Aanpak blokverwarming Androsdreef - Milosdreef

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Aanpak blokverwarming Androsdreef - Milosdreef.

Malinda van de pol
utrecht

#51 Update tafelbergdreef

2013-12-06 12:57

Beste beheerder en bewoners,

Helaas krijg ik geen enkele respons meer van de petitiehouders van milos en androsdreef.
Wel heb ik inmiddels een update van het hof en rijnland waar ook de milos en andros in genoemd zijn deze plaats ik hier.

Hoop eigenlijk wel dat de petitiehouders iets willen laten horen!


Beste medebewoners,

Ipv een brief die wij zouden ontvangt ik tot mijn verbazing onderstaande mail van de heer de Ruiter:
Geachte mevrouw Van de Pol,

Zoals aangegeven ontvangt u bij deze de huidige status.
Er is door Eneco een brief verzonden betreffende de warmtewet die in gaat per 1 januari 2014.
Volgens de warmtewet verandert de contractuele relatie tussen de gebouweigenaar, de bewoners en het energiebedrijf. U als eigenaar/beheerder wordt de warmteleverancier in het gebouw. Het gevolg is dat de dienstverlening van Eneco verandert.
Wij hebben aangegeven voordat wij een besluit kunnen nemen er eerst meer duidelijkheid moet komen over de stookkosten welke nu in bepaalde gevallen flink afwijken van “normaal” , zit er een logica in zijn bv. de kopse kanten en bovenwoningen duidelijk afwijkend en zijn de correctiefactoren (juist) meegenomen.
Er is door ons ook gevraagd of er afwijkingen zijn t.o.v. de vergelijkbare omliggende complexen. Tevens hebben wij gevraagd als de stookkosten afwijken van de vergelijkbare complexen welke oorzaken er kunnen zijn en welke oplossing(en) er zijn.
Wij verwachten binnen 2 weken reactie te ontvangen van Eneco.

Mochten er nog vragen zijn dan horen wij dat graag.


Het wordt nu dus weer afwachten.

Malinda van de Pol
NenaG

#52 Samen staan we sterk

2015-05-11 13:20

Beste allemaal,

 

Ik ben sinds juli 2014 woonachtig aan de Naxosdreef in Overvecht en heb stadsverwarming. Doordat ik fulltime werk en in de weekenden vaak weg ben is mijn verwarming amper aangeweest. Slechts af en toe als het echt koud werd in huis heb ik één verwarming in mijn woonkamer aangehad, soms aangevuld met de tweede verwarming. Dit af en toe over een periode van slechts 2 maanden tijd.

Nu heb ik een eindafrekening gekregen waarop staat dat ik 63.14 GJ zou hebben verbruikt. Dat ik een hoogverbruiker zou zijn. Ik heb de verwarmingen amper aangehad! Ik moet nu 1504,34 bijbetalen... Een heel traject is gestart. Constant aan de telefoon met Eneco, met ISTA met de verhuurder. Niets helpt, maar iedereen geeft wel toe dat het een belachelijk hoog verbruik is. Het enige is dat ze zeggen de meters kloppen, dit is uw verbruik. Dit is echt onmogelijk. Hoe kan ik in mijn eentje in 2 maanden tijd bijna het dubbele verbruiken van een compleet gezin? En als ik het nou lekker warm had gehad in de winter zou ik nog zeggen ja... dan zou  het wel kloppen. Maar als ik het koud had trok ik een dikke trui aan... Juist om zo'n rekening te voorkomen. 

13 mei komt er een journalist van het AD bij mij thuis om het over deze kwestie te hebben. Dit moet stoppen. Het klopt van geen kant en je hebt geen poot om op te staan. 

Het is zeer kortdag maar ik hoop dat meer mensen hun verhaal willen doen. U kunt mij opzoeken via Facebook. 

 

Mvg,

Nena Gorter


Gast

#53

2015-06-22 20:16

Hoe is het afgelopen na het gesprek met de journalist?

 

Sebastiaan Antoni

#54 Contact Eneco, Spouwmuurisolatie en Ista Verbruiks app

2015-07-29 19:48

Beste bewoners,

 

Ik ben eind mei dit jaar op de Tafelbergdreef 200 komen wonen en door alle verhalen over hoge kosten heb ik contact gezocht met Eneco.

De manager vertelde mij dat het onderzoek van de Naxosdreef is afgerond en dat de uitkomst ivm vakantietijd in september bekend wordt gemaakt, maar de slechte isolatie van het gebouw speelt een grote rol.

 

De buitenspouwmuur van de flats kunnen opgevuld worden met HR++ isolatiewol, hiervoor heb ik een offerte laten maken bij Isolatie Deal uit Twente voor alle 8 verdiepingen aan mijn zijde. Kosten: 2300 euro voor materiaal en uren en ongeveer €400 voor de hoogwerker.

Als iedere bewoner aan de buitenzijde meebetaald is het per huishouden €335 en 30% minder warmteverlies.

Ook isoleerd de wol geluid, kan het geen vocht opnemen en voldoet aan de strengste ventilatie-eisen.

Ik heb de Vve gevraagd of zij dit willen bekostigen of dat er een eigen bijdrage nodig is.

Zodra ik antwoord heb zal ik het hier plaatsen.

 

Wisten jullie ook dat Ista een app heeft waarmee je inzicht in je eigen verbruik heeft?

De leverancier moet dan iets afsluiten met Ista, aangezien sinds de warmtewet dit de Vve is heb ik de link aan hen doorgestuurd. Ook hiervan zal ik berichten als ik antwoord heb.

Dit gaat alleen op als het meters zijn die van afstand worden uitgelezen, maar via de makelaar had ik begrepen dat dit aan de orde is toch?

Ista App

 

 

Ook ik ben erg benieuwd naar updates van alle voorgaande berichten aangezien sommigen al meer dan 2 jaar geleden geplaatst zijn.

 

Mvg,

Sebastiaan Antoni