Stop de discriminatie van Zonevreemde Woningen!

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Stop de discriminatie van Zonevreemde Woningen!.


Gast

#1

2013-03-03 18:44

Het discrimineren van zonevreemde woningen is verwerpelijk. Ik die dacht dat alle Belgen voor de wet gelijk zijn????? Dat is toch een uitzondering. Geloof jij nog in onze regering met al hun beloftes, wel ik niet!!!!!

Gast

#2

2013-03-18 17:41

Tijdens een uitzending op VIER, 'de Rechtbank' ontdekte ik enkele maanden geleden dat nog meerdere slachtoffers hun proces verloren, ondanks het feit dat zij ook, zoals wij, een notariële akte hadden, waarop hun grond als 'bouwgrond' vermeld stond. Door het inkleuren, werd hun perceel bosgrond. Ik vind dit ONRECHTVAARDIG, en we zullen blijven vechten (nu al 50 jaar).

Gast

#3

2013-05-06 19:48

Ik heb ooit een fantastisch huis/mijn droomhuis gekocht in Meer/Hoogstraten nog steeds erg blij mee
Ik wist toen ik het kocht dat er een herstelmaatregel op ruste daterende 1967 ik kocht het eigendom in 2005 de herstelmaatregel was al jaren verjaard dus nam ik het risico,dan houdt het ook automatisch in dat het bezit niet vergund is maar ook dat de herstelmaatregel niet meer van kracht is,het onroerend goed ligt in een landschappelijk waardevol agrarisch gebied wat ook grappig is dat op 4/9/1965 een vergunning werd aangevraagd voor het verbouwen van een hoeve dan stond deze hoeve er volgens mij al voor 1962 dus is alles automatisch vergund,desalniettemin ben ik toch bezig een regualisatie toe te passen,we wachten af.
Vervolgens is het natuurlijk volslagen idioot dat 25% van belgie zonevreemd is als een betreffend pand dit langer dan 10 jaar is dan dient het zondermeer vergund te zijn in kwetsbaar gebied zou 15 jaar prima zijn.dan heeft de staat lang genoeg de tijd gehad te reageren.
Tot slot haal mensen uit deze onzekerheid,dat is goed voor allen ook de staat,doorstroming enz.

Groet
Barend
Leon

#4 Bananenrepubliek!

2013-07-09 20:36

Ons huis, met bouwvergunning, met toestemming van indertijd (1959)Brussel, met verkavelingsakkoord bleek ca 8 jaar later plotsklaps zonevreemd te zijn. RAAR maar waar, autoriteiten kwamen (zonder iets te zeggen) terug op hun eerdere beslissingen. En dan te bedenken dat in het "ontwerp GRUP" ons huis (conform de eerdere afgegeven vergunningen) niet zonevreemd was!

Nog erger als in een bananenrepubliek!