Red Theater de Kimme in Zuidlaren van de sloophamer!

Red Theater de Kimme in Zuidlaren van de sloophamer! / Mededelingen / Vrijwilligers Werkgroep/stichting / Opmerkingen


Gast

#1

2020-09-28 09:05

Dag Bert, ik zou ook wel graag een vervolgonderzoek willen over de gang van zaken rond De Kimme, maar dan allereerst een vervolgonderzoek naar de handel en wandel van het bestuur van Lentis in deze zaak in de afgelopen drie jaar. Het bestuur van Lentis is als eigenaar van het gebouw allereerst verantwoordelijk voor het plan en het genomen besluit ( toch met instemming van de Ondernemingsraad en de Cliëntenraad van Lentis?), om De Kimme te sluiten. Daarom zijn er in de afgelopen jaren ook geen activiteiten door Lentis ontplooid, om De Kimme te promoten. Integendeel, er is in de afgelopen jaren voor de Kimme, net als voor de Centrale keuken, een ontmoedigingsbeleid gevoerd dat er ook voor heeft gezorgd, dat er geen jaarlijks onderhoud of investeringen in deze gebouwen zijn gepleegd.
In plaats daarvan is er door Lentis ingezet op renovatie van het gebouw Zuid-End, om in afgeslankte vorm hier de activiteiten van De Kimme in onder te brengen. Naar ik van de Raad van Bestuur heb begrepen, hebben ook de Ondernemingsraad en de Cliëntenraad van Lentis hiermee ingestemd. M.a.w. de hele gang van zaken voor De Kimme is voor Lentis een gelopen race. En nu mag de gemeente Tynaarlo de ten dode opgeschreven De Kimme nog redden? Uiteraard heeft de gemeente voor het behouden van de theaterzaal en de sportzaal ook een verantwoordelijkheid, maar de eerste verantwoordelijkheid hiervoor ligt bij
Lentis zelf! Ik heb als vrijwilliger bij Lentis en als betrokken inwoner van Zuidlaren mijn best gedaan voor het behoud van De Kimme. Maar trekken aan een dood paard, daaraan doe ik niet (langer) mee.

Met vriendelijke groet, Herman de Muinck, De Hilde 79, 9472 WP Zuidlaren, tel. 06-25036256




Betaald Adverteren

We zullen deze petitie adverteren bij 3000 mensen.

Leer meer...