Stop ouderverstoting

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Stop ouderverstoting.


Gast

#51

2015-05-17 11:57

Ik ondertekende deze petitie omdat ik als familielid van de 'verstoten familie' mijn 3 nichten al 7 jaar moet missen en waarschijnlijk nooit meer zal terugzien, ook al wonen ze op amper 10km van mij.

Gast

#52

2015-05-30 16:45

Hoe goed ben je als ouder (meestal moeder), als je er alles aan doet dat je kinderen hun vader niet meer zien? Om nog maar te zwijgen van de gevolgen op lange termijn voor de kinderen.

Gast

#53 ouderverstoting

2015-05-30 16:51

Om de zoveel tijd worden de wonden weer opengereten. Drie kinderen ben ik al 7 jaar kwijt. Mijn jongste dochter -twee handen op een buik waren we- wou me van de ene dag op de andere niet meer zien. Politie en gerecht in het bijzonder lieten me in de steek. Heb zelfs een sterk vermoeden dat de advocaten (de mijne incluis) onder een hoedje spelen. Oh ja, en als onderwijzer, zou ik niet bekwaam zijn mijn kinderen op te voeden - dat moet ik even checken bij mijn 600 oudleerlingen. 

Nu zijn ze meerderjarig. Wat rest me nog? 

 


Gast

#54

2015-06-04 19:11

http://www.vechtscheiding.eu Een fraai voorbeeld hoe het niet hoort en bijkomende gevolgen .Sterkte aan alle andere slachtoffers.

Gast

#55

2015-06-04 22:30

Laat kinderen bij hun ouders.

Gast

#56

2015-06-06 01:41

Ben zelf een verstotene ouder.

Gast

#57

2015-06-07 06:10

Omdat ikhet van dichtbij meegemaakt heb
En het nog niet goed gaat
En zie wat het met kinderen en de andere ouder doet zeer veel verdriet en stres en er werkt vaak nog een hele familie aan mee door het te stimuleren het ontneemt kinderen het recht om naar de andere ouder te gaan
Is vrijheids beroving en emotionele mishandeling

Gast

#58

2015-06-07 20:35

Omdat het hoog tijd wordt dat het gerecht veel sneller dit probleem aanpakt om te voorkomen dat ouderverstoting zich verder kan ontwikkelen bij een kind. Ik maak het van nabij mee met de 2 dochters uit het eerste huwelijk van mijn man; gruwelijk gewoon! En dan nog te zwijgen over de invloed hiervan op mijn 2 kinderen.

Gast

#59

2015-06-07 20:36

Omdat mijn partner slachtoffer is van ouderverstoting

Gast

#60

2015-06-08 13:33

Goede maatregel. Ook preventief voor de toekomst: ouders die scheiden zullen misschien vanaf het begin minder de kinderen gebruiken als wapen in hun conflict, wanneer ze weten dat dit strafrechtelijk niet mag.

Gast

#61

2015-06-28 14:07

Omdat mijn kinderen en ik slachtoffer zijn van ouderverstoting en de zogenaamde professionals geen standpunt innemen.

Gast

#62

2015-09-22 15:45

Ik teken deze petitie om het onrecht tegen kinderen te stoppen. Kinderen hebben recht op liefde van mama en papa en mogen evenveel van beide ouders houden. Ongeacht de relatie tussen de ex partners, dat staat erbuiten. Dat mag niet van invloed zijn op de ouderrelatie. Waarom moet er geoordeeld en veroordeeld worden ten koste van de kinderen? Ook dat is geweldpleging. Is er al geen leed genoeg?

Gast

#63

2015-11-25 12:08

Omdat ik, als stiefmoeder, dag in dag uit de gevolgen ondervind van ouderverstoting. Mijn man, vader van een dochter in belgie, word weggezet door het rechtssysteem in belgie als een zeer moeilijke man door zijn ex en dochter, die inmiddels bijna 18 jaar is. Hij betaalt iedere maand keurig alimentatie voor het meisje, 400 euro, mag nu ook de helft van het kot gaan betalen. Reken maar uit wat dat kost. Enkele weken geleden is er een uitspraak geweest bij de rechtbank in Brugge, dat hij uit de ouderlijke macht is gezet, na het gehoord worden van zijn dochter, die hem zoals de rechter hem vertelde niet meer wil zien omdat zij niet in staat zou zijn in band met hem op te bouwen. Mijn man is al jaren aan het vechten en keer op keer verliest hij. Ik als zijn vrouw, maar ook moeder en ex- vrouw kan niet begrijpen dat een rechter noet het fatsoen heeft om ook eens de andere kant van het verhaal te lezen of aan te horen. Inmiddels is mijn man zo depressief dat hij hulp heeft gezocht en de eerste rekening is alweer op de mat gevallen, met een Somatie tot betalen anders zal zijn ex gerechtelijke stappen ondernemen. ( lees deurwaarder etc) het meisje krijgt inmiddels 800 euro per maand, want moeder dient ook zoveel te betalen. Veel kinderen van ouders die niet gescheiden zijn hebben echt niet zoveel geld, ik ben dan ook erg boos, maar op dit moment zijn wij niet in staat om terug te vechten, we zijn moe en ja financieel kunnen we dat niet betalen..





Gast

#64

2015-12-09 15:44

omdat ik zelf in deze situatie zit als moeder die verstoten/vervreemd wordt van mijn zoontje die woonachtig is bij mijn ex.

Gast

#65

2015-12-23 13:57

Herkenbaar

Gast

#66

2016-01-06 04:22

spreken van ondervinding

Gast

#67

2016-01-16 12:45

Momenteel gaan we zelf door een pas proces ( zoontje van m'n verloofde van 10) , sinds juni zien we hem niet meer ... De laatste keer dat hij hier was was alles nog perfect en werd er afscheid genomen met een kus en knuffel en dat weekend was er nog veel gelachen en dan ineens 2weken erna een doodleuk telefoon , hij komt niet meer hij haat het bij jullie .... Allerlei leugens worden gebruikt en verzonnen om ons in een slecht daglicht te stellen , krijgen we dan positieve rapporten van de aangestelde deskundigen van de rechtbank word er "anoniem" naar kindermishandel centrum gebeld en melding gemaakt ....ondertussen is het kind helemaal het noorden kwijt en gebrainwashed en wilt geen contact meer ... Iedereen die een "OUDER" is zonder bedoelingen voor zichzelf zou een kind nooit in zulke positie plaatsen , naar psycholoog , psychiater , gezinshulp ... Om toch maar een dossier te kunnen maken .... Misselijkmakend gewoon ... maar ondertussen zie je het kind wel niet en word de kleine band die er was kapotgemaakt door leugens en bedrog ...en geen rechter die daar bij stilstaat blijkbaar ...

Gast

#68

2016-01-16 12:50

Omdat mijn schoonzoon in een soortgelijke situatie zit en hem dat helemaal ten gronde richt, alsook iedereen die familie is van hem!
en oma dan?

#69 Re: Boek

2016-01-16 13:03

#2: Tommetoch - Boek 

 Wij maken het nu aan den lijve mee! Ik (de oma) had mijn kleinzoon om de week op woensdag middag en opeens was het afgelopen. Na 9 jaar bedacht mijn ex-schoondochter allerlei valse aantijgingen over mijn zoon (de vader) en wij mochten hem niet meer zien nadat ik 2 x op 4 maanden tijd had geprobeerd om haar tot rede te brengen werd ik aangeklaagd door haar voor stalking. Mijn zoon voor niet bestaande kindermishandeling. Het is onvoorstelbaar dat we hem nu al 8 maanden niet hebben mogen zien. En dat wij en mijn kleinzoon deze nachtmerrie moeten meemaken. het rechtsysteem laat hier echt steken vallen!! En wat kun je doen steeds maar wachten totdat er eindelijk iemand ziet wat hier écht aan de hand is.

Een verdrietige oma


Gast

#70 Re:

2016-01-16 13:23

#7: -  

 Echt verschrikkelijk 


Gast

#71

2016-01-18 11:24

Omdat mijn schoonzoon zijn ex is gestorven, hij wil zijn kinderen bij hem, maar de ex schoonfamilie uit Spanje en die in Spanje wonen, laten liever de kinderen bij doodgereden verblijven en worden gemanipuleerd.

Gast

#72 Re:

2016-01-18 11:25

#71: -  

 


Gast

#73

2016-01-19 18:26

uit sympathie voor 2 kennissen in deze situatie

Gast

#74

2016-02-09 09:36

Ik heb deze petitie ondertekend omdat ik zelf te maken heb met ouderverstoting, dit altijd ontkend door mijn ex-man maar nu onze jongste dochter ook hem aan het verstoten is, door toedoen ex vriendin van hem kan hij er niet meer omheen. Onze jongste dochter daagt ons nu zelfs voor t gerecht daar zij geld wil van haar ouders die zij niet wil zien!

Gast

#75

2016-02-21 13:38

Een vriend van mij is het overkomen