Stop ouderverstoting

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Stop ouderverstoting.


Gast

#26

2014-01-30 18:06

Aan jullie allen,
Als papa van een dochter van 11 jaar en een zoon van 14 jaar heb ik van heel dichtbij te maken met deze problematiek, 6 jaar na onze scheiding en het besef van een veel te grote impact op mijn leven, mijn kinderen, mijn ouders en dat van de lieve mensen waarmee ik al 5 jaar een nieuw gezin heb is de nood enorm groot stappen te ondernemen om voor iedereen een positievere situatie te zorgen, akelig hoe één persoon die ellende voor iedereen kan veroorzaken!!,
Met enorme dank aan mijn echtgenote en schat van een stiefdochter !!!
Johan
gebroken mama

#27 Re: Afstand genomen van mijn kind..

2014-04-14 14:42

#13: Kris - Afstand genomen van mijn kind..

momenteel maak ik hetzelfde mee en laat het nu toeval zijn ook in jeugdrechtbank te dendermonde de instanties die dan het belang van het kind voorop moeten plaatsen ze willen het gewoon niet horen teveel werk voor hun zeker!leg zoveel bewijzen voor van de typische kenmerken van P.A.S.die ik kan aantonen en nog word er niet naar gekeken in tegen deel er word geneigd dat de uitspraak zal zijn dat ik nog minder recht krijg om mijn kinderen te zien met als antwoord het kan toch niet goed zijn voor de kinderen om ze bij hem weg te halen laat ze los en probeer de band terug op te halen hoe moet ik dat in godsnaam doen als ik ze niet te zien krijg en als ze zogezegd in hun woorden zeggen het is u fout dat we niet willen komen,eigenlijk word ik een beetje gedwongen om ze te laten vallen kan er bij mij echt niet in gerechtigheid alleen voor degene die er veel geld kunnen tegen plaatsen de gewone man krijgt geen gerechtigheid


Gast

#28

2014-05-01 14:07

Help deze ouders door te tekenen, dit onrecht en misbruik ervan tegen te gaan, en dit leed pijn en verdriet uit de wereld te helpen!! Zeker voor de kids die ermee vandoen hebben en daarbij de verstoten ouders en familie van de verstoten ouders. PURE MISHANDELING VAN KINDEREN EN VERSTOTEN OUDERS!!!

Gast

#29

2014-05-01 19:09

Kinderen hebben recht op beide ouders (of andere genoemde familiebanden) en niemand heeft het recht om 'die ander' zijn kind te ontnemen (zolang er geen sprake is van onveiligheid uiteraard)

Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2014-06-03 19:57


geknakte mamma

#31 Re: Re: Afstand genomen van mijn kind..

2014-06-03 20:07

#27: gebroken mama - Re: Afstand genomen van mijn kind..

Lieve gebroken mamma, heel veel liefs en sterkte, een andere gebroken mama... ik denk vaak aan je, aan alle moeders die in zo'n situatie worden gemanouvreerd vaak tot verbijstering van advocaten enz.

Hou vol lieverd, ik kon alleen nog maar via Facebook een berichtje sturen, jarenlang niks gehoord maar nu sinds kort weer voorzichtig contact met mijn jongste (nu 19 jaar oud)

Hij heeft zoveel gemist en merkt nu wat hij gemist heeft... niet alleen ik. Kan er niet blij om zijn.... wel dat hij me steeds vaker opzoekt, steeds meer verteld en laat blijken dat hij heel erg spijt heeft zolang gewacht te hebben met contact opnemen. En: we hebben heel veel lol met elkaar, we lijken zo op elkaar.

Hou moed, je hebt maar 1 moeder en zelfs mijn adoptiezussen gingen ondanks mijn ouders TOCH op zoek naar hun echte moeder, en vader later. Het bloed kruipt waar het niet gaan mag of kan.... Sterkte nogmaals...


Gast

#32

2014-12-29 22:24

Mijn twee kinderen, inmiddels 25 en 23 jaar, zijn sinds dertien jaar vergiftigd en gehersenspoeld door mijn ex vrouw. Ik heb ze in al die jaren niet gezien en ze willen niets weten van mij. Als het zou kunnen zou ik haar voor het gerecht slepen en aanklagen voor geestelijke mishandeling van mijn kinderen.

Gast

#33

2014-12-29 22:57

Eindelijk ! Mensen en instellingen die ouderverstoting als belang van het kind verkopen,moeten zich verantwoorden !!

Gast

#34

2014-12-29 23:03

ik heb in juLy 2012 de hulp ingeroepen van bjz door omstandigheden heb ik hun gevraagt mijn zoon drie maanden even bij hun te plaatsen we zijn nu bijna drie jaar verder en rechters en bjz medewerkers en hun ketenpartners hebben mijn zoon totaal van mij vervreemd en er niets aangedaan om het contact weer goed te krijgen en terug naar huis te plaatsen ipdv hebben ze achter mijn rug om een uithuisplaatsing aangevraagt voor een jaar die ieder jaar stilzwijgend verlengt word met leugens en bedrog het probleem is in stand gehouden omdat er geen hulp aan mij en hem geboden werd en is inmiddels ongekend groot geworden door de teweeg gebrachte ouderverstoting waar bjz en rechters en ketenpartners zich schuldig aan maken.DIT ONRECHT MOET STOPPEN!!!
Mia

#35

2014-12-30 12:20

Afschuwelijk als kinderen dit mee moeten maken. Het rare is dat degene die het de kinderen aandoet er ook nog mee wegkomt. Alsof die omgeving er blind voor is.

Ik heb laatst een boek gelezen en het leek wel alsof het ons verhaal was. Pakkend gewoon en verstikkend. De Loserpapa, ik geloof dat je het alleen online kunt bestellen. 


Gast

#36

2014-12-30 13:38

Bijdeze hoop ik echt.dat dit het gewenste effectt heeft.
Op deze problematiek

Gast

#37

2014-12-30 17:34

Ouderverstoting moet gestopt worden!!!!!

Gast

#38

2014-12-31 09:14

Dit moet gestopt worden. Oudervervreemding is kinder mishandeling.

Gast

#39

2014-12-31 11:28

Dit is het grootste onrecht dat ik ken.

Gast

#40

2014-12-31 13:55

Omdat ouderverstoting en alles wat er mee te maken heeft psychologische mishandeling is en zeer veel schade toebrengt aan het opgroeiende kind.

Gast

#42

2015-01-01 12:41

Het moet voor ouders van kinderen die ouder zijn ook mogelijk zijn om rechten te krijgen. Niet alleen ouders van kinderen die qua leeftijd onder jeugdzorg vallen hebben last van een ouder die dwars ligt. Ook ouders met oudere/volwassen kinderen. Daar moet een oplossing voor komen. Ouderverstoting komt op iedere leeftijd voor en moet bestreden worden met alle middelen die toepasbaar zijn. Volwassen kinderen worden ook heel vaak door een ouder verkeerd voorgelicht of bedrogen om de andere ouder te schaden. Dit schaadt niet alleen de verstoten ouder maar ook het kind, ongeacht de leeftijd en ongeacht het opleidingsniveau. Ik heb 4 kinderen waarvan er een aantal een academische opleiding hebben en in de gezondheidszorg werken. Toch worden ze opgejut en bedrogen, terwijl ze zelf als hulpverlener werkzaam zijn. Het wordt soms zo subtiel gespeeld dat de anderen het niet doorzien

Gast

#43

2015-01-05 15:57

Ouderverstoting = misdaad, misdaad = moet worden gestraft door de staat.

Gast

#44

2015-01-05 18:08

Het is schandelijk dat in Nederland kinderen van ouders worden weggezogen door programmerende ouders.
Instanties en scholen zijn op de hoogte en grijpen niet in...

Gast

#45

2015-01-06 01:06

Legale moord

Gast

#46

2015-01-11 12:28

Het is geen daad van liefde om je kinderen te vervreemden van de andere ouder en zijn of haar familie. Het belang van de kinderen telt niet voor de daders van ouder vervreemding.
Het zou goed zijn als de wet mogelijkheden heeft om dit leed te stoppen

Gast

#47

2015-01-11 20:03

ten onrechte van ouderschapsrecht berooft!!! terwijl ik alles won. enkel wou ik autisme niet erkennen omdat ik geen bewijs van dokters had nu zelfs vijf jaar later nog niet!!!! moeder met leugen in voordeel gehouden ! vaders hebben de dag van vandaag niets te zeggen over de kinderen en dit moet stoppen!!!!!

Gast

#48

2015-02-19 12:55

.Ik zie mijn dochter al 14 jaar nooit
momfromhell

#49 Re: Re: Re: Afstand genomen van mijn kind..

2015-03-05 17:46

#31: geknakte mamma - Re: Re: Afstand genomen van mijn kind..  

 ik heb pas ontdekt dat ik niet de enige ben met dit probleem. Geeft enige moed, maar ook groot verdriet, zo veel kinderen en ouders die lijden door manipulatie van een " liefhebbende" ouder.

ik heb ook al bijna 6 jaar praktisch geen contact meer met mijn dochter, het haar tegen mij opzetten was trouwens al begonnen voor ik ben weg gegaan, en niet alleen haar. Met mijn oudste zonen heb ik een normaal contact, die waren oud en verstandig genoeg om de ware toedracht te snappen,  met mijn jongste zoon, zeer onregelmatig. In de praktijk komt het er op neer dat hij zeer vijandig is naar mij toe als hij bij zijn vader verblijft, en enkel naar mij toe komt als hij weer eens door school en vader aan de deur is gezet. Hij heeft psychologische problemen, neemt drugs en is onhandelbaar. Bovendien wordt bij als hij bij mij is subtiel door mijn man bewerkt om in opstand te komen. Ik heb daar bewijzen van! Dus na een tijdje barst de bom en loopt hij weer weg, naar zijn vader. Ik heb hem nu weer zo ver gekregen om bij psychiater en psycholoog langs te gaan, hopelijk haalt het wat uit. Mijn dochter, 20 intussen, en meerderjarig, is de loyaliteit zelve naar haar vader naartoe, ik was en blijf de slechte. Dat zie ik zo snel niet veranderen


Gast

#50

2015-03-18 09:35

Omdat ik het zelfde meemaak en heel mijn familie lijd eronder. Ik vind het namelijk niet kunnen ongeacht de situatie moet je zorgen dat de kinderen contact blijven houden met hun ouders of tenminste het proberen. Het blijft je kind als ouder!!!!