1/3 is de MAX

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie 1/3 is de MAX.


Gast

#1

2013-06-25 08:27

De huursubsidies komen in feite (als ze er komen), veel te laat. Het probleem stelt zich al heel lang en was/is gedeeltelijk op te lossen door het aanbieden van sociale "betaalbare" woningen, jammer zijn deze veel te weinig in aantal en is de vraag veel groter dan het aanbod. Daarom kan een huursubsidie een oplossing bieden voor vele mensen zodanig dat men kan leven en niet moet overleven.

Gast

#2

2013-06-25 13:33

Teken allen,laat hoge huur niet uw leven vergallen!!!

Gast

#3

2013-06-25 13:35

Schrijf een reactie...

Gast

#4

2013-06-25 13:36

Teken allen, laat hoge huur niet uw leven vergallen!!!!

Dr. M.

#5 Palfoneren van huurprijzen en belastingen innen

2013-06-25 14:37

en gaat dit dan op rug komen van de maatschappij? Dit is een slecht idee. Waarom? Die subsidies zullen naar de zakken van de eigenaars gaan. Dit is een heel slecht idee.

Beter is de huurinkomsten van de eigenaars te belasten, zodat het niet zo aantrekkelijk is om een huis uit te melken, zodat het aantrekkelijk is om een klein bedrag te eisen wat niet belast zal worden. Dit is veel maar dan ook veel beter.

Het geld moet bij de belastingbetaler blijven. Ok verhuren is prima, maar mag geen doel op zich zijn, want anders krijgen we onevenwichtige toestanden zoals Nederland, diegene die uit de boot viel van de subsidies, moest voor een gewone woning wel 2000 euro betalen. Dat is pure gekkewerk.

Ook de hoogte van de huur zou moeten worden geplafoneerd, door een aantal punten toe te kennen aan het huis. een soort maximum huur.

Er moeten meer huizen op de markt komen zodat de prijzen gaan dalen en mensen een huis kunnen kopen. Wij moeten niet streven naar het kunnen huren van een huis maar het kunnen kopen.

Gringa

#6 Huurinkomsten belasten

2013-06-25 17:48

Sluit me aan bij de reactie van Dr.M.
Huursubsidies jagen de huurprijzen enkel nog meer de hoogte in en is enkel in het voordeel van de eigenaars.
Het voorstel van Dr.M. om de huurinkomsten van de eigenaars te belasten is dan ook het enige wat er voor kan zorgen dat het er in deze sector eerlijker aan toe gaat en huurwoningen betaalbaar blijven. Niet iedereen is geïnteresseerd in het kopen van een huis en kiest bewust om te huren. Het begint er nu wel op te lijken dat iemand die niet geboren is met een baksteen in zijn maag voor deze keuze gestraft wordt.

Gast

#7

2013-06-25 19:27

Ik vind dit een mooi initiatief in tijden waar het soms moeilijk is om rond te komen (vooral voor alleenstaanden)!
erop of eronder!!
Gast

#8 een goed idee

2013-06-25 22:40

ik vind deze petitie een uitstekend idee! ik hoop dat het heel vlug in orde komt want de huurprijzen nu ZIJN SCHANDALIG!!!indien men als aleenstaande op ziekenkas valt(invalide ) moet men met 200€leven en alles betalen oa elektriciteit water enzenz doe me datis voor met 200€ je hebt als je een goedloon hebt 750€ ziekengeld!!!!johnny de muylder

Miet

#9 verkeerde begunstigde

2013-06-26 06:36

#1: -  

De eventuele subsidie moet naar de huurder gaan en niet naar de eigenaars want de meesten profiteren sowieso al meer dan voldoende. Ik heb zelf gehuurd en weet waarover ik spreek. Het heeft  18 maanden geduurd voor mijn waarborg werd teruggestort en zonder reden nb want het is een uitspraak van de vrederechter die dit in zijn vonnis heeft gesteld. Er zou misschien ook nog eens een petitie mogen gehouden worden voor die huurwaarborg want dat is nog een zaak waar de eigenaar in 80 % van de gevallen dwarsligt om alzo andere (meestal onbestaande) kosten af te dwingen.


Gast

#10

2013-06-26 08:32

goed initiatief, huurprijzen rijzen de pan uit

Gast

#11

2013-06-26 10:31

waarom laat de regering dat toe het leven is zo al duur genoeg.

Gast

#12

2013-06-26 10:54

goedzo
nog zo iets

#13 nog zo iets

2013-06-26 23:06

als je eerlijk werk hebt, en je wil een huis van de kleine landeigendom krijg je eerst een hoop papieren en dan een wachtijd van 4j na 3j en half krijg je bericht en vragen ze je loonbrieven dan nadien krijg je antwoord SORRY JE VERDiENT TE VEEL ondertussen zijn we 3j en 10maand verder
antwoord van mij : verkoop mij dan een huis antwoord van hen SORRY JE VERDIENT TE WEINIG wat moet een mens dan doen verder huren,een woonwagen kopen??!!??  of zich laten afmelken door de hoge huurprijzen 650€tot 800€ geef dat is aan een lening met woonkrediet!!!!! de huurprijzen moeten omlaag en de huisbazen moeten meer gecontroleerd worden opgebied van , want geef toe ze vragen toch wat ze wilen!! johnny de muylder


Gast

#14

2013-06-27 22:49

niet aleen voor de mensen met lage lonen moet de huur zakken denk ook maar is aan aleenstaande , probeer maar is rond tekomen ik geef en voorbeeld een normaal mens heeft zo een 1200€ netto , 600€ huur ;ik heb een wagen nodig de mijne is versleten lening :400€water internet , van watmoet ik eten kopen??? indien je me niet gelooft nodig ik je is uit kan je is zien bij hoeveel huurders er hier speciale tellers staan en over de rest nog maar te zwijgen, er moet verandering komen !!DE MENSEN LEIDEN ARMOE OM DE HUUR TE KUNNEN TE BETALEN ik geef een Minister mijn loon en mijn woonst is zien hoe lang hij het volhoud!! johnnykke .


Gast

#15 aanpassing huur aleenstaande en minder bedeelden

2013-06-27 22:52

niet aleen voor de mensen met lage lonen moet de huur zakken denk ook maar is aan aleenstaande , probeer maar is rond tekomen ik geef en voorbeeld een normaal mens heeft zo een 1200€ netto , 600€ huur ;ik heb een wagen nodig de mijne is versleten lening :400€water internet , van watmoet ik eten kopen??? indien je me niet gelooft nodig ik je is uit kan je is zien bij hoeveel huurders er hier speciale tellers staan en over de rest nog maar te zwijgen, er moet verandering komen !!DE MENSEN LEIDEN ARMOE OM DE HUUR TE KUNNEN TE BETALEN ik geef een Minister mijn loon en mijn woonst is zien hoe lang hij het volhoud!! johnnykke .

Gast

#16

2013-07-08 09:58

aangezien ik al jaren huurder ben heb ik aan de lijve ondervonden hoe zwaar de huurlast is op het inkomen. Gelukkig heb ik een aantal jaren kunnen huren bij de sociale woningmaatschappij Nieuw Dak (na scheiding werd de huurprijs aangepast) en werd de huurlast wat minder maar toch was het een grote brok uit mijn inkomen (alleenstaande met 2 kinderen toen 4 en 5 jaar)ondanks het feit dat ik altijd heb gewerkt. Nu jaren later huur ik privé en blijft het toch een serieuze aderlating. Mijn geluk is dat mijn twee kinderen (nu 24 en 22 jaar)werken en mij meehelpen. De situatie waar alleenstaanden of oudere mensen inzitten kan ik dus goed inschatten. Deze actie en petitie zijn zeer belangrijk en hoognodig. Daarom mijn volledige steun hieraan.
Vriendelijke groeten,
Saro Daniëlle

Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2013-07-12 08:36


gast

#18

2013-07-12 08:58

Huurwaarborg mag ook eens onder de loup genomen worden, en Huur ... ze vragen maar op.
Er zijn verhuurders die zich in allerlei bochten wringen om toch maar de huurwaarborg niet te moeten terug betalen ( en dit is geen fabeltje.)Met bewijzen van hogere instanties dat alles in orde, proper en netjes was, moesten we nog het onderspit delven
Er zijn er die echt doen wat ze willen .Een beetje meer aan banden leggen zou niet slecht zijn
dit zou ten voordele zijn voor mensen die het moeilijk hebben.
Hildeke

Gast

#19

2013-12-13 13:41

en het is nog niet alles hebben weer een nieuwe brief ontvangen van kempische huis met weer indiksasie jaarlijks opslag 11 euro weer bij en we betalen al 648 euro + 11 euro = 659 euro van wat moeten we nog leven en weer een brief van mankementen na dat we zelf al veel kosten gedaan hebben wie vergoed ons dat
groeten jean

Gast

#20

2014-01-20 16:55

Huursubsidies jagen de huurprijzen enkel nog meer de hoogte in en is enkel in het voordeel van de eigenaars.
Een voorstel om de huurinkomsten van de eigenaars te belasten is dan ook het enige wat er voor kan zorgen dat het er in deze sector eerlijker aan toe gaat en huurwoningen betaalbaar blijven. Niet iedereen is geïnteresseerd in het kopen van een huis en kiest bewust om te huren. Het begint er nu wel op te lijken dat iemand die niet geboren is met een baksteen in zijn maag voor deze keuze gestraft wordt.

Gast

#21

2014-04-14 07:45

de petitie is onvoldoende om de politici wakker te schudden. Tijdens debat heeft alleen Vlaams Belang en PVDA + zich akkoord verklaard met 1/3 is de max. Het Huurderssyndicaat zou een persconferentie moeten geven waar duidelijk de standpunten van de partijen worden weergegeven. Daarbijaan de huurders te vragen niet te stemmen op die partijen. Aktie moet er ondernomen worden.

Gast

#22

2014-04-14 10:56

Naar ouderen toe meer sociale woningen voorzien met 2 slaapkamers voor ouderen daar deze langer kunnen thuiswonen en men binnen sociale huur het zorgwonen kan toepassen voor deze doelgroep.
momenteel voorziet men voor ouderen 65+ 1 slaapkamer bij de meeste SHM's , hier door kan men bij deze ouderen geen zorgwonen toepassen daar de woningen er zich niet voor lenen

Gast

#23

2014-05-31 08:48

Een noodzakelijk initiatief. Ik ben 66 jaar en alleenstaande door scheiding. De huurprijs van het appartement uit de jaren zeventig waar ik woon is 567 euro per maand en staat in wanverhouding met mijn pensioen van 1000 euro per maand. Ik sta op de wachtlijst voor een sociale huurwoning maar er zijn 5.000 gezinnen die ook wachten en voor gaan.
Met dank voor uw aandacht voor de mensen die door omstandigheden uit de boot vallen.


Gast

#24 nieuwbouw en oude appartementen van 40 jaar bijna even duur

2014-05-31 09:35

De huurprijs van een luxe nieuwbouwappartement dat aan de energienormen en comfort van deze tijd voldoet en bedraagt in mijn streek ca 700 euro per maand. Het ongeïsoleerde appartement waar ik woon is uit de jaren '70 misschien uit de jaren '60. De eigenaar heeft in 2013 dubbel glas laten plaatsen in de oude aluminium raamkozijen, keuken en bad dateren van 40 jaar geleden. Als het waait fladderen mijn gordijnen met de wind mee (met gesloten venster uiteraard). Ik en de overige huurders betalen bijna 600 euro per maand. Waarom moet zoiets oud, koud en versleten zoveel kosten tegenover een nieuwbouw? Maar ik heb geen keuze, ik kan met mijn pensioen geen 700 euro betalen.