Ilva, wij willen geen afrekening per kg voor restafval en GFT

Ilva, wij willen geen afrekening per kg voor restafval en GFT / Mededelingen / Komende prijsstijging bij inzameling huisvuil door ILvA / Opmerkingen


Gast

#1

2020-10-30 17:21

Hartelijk dank voor deze feedback, ik blijf jullie steunen in deze actie

Gast

#2

2020-10-30 17:26

Beste Peter,
Bedankt voor jouw update. Volledig terechte argumentatie en het is tenenkrullend dat Ilva ons als idioten beschouwd.
Hou er wel rekening mee dat deze lange tekst voor sommigen misschien te lang is om geconcentreerd te blijven lezen :-)
Maar je hebt gelijk in alles wat je schrijft, o.a. dat een gemiddelde zak restafval 7 tot 7,5 kg zou wegen. You whish! Wij hebben bv kattenbakgrint van ocharme slechts één kat. Dat alleen is al een 20-tal kilo per twee weken. 
Ik vrees echter dat alles wat we argumenteren bij Ilva in dovemansoren zal vallen en dat we van de stad Aalst geen back-up gaan krijgen.
Ik hoop dat je petitie zal helpen.

Succes!


Gast

#3

2020-10-31 17:24

Beste; Ik heb er nog al naar verwezen,maar nogmaals.VB in brussel betaald men voor 15 huisvuilzakken van 60L 2 euro 1/2,en daar kunnen ze dat huisvuil wel voor verwerken.Maar weet je wat het probleem is, als ze het daar duurder maken gooien ze hun vuil gewoon op straat.Dus laat de brave vlaming het dan maar betalen,daar komt het voor mij op neer. Mvg

Gast

#4

2020-10-31 17:24

Beste Peter, ik merk overal in het straatbeeld meer en meer afvalcontainers opduiken van de firma's Renewi en Suez, niet alleen bij bedrijven maar ook bij particulieren. Ik neem aan dat dit in Oosterzele ook wel het geval zou kunnen zijn, wat verklaart dat Ilva minder kg huisvuil ophaalt. Daar zijn zij misschien blind voor. In elk geval hebben wij reeds onze eigen rekening gemaakt en Ilva kan voor ons de boom in. De concurrentie is nu reeds goedkoper dan de gele Ilva-zakken. Ze doen maar. Maar niet met ons. Ik zal pertinent hun container weigeren en ook overgaan tot een container van een privé-firma. Beste groeten, Claire

Gast

#5

2020-11-03 06:48

Wij zijn hier inderdaad ook tegen, we hebben nog een zoontje van 2 jaar die nog Pampers draagt welke ook weer veel wegen dus ook daar zouden ze rekening mee moeten houden vinden wij. Mvg, Kelly

Gast

#6

2020-11-04 06:23

Zeker akkoord met deze petitie!

Gast

#7

2020-11-12 15:28

Bedankt voor de feedback Peter ! Zoals altijd een politiek spelletje zeker maar ik blijf de petitie steunen ! Alvast bedankt !

Gast

#8

2020-11-16 11:52

Bedankt Peter voor het vele en goede werk dat je verricht in je nobele kruistocht! En natuurlijk ook voor je feedback ...

Gast

#9

2020-11-23 13:29

Hallo Peter, Met een stijging van €11duizend aan inkomsten in Oosterzele is het met diftar dan €1 per persoon duurder geworden? En voor die prijs hebben ze een daling van 370 ton restafval gekregen? Dat dan niet meer moest verbrandt worden?

Gast

#10

2021-01-15 14:56

Beste,
 
Na meeting in december met Ilva, heb ik een klacht en voorstel opgestuurd met tijd tot eind januari 2021.
 
Ik ga niet akkoord dat ons een dienst en product wordt opgelegd met duurdere tarieven. Ik sta met mijn rug tegen de muur, krijg geen vrije keuze met een ander alternatief en naar mijn mening is er ongelijkheid in het toepassen van de gewogen diftar. Dit op regionaal en nationaal vlak.
 
De gele zak van 1,5 euro komt op 0,10 euro/kg en Ilva vraagt 0,25 euro/kg + 0,25 euro aanbiedingskost! Of minimum 2,5 keren duurder!
 
Ik vraag annulatie van de aanbiedingskost en gedifferentieerde tarieven zodat niet alleen de vervuiler betaalt maar de sorteerder wordt beloont.
 
Indien met het voorschot stort, ga je akkoord met de nieuwe invoering.



Betaald Adverteren

We zullen deze petitie adverteren bij 3000 mensen.

Leer meer...