Ilva, wij willen geen afrekening per kg voor restafval en GFT

Ilva, wij willen geen afrekening per kg voor restafval en GFT / Mededelingen / Stand van zaken / Opmerkingen


Gast

#1

2021-01-17 14:09

Dank u voor de info Peter. Wederkerige wensen en hopelijk brengt 2021 ons allen een oplossing in deze en andere materies...

Gast

#2

2021-01-17 14:18

Denk vooral dat mensen met kleine kinderen en huisdieren de dupe zullen worden. En een ganse dag dat een container blijft staan op een smal voetpad in de steden... Bedankt voor al jouw moeite alvast

Gast

#3 Re:

2021-01-17 14:27

#2: -  

Voor mensen met kleine kinderen zal er een tegemoetkoming komen via gemeente (normaal gezien). Maar deze kost wil ilva dan wel afschuiven op de gemeenschap. En begrijp me niet verkeerd die tussenkomst is zeker te recht maar gaat om principe dat ilva gebruikt als argument. 


Gast

#4

2021-01-17 15:41

Dank voor de feedback.

Gast

#5

2021-01-17 16:50

Beste, Ik ben sinds het begin aan het mailen geslagen... Wij hebben een kleintje die nu intussen 18 maand is, en dus nog luiers draagt... Wij hebben door die luiers zakken van ongeveer 13 kilo. Wij gaan dus 3x zoveel betalen... Op mijn eerste mail kreeg ik als antwoord dat ze er nog over moesten samen zitten en dat er hoogt waarschijnlijk een tegemoetkoming zou zijn voor gezinnen met kleine kinderen. Op mijn 2de mail een maand of 2 later kreeg ik doodleuk als antwoord dat het mss een idee was om stoffen luiers te gebruiken... Dus weer geen deftig antwoord... Uiteindelijk heb ik een mail gekregen waarin staat dat er een tegemoetkoming komt voor gezinnen met kinderen tot 2 jaar (daarna dragen ze geen luiers meer blijkbaar...) het zou gaan om 25 euro op jaarbasis... Wat ik uiteindelijk een schande vind gezin wij normaal als gezin ongeveer 40 € betalen in het huidige systeem en ik bijna 120€ ga betalen met het nieuwe systeem.... Je zou kunnen zeggen alle beetjes helpen, maar als ze er eerst 70% bijknallen om dan als gunst er 20% af te halen vindt ik dit nogal hard lijken op fraude... Een winkel zou het eens moeten proberen met de solden... Maar goed... Zoals je dus leest ben ik het volkomen eens met uw argumenten. Dit wil niet zeggen dat ik tegen het gebruik van containers ben, want dit vind ik een top idée, maar het betalen per kilo aan deze prijs is belachelijk!!! Astrid Smeulders
JMP

#6

2021-01-17 17:29

Het iss idd weer een politieke spelletje die aan de gang is, en een verdoken belasting ook. Hopelijk zal deze petitie iets in gang steken, en ik blijf hopen op een goede oplossing ivm met die containers, want tot nu toe zie ik er weinig voordelen maar meer nadelen: prijs, gewicht van het container, geen slot erop, plus nog het feite dat er veel mensen problemen zullen hebben met het weer naar binnenbrengen ervan na dat het geleegd is (een vuilzak is weg, een container is dan nog vuil, nat of vol sneeuw....). Bedankt voor de mail, mvg, JMP


Gast

#7

2021-01-18 07:42

Bedankt voor de feedback

Gast

#8

2021-01-18 15:18

Ik vind dat er dringend iets moet gedaan worden aan de maffia praktijken van ILVA. Zoals we ook nog steeds moeten betalen in het containerpark voor materiaal waar we al reeds bij aankoop betaald hebben voor recupel of op tuinafval. Vanaf je boven je 100kg zit betaal je op alles. En laten we eerlijk zijn je zit snel boven de 100kg. Dit kan niet. Ik heb weet van andere afvalverwerkend bedrijf waar het containerpark in 2 delen bestaat eerst een deel met recupereerbaar materiaal en dus ook gratis dan voor het 2de deel word je gewogen en is voor het niet recupereerbaar materiaal. Dit is een correcte manier van werken door een containerpark.

Gast

#9

2021-01-20 15:08

dank voor de feedback

Gast

#10

2021-02-22 08:31

Wij gaan deze petitie niet ondertekenen omdat wij zelf voorstander zijn van dit nieuwe systeem. Mensen zullen hierdoor bewuster omspringen met hun afval. Als je 's avonds gedaan hebt met eten zal eventuele overschot al eens sneller in de gft gaan dan rap rap bij het restafval. Er zal al eens sneller naar het containerpark gereden worden. Papier zal ook beter gerecycleerd worden. Wij zijn een gezin met drie kinderen waarvan er nog twee in de pampers zitten. Dus ja, het zal ons duurder uitkomen, maar we beschouwen het als een drijfveer om nog zuiniger met ons afval, verpakkingen en overschotten om te springen.

Gast

#11

2021-03-01 18:54

Goede avond, ik heb deelgenomen aan de petitie. Ik heb nog veel mensen die zouden graag hun handtekeningen zetten maar ze hebben geen computer en email adres. Hoe doen we dan? Bij ons komt het systeem in juni. Vele zijn tegen. Mvg, Fanny van Meerbeke.

Gast

#12

2021-04-04 06:51

Ik steun de petitie Piet Gilbos

Gast

#13

2021-04-15 10:07

We zijn niet verplicht het voorschot te betalen maar na 1 ophaling krijgt ge een afrekening met daar ineens weer +35euro voorschot bij... proper!

Gast

#14

2022-03-23 10:20

Ik heb onlangs ondervonden dat het gewogen huisvuil steeds meer is. Omdat huisvuilophaling hier soms omstreeks 6.30 uur 's morgens al is zijn Wij genoodzaakt ons huisvuil 's avonds al buiten te zetten . Wat kunnen Wij beginnen om te voorkomen dat iedereen zijn huisvuil 's nachts in onze container komt lozen en Wij dan de rekening toegeschoteld krijgen ?




Betaald Adverteren

We zullen deze petitie adverteren bij 3000 mensen.

Leer meer...