Stop ouderverstoting

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Stop ouderverstoting.


Anonymous

#1

2012-03-24 23:08

samen ouderverstoting uit de wereld helpen
Tommetoch

#2 Boek

2012-03-27 19:36

Het boek van Joep Zander (e.a.) "Verpasseerd ouderschap - Loyaliteitsmisbruik en ouderverstotingssyndroom" hierover is heel leerrijk. Hier en daar ook moeilijk leesbaar, omdat hij nu eenmaal soms juridische vaktaal heeft moeten gebruiken en heeft moeten vertalen uit het Engels.

Dit boek is uitgegeven bij Rela Publishing, postbus 432 in 7400 AK Deventer. ISBN 9789080863132.

http://www.worldcat.org/title/verpasseerd-ouderschap-loyaliteitsmisbruik-en-ouderverstotingssyndroom/oclc/472407108

vrijheid

#3 Re: Boek

2013-04-12 13:55

#2: Tommetoch - Boek 

 het lukt mij maar niet om aan dat boek te komen, ik zou het graag willen lezen.

M&M

#4 Re: Re: Boek

2013-04-12 19:59

#3: vrijheid - Re: Boek 

 Je kan deze bestellen in de boekhandel. Ik denk 19 euro


Gast

#5

2013-04-12 20:19

iedere ouder heeft het recht op zijn of haar kind. een kind heeft dan ook het recht om op te groeien met zijn of haar mama of papa!!!

Gast

#6

2013-04-12 20:37

ze zijn wel groot, maar hebben een basis gekregen omtrent een goede opvoeding, en daar was papa verantwoordelijk voor... want ik heb 3 jobs gedaan... door teveel te werken heb ik eenfout gemaakt... Ik weet het niet, maar ik zal ze toch maar kwijt spelen zegt het sociaal onderzoek.

Gast

#7

2013-04-13 06:55

ik ben een grootmoeder en heb maar 1 kleinzoon die ik niet mag zien ,dat is heel erg

Gast

#8

2013-04-13 09:34

ouders die zonder ECHTE reden hun kinderen bij de andere ouder weghouden begaan in mijn ogen een strafbaar feit en de rechter die het toestaat mogen ze van mijn ook het rolletje indraaien

Gast

#9

2013-04-16 14:43

Ouderverstoting is misdadig en er moet mèèr aandacht aan gegeven worden !!!!!!!

Gast

#10

2013-04-17 17:26

Ik heb zelf 3 kinderen die ik nu ruim 11 jaren niet meer heb gezien. Geen contact is meer mogelijk. www.vancalster-vanleeuwen.be

Gast

#11

2013-04-23 11:19

Hier kan je het boek "Verpasseerd ouderschap - Loyaliteitsmisbruik en ouderverstotingssyndroom" bestellen,via stichting Spagaat.
http://www.relapublishing.nl/relabestel.htm

Gast

#12

2013-07-07 17:19

Sommige parketten staan 10 jaar achter en zijn niet mee met deze tijd.
Kris

#13 Afstand genomen van mijn kind..

2013-07-26 09:37

Vandaag heb ik de zwaarste beslissing genomen uit mijn leven. Ik heb elke band tussen mij en mijn ondertussen 18 jarige dochter definitief verbroken. Het doet verdomd zeer maar er is geen andere uitweg meer.


Jarenlang heeft mijn ex-vriendin een persoonlijke vendetta gevoerd tegen mij en mijn gezin. Ze deed er echt alles aan om mijn huwelijk kapot te maken en haar wil op te dringen. Ze plaatste mij voor onmenselijke keuze. Je dochter of je echtgenote. Sinds 2007 sleept ze onze dochter hierin mee. Mijn dochter scheld, slaat en spuugt naar mij en mijn echtgenote. Ze is onhandelbaar, ze steelt en ze zit aan de drugs. Naar de rechtbank stappen heeft in België geen zin. Ik heb meermaals voor de jeugdrechtbank gestaan te Dendermonde waarbij onbegrijpelijke uitspraken vielen. Mijn bezoekrecht werd beperkt tot één dag omdat de moeder als argument aanhaalde dat de dochter haar huistaken diende te doen. Toen ik hierop argumenteerde dat ze deze ook bij mij kon doen zoals ze steeds heeft gedaan kreeg ik als tegenargument: "en als onze dochter haar rekenmachine bij jou vergeet kan ik er ook nog achter komen". De rechter vond dit blijkbaar een goed argument. Ook vond de moeder dat de omgang met mijn dochter een exclusief karakter diende te hebben. Ik diende uitstappen, activiteiten en alles wat ons contact aanging exclusief te beleven enkel en alleen met mijn dochter. Mijn gezin werd buiten gesloten. Mijn advocaat lachte dit destijds weg. Geen enkele rechter zou hieraan zijn toestemming geven. Tot we de uitspraak kregen. Rechter kwam ook deze eis tegemoet. Rechters zijn zich niet bewust welke impact dit heeft. Ze gaven mijn ex-vriendin carte blanche. Na de zoveelste woordenwisseling met mijn dochter werd ik opgezocht door de moeder die mij kwam te vertellen in het bijzijn van mijn dochter dat mijn dochter niet verplicht was enig respect te tonen tegenover mij en mijn gezin. Ik en mijn echtgenote dienden de dochter op haar wenken te bedienen en haar te respecteren. Anders zou het contact volledig ophouden. Jaren heb ik dit soort onzin geslikt. Mijn ex-vriendin zit reeds jaren in psychologische begeleiding voor allerlei redenen. Een relatie draait bij haar telkemale uit op een flop. Een job kan ze niet behouden.

Vandaag ben ik geestelijk en lichamelijk gebroken. Ik ben zwaar ziek geworden. Energie heb ik niet meer. De enige manier om de wansmakelijke praktijken van mijn ex-vriendin te vermijden is elke band met mijn dochter te verbreken. Een harde beslissing maar zolang je in deze situatie emotioneel betrokken blijft zal ik steeds het slachtoffer blijven. Mijn dochter en ik zijn na jaren aangekomen op het eindpunt van een lange reis. Een punt waar onze wegen scheiden.

Ik hoop echt dat op een dag dit soort praktijken strafbaar worden. Veel steun aan andere lotgenoten...

Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2013-08-18 09:03



Gast

#15 Re: Afstand genomen van mijn kind..

2013-08-22 11:40

hey Kris,

voor mij is u verhaal zoooo herkenbaar, mijn partner is ook in deze mallemolen terechtgekomen door zijn ex-vrouw sinds hij mij heeft ontmoet (na 8 jaar vrijgezel te zijn geweest!!). De machteloosheid in zulke dossiers is enorm schrijnend en vinden nergens gehoor, laat staan hulp bij het gerecht, bijzondere jeugdzorg, jeugdconsulent etc....
Ik ben blij voor je dat je afstand hebt kunnen nemen van je dochter wat zeker geen gemakkelijke beslissing is geweest. Mijn partner kan dit echter niet loslaten...en ben dan ook zeer bang dat hij er volledig onderdoorgeraakt :-(((

Alvast veel succes!
Elke

Gast

#16

2013-09-10 18:06

goede actie, deze petitie! Heb 20 jaar geleden 1 nichtje en 16 jaar geleden 3 nichtjes door ouderverstoting verloren. Mijn broers en onze familie hebben er veel verdriet van. De oudste ( 32) is sinds een half jaar met haar 2 kinderen weer in onze familie.
Johan

#17 Hallo

2013-09-16 14:22

Ik ben sinds een 5-tal jaren in een scheiding verwikkeld. Sindsdien doet mijn ex alles om de ouders van mij te onttrekken. Ook de 2 oudste kinderen spelen dit spel mee. Er wordt gelogen en gefantaseerd en de rechters geloven dit alles zonder onaantoonbare bewijzen. Achter mijn rug stapte mijn ex al naar een psychiater die in een mail na die bezoeken aan mij schreef : "Het zou goed zijn dat uw zoon regelmatig bij zijn papa is, hij geniet er echt van." Reactie van ex...geen bezoeken meer aan deze kinderpsychiater. Wat later een mail van de zorgcoördinator van de school die de kinderen volgde, meldende dat de tweeling niet meer speciaal gevolgd diende te worden, omdat ze het goed stelden. Reactie van de ex...verhuizen en veranderen van school....
Dit is maar een kleine greep uit de zaken die ik meemaakte...
Eind februari krijg het verzoekschrift waarin de ex een alimentatie van 500 EURO per kind en per maand vraagt ipv 163,69 EURO en dat terwijl de formule Renard een bedrag van 60 EURO per kind weergeeft. De week na dit verzoekschrift, krijg ik bovendien een telefoontje van mijn ex met de mededeling dat ze de tweeling niet meer gaat brengen. Dit terwijl ik een wteewekelijks omgangsrecht heb van de woensdagavond tot de zondagavond...Ik leg nu al sinds 7 maanden tweewekelijks klacht neer bij de politie en dat is het dan....de kinderen zien we niet...ondertussen maalt de gerechtelijkee molen, staan de 2 pc's inactief op hun mooi ingerichte kamer, bleef hun koersfietsje deze zomervakantie in de garage staan....

Gast

#18

2013-09-18 14:39

Het is nog steeds schandalig dat ouders kind omkopen en bij ouder weg houden puur uit rancune en wraak.Stel het eens strafbaar !

Gast

#19

2013-09-18 23:46

Ouderverstoting geeft een fout voorbeeld voor de huidige jongeren. Door het niet zien van hun vaders kunnen zij later aan hun kinderen niet leren hoe belangrijk een goede vader is....

Gast

#20

2013-09-19 10:41

Het wordt eens tijd dat PAS aandacht krijgt op juridisch vlak. Veel vaders krijgen hun kind niet meer te zien. Een schande voor het vrouwelijk geslacht zijn alle moeders die dit in de hand werken!

Niet alleen de gevolgen voor de verstotene ouder zijn schrijnend, maar de toekomst van het kind staat op het spel.

Gert

#21 Re: Ongelooflijk

2013-09-20 17:02

#13: Kris - Afstand genomen van mijn kind..

Niet te geloven dat dit allemaal mogelijk is. Ik zit ook met een ex die denkt dat de wereld aan haar voeten ligt en het gerecht steunt hen dan nog ook.
Rechters staan er niet bij stil welke gevolgen hun uitspraken hebben. Feit dat het kind slechts zelden de vader ziet zorgt ervoor dat de moeder alle macht heeft en verder kinderachtig kan doen.

Hopelijk dat er snel iets veranderd aan deze uitspraken. Het ligt niet aan de wet, het ligt aan de rechters die deze vonnissen uitspreken. Volgens mij doen ze dit zelfs met opzet, op die manier blijven mensen procederen, zo blijft de boel draaien, rechters en advocaten worden verder betaald. btw mijn ex heeft zelfs pro deo, alles is gratis voor haar (klagen dat ze weinig geld heeft, terwijl ze een eigendom heeft waar geen haan naar kraait) dit zou allemaal niet mogen !!


Gast

#22

2013-09-24 13:14

Het is jammer dat deze enquête nodig is in dit zogenaamde "beschaafde" land.
rb

#23 Re:

2014-01-17 20:18

#7: -

wij voelen met je mee,want ook wij zien onze 2 kleinkinderen niet meer na de scheiding van onze zoon. Ook onze zoon ziet zijn kinderen al 3 jaar niet.

rb

#24 Re:

2014-01-17 20:20

#8: -

helemaal mee eens en de leugens die worden verspreid door de moeders,want het zijn meestal moeders,over de vaders ...moeeten eens nagetrokken worden.


Gast

#25

2014-01-19 10:48

ja, der zou gewoon een familie-dag in de wet verrankert moeten worden!net als dierendag!!
voor neven-nichtjes-opa en oma,ooms en tantes-broers en zussen!! groetje linda! ik hoop dat dit te verwezenlyken is!!