hondenhouderschapsvergunning

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie hondenhouderschapsvergunning.


Gast

#1

2012-10-02 21:40

Ik hoop dat er zoiets doorkomt want is echt wel nodig dat er iets gaat veranderen.
Hondenvriend

#2

2012-10-03 14:51

Ik denk dat er eerder nood is aan een systeem dat mensen die Hun dieren verwaarlozen of mishandelen hun recht verliezen om dieren te houden. Als ik vandaag elke 2 maand mijn hond naar het asiel voer en mij een nieuwe koop is er niets dat mij tegenhoud. Hetzelfde met verwaarloosde en mishandelde dieren, ze komen die dieren verlossen uit hun lijden en 2 maand daarna hebben ze soms al een nieuw slachtoffer.
De vergunning zou beter een recht worden voor iedereen maar een recht dat men kan verliezen door stommiteiten.
Xtreme Taz

#3

2012-10-04 14:26

Het voorstel mag wat mij betreft wat meer lijken op het Zwitserse voorbeeld.
Verder is het vooral noodzakelijk dat eerst een wetsvoorstel komt dat het voor grote winkels en broodfokkers onmogelijk maakt om te blijven bestaan. Daar knelt het schoentje en eer we dat aanpakken zal de rest niet veel helpen. Die zaken maken hun eigen stambomen op de computer, dus zullen ze er in de toekomst hun handen niet voor omdraaien om die houderschapsvergunning ook na te maken. Wie gaat dat allemaal controleren? Het begin is er en dat kunnen we enkel toejuichen. Maar het mag nog heel wat meer en beter uitgewerkt gaan worden.

Gast

#4

2012-10-18 21:37

Lijkt mij een goed initiatief!
beatrix

#5

2013-01-22 00:14

wordt ook tijd dat mensen een vergunning moeten krijgen om kinderen te nemen. hoeveel mensen zijn niet bij machte om kinderen op te voeden of zijn genetisch zwaar belast.
of roken tijdens de zwangerschap en drinken. etc.

Gast

#6 Vergunning voor honden?

2016-12-01 07:20

Tevens kan het systeem een controle mogelijk maken op het ondeskundig fokken van honden door sommige hobbykwekers die hun beurs liever zien dan hun honden.

Leuk zo'n zinnetje.....vertel eerst maar is hoe dit er inhoudelijk dan uit ziet.