Veilig in Sittard-Geleen

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Veilig in Sittard-Geleen.


Gast

#51

2012-06-27 14:18

Het wordt hoog tijd dat er eens harder wordt opgetreden in de hele Gemeente. De Burgemeester roept vanuit zijn luie zetel steeds dat het o zo veilig is in zijn Gemeente. Laat hem eens in de avonduren door de Gemeente lopen. Er wordt bijna op iedere hoek van de straat gedeald. Waarom zien wij dat alleen en niet de ambtenaren die hiervoor worden betaald? Als ik de mogelijkheid heb zal ik deze Gemeente zo snel mogelijk verlaten. Maar ja, wie wil nu mijn huis kopen in deze Gemeente? De kans is klein dat dit gaat lukken.
Johan Savelkoul

#52 Re:

2012-06-27 14:28

#17: -

Laten we anders meteen het stappen verbieden.

Dat "kids" op te jonge leeftijd, te laat op straat rondslenteren ben ik met je eens.

Maar dat is een keuze van de ouders, heeft met opvoeding te maken.

Dat moet niet verboden worden, vanwege dit soort incidenten.

Men moet niet het probleem vermijden, maar het probleem aanpakken, en dan op zo'n manier, dat men zich wel 2 keer bedenkt eer het op een probleem uitloopt.

Helaas zijn we op dat laatste gebied niet zo goed hier in Nederland.


Gast

#53

2012-06-27 14:42

waarom zitten de daders die het bedacht hebben niet ook vast?

Gast

#54

2012-06-27 15:11

Moeveel moeten er nog komen? Hoeveel moeten er nog gaan?

Gast

#55

2012-06-27 16:15

Zinloos geweld moet stoppen. Mijn zoon gaat ook wel eens in Sittard uit en je moet als moeder er toch niet aan denken dat het hem ook kan overkomen.

Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2012-06-27 16:21


ikweethetniet

#57 Re: waarom zitten de daders die het bedacht hebben niet ook vast?

2012-06-27 16:22

#53: -

WIE ZIJN DAT DAN?


Gast

#58

2012-06-27 17:01

dit is een zeer goede zaak en dringend noodzakelijk.

Gast

#59

2012-06-27 18:45

Heel goed dat er nu eindelijk eens actie ondernomen wordt.
Had veel eerder moeten gebeuren,maar beter laat dan nooit.

Gast

#60

2012-06-27 19:45

He is in strijd met onze beschaving dit geweld niet in de hand te houden. Deze beestachtige situaties moeten uit onze maatschappij worden verbannen. Veiligheid voor iedereen is een eis in onze democratie, wij betalen ervoor
CD

#61

2012-06-27 22:47

#17: -

Wat een onzin. Gewoon die idioten die zich niet weten te gedragen aanpakken. Het is belachelijk dat meisjes thuis opgesloten moeten worden. Ben je soms moslim?

 


Gast

#62

2012-06-27 23:09

Ik hoop van ganse harte dat dir eens iets opleverd. Het is toch te gek voor woorden dat straks mensen van mijn leeftijd (50+) straks geen avondje uit meer durven!!!Ik vind het prachtig dat deze petitie er is en ik zal zo veel mogelijk mensen vertellen dat ie bestaat. Laat onze stad weer een veilige stad voor het uitgaansleven worden en hopen dat de korte lontjes bij de de mensen verdwijnen en we weer gezellig ons drankje kunnen doen. Want als hier niet iets aan gebeurd gaat onze stad kapot en dat zou eeuwig zonde zijn.I

Gast

#63

2012-06-27 23:11

GOED INITIATIEF

Gast

#64

2012-06-28 14:49

mooi dat dit gedaan word maar helaas wel een beetje te laat!
Sander van Dijk

#65 Re:

2012-06-28 15:00

#64: - mooi dat dit gedaan word maar helaas wel een beetje te laat!

Het is inderdaad te laat voor Glenn, helaas... Het ergste is nog dat dit al een jaar terug door diverse personen, waaronder mij, is aangekaart en een maand terug door Roel Zuijlen van het CDJA. Blijkbaar luistert de gemeente alleen wanneer er echt iets ergs gebeurt.


Gast

#66

2012-06-28 17:23

stop zinloos geweld....de mishandeling van Glenn met zijn dood tot gevolg mag NOOIT iemand anders meer gebeuren...:(

Gast

#67

2012-06-28 19:19

Meer camerabeveiliging met goede kwaliteit vanaf tempelplein markt en putstraat. Privacy kwestie is onzin, men moet zich veilig kunnen voelen als ze zich in en rondom de markt van Sittard bevinden. Rond 3 uur durft een gemiddelde persoon niet meer in zijn eentje over het tempelplein te lopen.

Gast

#68

2012-06-28 19:36

stop zinloos geweld en blijf van elkaar af en praat er over ipv ruzie te maken.

Gast

#69

2012-06-29 16:43

Ik wil me veilig kunnen voelen in sittard, en dat is op dit moment NIET het geval.
unne Zitterdenaer

#70

2012-06-29 17:06

Thou shall NOT kill!!!

Gast

#71

2012-06-29 20:20

Een kring van familie en vrienden blijft leeg en verslagen achter. Mijn gedachten gaan naar hen uit. Net als iedereen.
Ik weet niet wat er exact is gebeurd, maar ik hoop ook dat dit een oproep is aan iedereen. Niet alleen aan de daders, maar aan iedereen. Geweld is niet iets waar je je maar niet mee moet bemoeien. Daarin heeft IEDEREEN een verantwoordelijkheid.
Keur overmatig alcoholgebruik af. Een biertje mag best, een paar ook. Maar je gaat niet op stap om je klem te zuipen en vervolgens niet met je agressie om te kunnen gaan. En ik weet uit ervaring, dat veel mensen die te veel hebben gedronken dat niet kunnen.
Daarnaast is het ieders burgerplicht om in te grijpen bij geweld. Je hoeft er niet altijd tussen te springen, dat is voor de grote helden, maar de politie bellen of andere hulp halen kan iedereen..
Als we ons samen daar wat bewuster van worden, is Glenn niet voor niets gestorven.

Gast

#72

2012-06-29 22:38

Helemaal mee eens, maar het is over de laatste 20 jaar al in Sittard anders geworden. Ik ga er niet meer graag uit. Maar het is ook deel van de tijdsgeest die schijnt te heersen. Van de ene kant denken we dat de overheid vanalles kan oplossen en aan de andere kant geloven we niet meer in die overheid. Allerlei andere zaken spelen achter de schermen waar we geen weet van hebben...of willen hebben...

 

oelemarkt

#73 Re: Re:

2012-07-05 08:07

#16: tygo - Re:  

 Extra Boa's  op straat, dat werkt bij ons in de Gemeente Weert ook heel goed!!

weert

#74 veilig Sittard

2012-09-07 16:20

Bij ons in Weert heb je de zogenaamde BOA's met politie bevoegdheden rondlopen,misschien is dat wat..