Bibliotheek Carnisselande

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Bibliotheek Carnisselande.

getroozed

#26

2012-11-02 18:05

eerst krijgen we een bibliotheek en dan nemen ze hem weer af. onze kinderen kunnen bijna zelfstandig naar de bibliotheek, bijna. want nu de bibliotheek verplaatst dreigt te worden zal dat niet meer lukken omdat de rit naar barendrecht centrum of rotterdam centrum toch echt te ver zijn voor een 8-jarig meisje....
de bibliotheek is de enige vorm van entertainment die betaalbaar is voor ouders als wij en die onze kinderen terug brengt naar de basis. lezen. onderwijs is dat. buiten schooltijd om. zonder direct weer naar een scherm te hoeven staren van tv of game computer of laptop. Kinderen van carnisselande hebben ook recht op deze vorm van ontspanning en educatie. sterker nog... ik denk zelfs dat in carnisselande meer basisschoolkinderen zijn dan in oud barendrecht.... waarom hen dan dit afnemen???
kaatje

#27

2012-11-02 23:26

Mooie bieb op goed bereikbare en toegankelijke locatie mag daar niet verdwijnen!

Gast

#28

2013-02-11 17:23

Mijn zoontje heeft dyslexie. Bij de bieb hebben ze speciale boekjes voor hem zodat hij lezen leuk blijft vinden.
EvaHalie te Barendrecht

#29 bibliotheek Carnisselande en Centrum Middenbaan

2013-03-15 14:06

Iedereen heeft gelijk, de gemeente moet zorgen dat er op beide plekken een bibliotheek kan blijven.Tuurlijk hebben mensen in Carnisselande gelijk,maar zo'n 36 jaar geleden hebben de inwoners van Barendrecht centrum ook gestreden voor een bibliotheek, die er toen ook is gekomen.Deze groep mensen heeft net zoveel recht op een bibliotheek.Waarom niet de gebouwen zo indelen dat er dan maar minder openingsdagen/tijden zijn,maar wel beiden behouden blijven? Waarom zou de RABO bank of andere instelling de biblotheken niet kunnen gaan sponseren,zoals ik al in ingezonden stuk in de Schakel heb aangegeven? Dat heeft tenminste effect en hier zal vast geen doping of andere ellende uit voortkomen of worden gebruikt.Alleen maar positief om de jeugd te leren dat boeken en deze kunnen lezen fantastisch zijn.Dat je dit bij niemand mag weghalen,maar moet koesteren!Aangezien ik al 40 jaar in Barendrecht woon en wel in het "oude"deel,vind ik ook dat je dit hier niet zonder slag of stoot zo maar kan sluiten. Desnoods in de hal van het gemeentehuis een bibliotheek maken, ruimte genoeg.Een mens kan wel gekkere dingen verzinnen,maar bereikbaarheid is zeer belangrijk en dan is voor het centrum Carnisselande vaak te ver en andersom geldt dit dus net zo.