zijn beloop laten en dan maar kijken hoe het loopt ,is geen gezonde basis voor een stichting en om een stichting te beginnen en op het einde van het liedje zijn het dan al die verwaarloosde dieren er onder gaan lijden 

Je gaat toch ook geen onderneming beginnen op goed geluk ,daar tref je toch maatregelen voor voordat je het gaat doen

 

zucht

#31 Re:

2013-06-29 09:56

#13: dierenliefhebber -

Wat een wegkijk reactie is dit, en zo jalours ook op kleingeestige gronden.

Zijn we er niet om elkaar te helpen ? om elkaar iets te gunnen en vooral om het beetje wat je kunt doen om de omgeving iets beter te maken ook te doen? akelig om te lezen dat een "dierenliefhebber "deze roddelachtige taal gebruikt om je een les te leren.Les leren? hoezo ben jij zo perfect en het braafste kind van de klas?Als je niet gaat ondertekenen waarom bemoei je je dan wel hiermee.Zwijg en kijk lekker de andere kant op verder zou ik zeggen.


Gast

#32

2013-06-29 12:36

Dat ze het geld gaan halen waar het zit, bijv.bij de Europarlementsleden,inkrimpen van lonen bij de ministers, exhorbitante lonen in het bankwezen, telecom enz. enz. Laat de zwakkeren in onze maatschappij met rust. Is er al niet genoeg ellende onder de mensen en de dieren om hun dan nog extra te gaan belasten ? Waar gaat dit eindigen ??? Half België in de goot binnen 5 jaar, wacht maar....
MORIA

#34 MARIA MORIA

2013-06-30 05:55

IK MARIA MORIA BELOOF PLECHTIG DAT IK MIJ ZAL BLIJVEN INZETTEN VOOR DE DIEREN ALS AMBASSADEUR VAN STICHTING ZORGELOOS DIERENLEVEN. ALS DIT OPHEFFING BETEKENT ZAL IK ZEKER ACTIE ONDERNEMEN. IK BELOOF HIERBIJ DAT IK ALLES IN HET WERK ZAL STELLEN OM DE DIEREN EEN WARME MAND TE GEVEN, DIEREN ZAL BLIJVEN HELPEN EN GEEN ENKELE HANDGREEP LAAT SCHIETEN OM MEDESTANDERS TE KRIJGEN VOOR ONZE STICHTING ! IK ZAL NIET RUSTEN VOORDAT DE DIEREN DIE MISHANDELD EN VERWAARLOOSD RUST KRIJGEN EN EEN OUDE DAG MOGEN SLIJTEN WAARBIJ ZIJ ALLE VERZORGING KRIJGEN DIE NODIG IS. STEUN ONS VANDAAG NOG EN STRIJD MET MIJ, ONS EN DE DIEREN MEE VOOR EEN LIEFDEVOLLE PLEK OP DEZE AARDKLOOT. ING 587 6621 !!! WE STAPPEN ZO NODIG NAAR HET GERECHT, STEUN DE DIEREN, BEN TEGEN DURE HONDENBELASTING !!!
MARIA

#35 TEGEN !

2013-06-30 05:55

DE RABOBANK DIE OP GEEN ENKELE WIJZE WIL SPONSOREN, DE DIEREN WIL HELPEN, WIL DAT DE STICHTING STOPT MET HET HELPEN VAN DIEREN !!! WIJ HEBBEN EEN BRIEF ONTVANGEN DAT WE MOETEN STOPPEN MET DIEREN HELPEN !!! WIJ STRIJDEN FEL TEGEN DE RABOBANK EN GEMEENTE TERNEUZEN VOOR HET HEFFEN VAN HONDENBELASTING. WE ZIJN TEGEN PESTERIJEN, WE ZIJN HET BEU OM MELKKOE TE ZIJN EN WE ZIJN HET BEU DAT GROTE INSTANTIES, KLEINE STICHTING FINANCIEEL KAPOT MAKEN !!!
1000% GAAT NAAR DE DIEREN, ALLE INZET IS VOOR DE DIEREN, WE LATEN ONS NIET STOPPEN DOOR DE RABOBANK OF DOOR DE GEMEENTE TERNEUZEN DIE MOEDWILLIG NIET VERDER KIJKT DAN HAAR NEUS LANG IS MAAR DURE ETENTJES DECLAREERT !!!
MARIA

#36 WE STOPPEN NIET !!!

2013-06-30 05:55


DE INSPECTEUR VERTELDE ONS 59 EURO VOOR 1 HOND EN IEDERE VOLGENDE HOND 129 EURO, MAAR INTUSSEN IS HET VANDAAG ALWEER VERHOOGD NAAR 137 EURO PER HOND. SALARISSEN WORDEN BETAALD EN ER KOMEN GEEN PARKEN BIJ WAAR HONDEN MOGEN LOSLOPEN. DECLARATIES WORDEN BETAALD VAN HONDENBELASTING EN VERDWIJNT VERDER IN EEN ALGEMENE POT. DIE POT WORD NIET GBRUIKT VOOR DIEREN. STRIJD MET ONS MEE EN TEKEN ONZE PETITIE TEGEN DE GEMEENTE TERNEUZEN DIE HONDENBELASTING HEFT !!!
MARIA

#37 GEEN SALARISSEN EN DECLARATIES

2013-06-30 05:56

STICHTING ZORGELOOS DIERENLEVEN STAPT NAAR DE RECHTER ALS DE HONDENBELASTING BETAALD MOET GAAN WORDEN OM DIRECTEUREN EN PERSONEEL SALARISSEN UIT TE BETALEN, DIT TERWIJL DE STICHTING HAAR HONDEN WANDELT OP EIGEN TERREIN EN POEP OPRUIMT ALS ZIJ BUITEN HET TERREIN VERTOEFT. HONDEN MOGEN NIET LOSLOPEN WANT DAN KRIJGEN WE BOETES, KUNNEN NIET WANDELEN IN PARKEN WANT ZIJ MOETEN AAN DE LIJN BLIJVEN. HONDEN BELASTING MOET STOPPEN ALS GELDKLOPPERIJ EN PESTERIJ VOOR MENSEN EN DIERENVRIENDEN !!!
MARIA

#38 OPROEP AAN MEDIA

2013-06-30 05:58

OPROEP AAN DE MEDIA: AUB PIK ONZE NOODOPROEP OP TEGEN HONDENBELASTING RABOBANK ONNODIGE DECLARATIES VAN AMBTENAREN EN GELD WAT NIET TERUG GAAT NAAR DE DIEREN MAAR IN DE ZAKKEN VERDWIJNT VAN DE ALGEMENE GEMEENTE POT !!!

Gast

#39

2013-06-30 06:19

Beste mensen, eenieder die de stichting niet in het gelijk stelt is zich niet bewust hoe onzinnig de hondenbelasting voor ALLE hondeneigenaren is. Ze is ondemocratisch en een aanslag op de rechten van de mens. Op geen een ander dier betaal je belasting terwijl hondeneigenaren zelf de poep opruimen of de hod in eigen tuin laten poepen. Er is geen paardenbelasting, kattenbelasting, varkensbelasting, kippen belasting, duivenbelasting etc. Het is pure geldklopperij van een gemeente om dit geld direct naar algemene middelen door te sluizen en 0,0 ten behoeve van dieren of honden. Een hondeeigenaar betaalt dubbel belasting die gebaseerd is op een wet uit achttienhonderd en nog wat toen er meer verkeer begon te komen en de honden te veel los liepen op straat. Dat werd gevaarlijk...maar dit is al lang niet meer van toepassing. Ik vind dat ieder democratisch denkend mens tegen hondenbelasting zou moeten zijn. Of je nu wel of niet van honden hou. Je moet mogen liefhebben wat jij wilt zolang dat geen gevaar voor jezelf of de mensheid is.
Angela
Gast

#40

2013-06-30 07:32

Deze mensen vangen dieren op die niemand meer wil, die nergens meer terecht kunnen, en zij worden zo behandeld?
De gemeente moest zich schamen!

Angela

#41 Re: TEGEN !

2013-06-30 07:35

#35: MARIA - TEGEN !

Waar bemoeid de RABO bank zich in hemelsnaam mee?


Gast

#42

2013-06-30 08:04

Vrijstelling
In bepaalde gevallen zal er vrijstelling worden verleend:

voor honden die uitsluitend dienen om blinde personen te leiden;

voor honden die door de 'Stichting sociale honden voor gehandicapten Nederland' als gehandicaptenhond aan een gehandicapte ter beschikking zijn gesteld;

voor honden die verblijven in een hondenasiel als bedoeld in art. 1, onderdeel c, van het Honden- en kattenbesluit 1999, welk asiel is opgenomen in het centraal register bedoeld in artikel 5, tweede lid, van genoemd besluit;

voor honden die uitsluitend ten verkoop of aflevering in voorraad worden gehouden in een bedrijfsinrichting als bedoeld in art. 1, onderdeel b, van het Honden- en kattenbesluit 1999, welke inrichting is opgenomen in het centraal register bedoeld in artikel 5, tweede lid, van genoemd besluit;

voor honden jonger dan drie maanden die samen met de moederhond worden gehouden.

richard

#43 geen belasting voor hulp

2013-06-30 08:59

sinds wanneer word hulp belast , volgens mij nooit behalve hier dus, het is om je te schamen !!!!!!!!

Gast

#44

2013-06-30 11:10

Volkomen onterecht om deze stichting aan te slagen voor de hondenbelasting. De landelijke actie tegen de hondenbelasting verleend haar volledig steun aan
de stichting. Zie ook www.stophondenbelasting.nl en teken de landelijke petitie tegen ook de hondenbelasting.

Gast

#45

2013-06-30 12:27

Te belachelijk voor woorden dat een overheidsinstantie zo omgaat met een vrijwilligers stichting!
Moeten we straks ook betalen als we opa en oma thuis onderhouden?

Gast

#46

2013-06-30 13:01

Het is van de gekke dat mensen die zich belangeloos inzetten om de verantwoordelijkheid van anderen over te nemen nl. het zorgen voor hun dieren, daar ook nog eens voor moeten betalen !!! Beter zou het zijn dat de gemeente deze instanties steunt en in stand houdt iplv te boycotten en financieel te ruïneren! Zelf doen ze meestal helemaal niks voor de dieren behalve geld vangen. Laat ze dan in ieder geval mensen die wel voor dieren zorgen de mogelijkheid geven om dat te doen. Zij zouden alle hondenbelasting moeten ontvangen iplv de gemeente. Die doet er namelijk helemaal niks mee. Niet voor de dieren in ieder geval!

Gast

#47

2013-06-30 13:56

Voor zo'n goed doel moet echt vrijstelling worden gegeven!

Gast

#48 Re:

2013-06-30 15:35

Dierenliefhebber

#49

2013-06-30 15:36

Hondenbelasting moet in alle gemeentes worden afgeschaft.

Gast

#50

2013-06-30 17:26

ik dacht dat Nederland een dier lievend land was, nee dus, jammer