behoud reinigingsdienst stad Sint-niklaas

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie behoud reinigingsdienst stad Sint-niklaas.


Gast

#26 Re: Re: Bedienden Sint Niklaas

2013-04-03 19:01

#24: - Re:

Het gaat niet over vijandig zijn tegen over bedienden of arbeiders.  Ik heb het zelf meegemaakt, ik ben verhuisd, op de dienst bevolking zeggen ze, ge moet  de dienst van de pensioenen niet zelf verwittigen wij doen dit.  En wat gebeurd er na 4 maand is deze dienst nog niet verwittigd, en het afschrift van het pensioen komt nog op het oude adres, de mensen die daar nu wonen doen de brief open, dit vind ik toch wel straf dat die weten hoeveel  pensioen ik krijg.  Dit zijn de bedienden van de stad Sint-Niklaas, maar zeg niets van de bedienden.

 


Gast

#27

2013-04-04 07:11

Privatisering werkt enkel indien er ernstig SLA's en opvolging gebeurt van de service. Het probleem is eigenlijk dat die private bedrijven gebruik maken van 'moderne slavernij', die jobs worden als het ware outgesourced naar 'ingesourced personeel' uit het buitenland. In feite worden echte jobs vervangen door 'minder echte' jobs. Wat eigenlijk moet gebeuren is dat het manangement in de openbare sector zich meer gaat inspannen om zijn mensen te sturen zodat de vraag naar externe services niet eens op tafel komt.

Gast

#28

2013-04-04 15:02

Prive diensten kosten steeds meer. Die firma's willen vooral winst maken, meesteal ten kostebvan de werkende mens. De stadsdiensten kunnen dit winstprincipe laten varen en zijn op termijn dus goedkoper. Zover kan het stadsbestuur niet denken.
Johan Kesteloot

#29 Re: Sint Niklase Maatschappij voor Huisvesting

2013-04-04 15:56

#18: amat 41 -

Dag Amat,

 

Ik woon ook in een sociale woning, en neen het klopt totaal NIET want als je je huurcontract even naleest, indien U zelfs een Sociale woning betrekt en huurt, staat er duidelijk dat "de huurder zijn/haar woning als een goede huisvader/moeder moet behandelen." Ik ben ook geen tuinliefhebber. Ik heb daar geen tijd meer voor sinds ik nu werk VOOR 2 EURO 97 PER MAAND / jawel U leest het goed PER MAAND.

 

Er rest mij niks anders dan deze maatschappij te bedanken. Ik Doe wat ik kan he maar SNMH heeft niks met de reinigingsdienst te maken of word dit meer een forum tegen de SNMH.

 

Het gaat hem hier om de Reingigingsdienst en alle andere Stadsdiensten ook. IK JOHAN KESTELOOT STA ACHTER JULLIE MENSEN !!!

Hartelijk,

 

Gaat na het nieuws van een lokale zender het Stadsbestuur luisteren ???

Een verkoop van een stadsgebouw redt al honderd mensen. kijkt U dan maar eens naar Driegaaienstraat tussen de nummer 100 en 62. Daar rij je uw fiets kapot !!! Subsisies voor feesten kunnen ze wel geven en zoals ik indertijd al gezegd heb in "de ochten" , Het vertrek van de Ronde indertijd in Sint Niklaas kostte de stad 3.6 miljoen frank ( U rekent het maar uit in euro) is78.000 euro.

Maar toen de Brouwerij uit Antwerpen hun "handen" terugtrok was het hommeles.

Ik zou gewoon een optie nemen aan een verkoop van Stadsgebouwen of aan het verhuur ervan .

 

 


Gast

#30

2013-04-05 10:33

ze zouden beter eens kuis houden in't stadhuis onder al die managers


Gast

#31

2013-04-05 11:31

Ik heb ambtshalve dikwijls met deze mensen samengewerkt. Ze zijn harde plichtsbewuste werkers die hun taak ernstig ter harte nemen. Privébedrijven zijn enkel uit op winstbejag. Wie gaat die controleren. De kwaliteit van de geleverde prestaties zal niet gegarandeerd zijn. De facturen daarintegen..... de belastingbetaler wordt zowiezo gestroopt.

Gast

#32

2013-04-05 11:52

Geen afbraak van de reinigingsdienst !

Gast

#33 reinigingsdiest

2013-04-05 16:00

Mensen van de reinigingsdiest gaan de baan op voor een petitie te tekenen,en wat hoor ik een medewerker van Miwa zeggen tegen die mensen;HAHA wij hebben jullie genekt he onnozele GASTJES!!!!
Zo een mensen moesten ze direct ontslaan.

Gast

#34 Re: reinigingsdiest

2013-04-05 16:03

#33: - reinigingsdiest

Waar was dat ;in welke straat?

 


Gast

#35

2013-04-05 16:31

Behoud tewerkstelling van een goed functionerende openbare dienst en geen clowns op de baan die als opgefokte gekken achter een vuilniswagen lopen. Vuilnis ophalen mag nog een menswaardige job bliven.

Gast

#36

2013-04-07 18:22

Wie de krant deze week heeft gelezen weet waarom men dit gaat privatiseren en wie hier baat bij heeft. Wat primeert het belang van de bevolking of het eigen belang???
JustMe

#37 Re:

2013-04-08 11:48

#10: -

de huidige besparingen zijn het gevolg van de (soms?) zinloze uitgaven van het VORIGE bestuur!

als men in het verleden verstandiger had gewerkt, was de besparingsnood vandaag kleiner


Gast

#38

2013-04-08 13:02

laat onze reiningsdienst blijven, ze leveren schitterend werk, DIT MOET BLIJVEN!!!

Gast

#39

2013-04-08 15:14

laten we hopen dat het werkt voor de werknemer met die schuldenberg.Sterkte

Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2013-04-09 09:18


Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2013-04-09 09:20


WasIkMaar InDePolitiekGegaan

#42

2013-04-09 11:19

1st en vooral wil ik zeggen dat ik als collega (weliswaar een andere dienst) ten volle achter mijn collega's in het geheel sta. Er zijn zoveel andere methoden om te besparen. Uiteraard zijn er besparingen nodig maar bespaar dan ook op de onnozele zaken. Bloemzaadjes, paasbloemen, de markt vrijmaken voor de palmzondag processie maar de rest niet rond krijgen, en zo kunnen we wel nog dingen vinden. Het centrum moest verkeersluw worden, ondertussen is de helft van de zaken overkop gegaan,dit waren ook extra inkomsten. Ook de boetes die bij de buurt hoorden waren een onderdeel van de inkomsten. Waarom worden er niet meer mensen naar de markt gelokt voor zelf iets te organiseren? Laat kleinere verenigingen dde mogelijkheid een deel van de markt te huren voor een normale prijs. Het is altijd ten koste van de bevolking en het personeel.Wij betalen om iets naar de markt te halen? Ik vind nu uiteraard niet dat alles afgeschaft moet worden (buitenspeeldag vind ik bijvoorbeeld een fantastische actie om de kinderen de buiten te leren apprecieren dit zou bijvoorbeeld ook op het ster kunnen doorgaan met promotors en reclame) maar ik vind het ook niet nodig dat de stad een hele zomer door altijd geld moet uitgeven aan activiteiten. Ook worden er soms zaken gedaan die te gek zijn voor woorden? Beachvolleybal bijvoorbeeld. Tonnen zand worden op de markt aangebracht zonder dat iemand maar denkt aan het ster?? Het is dan zogezegd verlieslatend maar wordt voor dergelijke zaken straal genegeerd. Zoals eerder gezegd we kunnen zo een hele lijst noteren. De vraag is of men luistert!
Veel succes met deze petitie. Hopelijk komen er andere besparingsmaatregelen.

Gast

#43 Reinigingsdienst MOET BLIJVEN!!

2013-04-09 11:39

Als ze in het stadhuis al eens beginnen met de verwarming een paar graden naar benden te zetten, het is er precies een sauna binnen,enz...! Ik steun zeker en vast de hardwerkende mensen die door ondanks alle weersomstandigheden onze afval komen halen! Waarvoor bedankt! Reinigingsdienst MOET blijven!!!
Johan Kesteloot

#44 Re: eindelijk

2013-04-09 12:07

#25: -

STAKING BIJ DE REINIGINGSDIENST. IK VRAAG AAN ALLE BURGERS OM HUN ZAKKEN NIET BINNEN TE NEMEN !!!!!  ZE HEBBEN GELIJK !!!! NVA ???? GE GA SLAGEN KRIJGEN EN IEDEREEN DIE BIJ DE COALITIE ZIT. MIKE..... NIKS DOEN !!! LAAT HEN DOEN EN ZE ZULLEN WETEN HOE NAPELS ERUIT ZIET NA ENKELE DAGEN. IK DENK DAT GEEN ENKELE AGENT ONS GAAT OPSCHRIJVEN, WEETV JE LIEVEN DE HANDSCHUTTER ? LET'S ROCK .....


Gast

#45

2013-04-09 15:53

Gewoon een schande dat ze nu aan ons stadsmannen gaan komen. Groot gelijk dat ze staken. jammer dat men vuil niet weg is. Als ik 1 rat heb dan breng ik ze naar de burgemeester.

Gast

#46

2013-04-10 08:47

de ophaling was toch goed waarom is die verandering nodig ?laat de mensen hun job behouden

Gast

#47

2013-04-10 09:14

schandalig die mensen hun job afpakken wie zou dat nog willen doen zo,nwerk moogt ge nie onderschatten

Gast

#48

2013-04-10 09:18

we moesten alle onze zak voor zijn deur gaan zetten en een paar weken laten staan zou dan wel weten wat een job die mensen hebbe

Gast

#49

2013-04-14 19:59

Ze gaan besparen... bij het natourcriterium mensen laten ophalen met een privéjet.
Dat is besparen volgens ons nieuw bestuur!!!