STOP DE SLOOP VAN HET SPOOKSLOT!

STOP DE SLOOP VAN HET SPOOKSLOT! / Mededelingen / Verkiezingen Gemeente Loon op Zand / Opmerkingen


Gast

#26

2022-03-14 17:10

Best(e) Team van behoud voor het Spookslot, Ik ben het 200% eens met de inhoud van het bericht, ivm het Spookslot ! Ik vind ook dat dit behouden moet blijven, ik heb ook email contact gehad met een contactpersoon van de Efteling, die hier over gaat, het gaat puur om het vernieuwen, dat ze willen vernieuwen, snap ik, maar laat deze fraaie attractie staan, of verkoop het aan bijv Disneyland Parijs, of een ander thema of pretpark, waar het tot zijn recht komt. Het is niet alleen maar het Spookslot, maar het heeft ook een muzikale en culturele waarde. Heel veel mensen zijn door de muziek van het Spookslot in aanraking gekomen met klassieke muziek, dus het heeft ook een culturele functie, ook de clip van Kate Bush, het programma van Martin Brozius over het spookslot, ren je rot en zo zal er nog meer zijn ! Ik geef hierbij mijn stem ! Vriendelijke groet, Arthur Vos Jullie doen prima werk, doorgaan !!
slopen is geen vooruitgang!

#27 slopen is geen vooruitgang!

2022-03-14 17:39

Wacht even, het gaat om stop de sloop. In de naam van "vooruitgang" willen zij het sppokslot slopen omdat het uit de tijd is. Maar de grachten van Amsterdam zijn toch ook niet uit de tijd? die ga je toch ook niet slopen? Dit toont dat het de efteling alleen om de centen gaat, ze hebben geen enkele notie van historische of nostalgische waarde. Volgens hun is het weg ermee! Maar dan verlies je toch een belangrijk deel van de efteling en van de nostalgische en historische waarde van de efteling. Wat er ook voor in de plaats komt, het kan niet op tegen het verlies van het spookslot. Met andere woorden: stop de sloop!


Gast

#28

2022-03-14 19:49

Er is hoop! Heel veel succes T KLM Loon op Zand!
NostalgischeEfteling

#29 Re:

2022-03-14 20:20

#8: -  

Ja graag! Zou u contact kunnen opnemen via NostalgischeEfteling et gmail dot com?


Gast

#30

2022-03-14 20:53

Goed gedaan liever behouden en restoreeren dan slopen

Gast

#31

2022-03-16 00:21

Heb na aanleiding van dit bericht eens goed gekeken. Ze noemen zich toekomstig KLM, zijn voor behoud van het spookslot, maar niet tegen het samenvoegen van onze gemeente met een andere gemeente? Hmmm... 🤔

Gast

#32

2022-03-16 08:36

doe ik .klasse

Gast

#33

2022-08-04 11:23

Ik het Spookslot moet bewaard blijven voor eeuwig en altijd! En verder niets

Gast

#34

2022-08-04 19:45

Deze petitie is de nek omgedraaid toen er te veel tijd werd gestoken in het punt om het op de monumentenlijst te krijgen. Krankjorum als je beseft dat het op privé terrein staat.

Gast

#35

2022-08-04 20:27

Ik ben helemaal klaar met dit park. Zij hebben geen ruggengraat en laten hun schouders hangen naar een kleine Woke groepering. Dat ze attracties aanpassen omdat de Woke gemeenschap dit van ze verlangt, is zeer teleurstellend.

Gast

#36

2022-08-04 21:15

Laat het spookstad staan

Gast

#37

2022-08-05 02:38

Overigens een prachtig stuk in de Nrc, maar feitelijk onjuist. Danse Macabre, de muziek uit het spookslot is niet op een gedicht van Jean Lahor, maar Henri Cazalis geinspireerd.. feiten moeten niet verdraaid worden. Ik wens jullie sterkte. De Efteling is onder handen van enge cultuurbarbaren met lack of creativity.. Ze willen romantiek slopen. En dat is heel triest. Romantiek behoudt een mooie samenleving. enfin. sterkte.

Gast

#38

2022-08-05 07:58

Deze petitie koppelen aan een gemeenteraads verkiezing... nou nou, dat gaat het spookslot redden... not. Wat goedkoop.
Spooks

#39 Re: #1

2022-08-05 09:56

#1: -  Volledige onzin, spookslot kan door politiek Cultureel Monument benoemd worden.
Dan is het simpel genoeg om alle veranderingen (ook sloop) eerst en langdurig te bestuderen..

 


Anonymous

#40

2022-08-05 11:01

Ik vrees dat de sloop op dit moment onvermijdelijk is. En ik heb dan ook wel besloten dat ik mijn abonnement na het sluitingsfeest op zeg. En daarmee zeg ik ook mijn vertrouwen in de huidige directie van de Efteling op. Het is duidelijk dat na alles wat er in de laatste maanden aan commentaar, kritiek, pleidooien, prachtige artikelen is gepasseerd de directie gewoon standvastig blijft geloven in hen eigen gelijk. Het word dan daarom tijd om op te komen voor al het andere erfgoed van Ton van De Ven. Het spookslot gaat weg maar ik stel voor dat alle attracties van van De Ven en Anton Pieck als ook eerdere bouwwerken (denk Sprookjesbos, Carrousel-Paleis met Diorama en Victoriaans theater enz) nu in aanmerking moeten komen voor de monumenten status. We weten nu dat de directie geen moer meer geeft om nostalgie. Het zal slechts een kwestie van tijd zijn voor dat er nog meer iconische attracties en gebouwen ineens een zogenaamde "slechte gastenwaardering" zullen hebben. En in dat soort gevallen weten we dus hoe de directie te werk gaat, ongeacht de iconische of nostalgische status van een attractie. Het word tijd lieve mede-ondertekenaars dat alles dat nu nog gered kan worden, ook daadwerkelijk gered zal worden. En misschien dat ik de directie nu wel afschilder als een stel incapabele imbecielen, maar ik voel toch de urgentie -al dan wel wel niet als annonieme fan- te doen.

Nogmaals: red alles wat er nog te redden valt. De waarheid is helaas ook naar onze kant wel: we hadden kunnen weten dat het spookslot gesloopt zou kunnen worden. Die monumenten status had veel eerder moeten komen. En die kan er nu ook veel eerder komen voor alles dat wel nog te redden valt. En dat is een hoop. Dus iedereen die om alle nostalgische iconen geeft in de Efteling sta op. Verenig u zelf voor dat er straks nog meer verdwijnt. Het word tijd dat alles dat nog over is van zowel Ton van de Ven als Anton Pieck in aanmerking komt voor een monumentale status. We hebben het gevoelsmatig niet zomaar over een ordinair pretpark maar over cultureel erfgoed. Cultureel Erfgoed dat nu onbeschermd is en dat in mijn eigen permanent bedreigd is door het debiele beleid van de huidige Efteling directie. 


Gast

#41

2022-08-06 16:48

Het spookslot is cultureel erfgoed binnen de Efteling. Behouden dus!



Betaald Adverteren

We zullen deze petitie adverteren bij 3000 mensen.

Leer meer...