POLITIE-CAO 2015

POLITIE-CAO 2015 / Mededelingen / NIEUWE CAO. GRAAG UW/JOUW REACTIE VOOR 29 MEI 2020 OP VOORSTEL PLATFORM BEZORGDE DIENDERS / Opmerkingen


Gast

#1

2020-05-23 14:52

2 miljard voor KLM en een applaus voor mensen in de zorg. Dat is de situatie in Nederland. Ik ben daar wel klaar mee. 40 jaar wanbeleid kun je niet verstoppen onder de kreet vergrijzing. Er moet structureel meer geld naar de politie om conjuncturele schommelingen op te vangen. De pensioenen moeten geindexeerd worden als tegemoetkoming voor het toepassen van de ontnemingswet. De komende jaren zal er meer opsporingscapaciteit extra moeten komen voor bestrijding georganiseerde criminaliteit en cybercriminaliteit en terrorismebestrijding. Vergoeding van behandeling PTSS buiten de reguliere zorg en de PDC weer ondergeschikt maken aan het basis polititieproces. Afschaffen van robuuste basisteams. Invoeren van operationele teams met een maximale grootte van 25 en die met elkaar laten samenwerken. Halveren van de beleidscapaciteit, omdat die geen enkele wezenlijke bijdrage leveren aan operationele doelen. Verbod op allerlei soorten programma's, tenzij daarvoor extra geld beschikbaar komt, zodat het boven de formatie kan worden uitgevoerd. Ik wens jullie succes, maar ik schat in dat jullie na afloop een sigaar uit eigen doos roken.

Gast

#2

2020-05-23 15:21

Ware woorden!!

Gast

#3

2020-05-23 16:20

Ben er helemaal voor om de evt verhoging te baseren op een netto bedrag, dan blijft het verschil idd heel fair tussen hoge en lage salarissen

Gast

#4

2020-05-23 17:06

Zoals jaren geleden: Geen procenten maar centen!!!!! Degene die veel verdienen gaan er meer op vooruit dan de lager betaalden. Dat is vreselijk unfair, maar zoals gezegd jaren geleden ripen we dat ook al bij alle vakbonden...zonder resultaat. Dolf: Veel succes tijd gaat snel ben al dik in de 70 nog een paar jaar 50 jaar lid NPB. Succes !!!

Gast

#5

2020-05-24 17:34

Ik heb niets meer gehoord over het maximum van 45 dienstjaren.

Gast

#6

2020-05-24 20:30

Laat dit maar bij de vakorganisaties. Liever zorgen dat vorige petitie doel bereikt ("naar een FLO van 62 jaar voor de uitvoerende politietaken"). RVU betekent voor de nu 61-jarigen: doorwerken tot 64 jaar.

Gast

#7

2020-05-25 05:59

IK ben voor mits het bedrag van de verhoging wel getuigd van waardering voor het werk dat we doen en de gevaarzetting waarin we dagelijks opereren.

Gast

#8

2020-05-25 06:36

Ik ben het zeer eens met de max leeftijd voor een politiecollega van 62 jaar. Zelf ben ik bijna 64 jaar. De verdeling van diensten was ook bij mij als beginnend politieman ruim 40 j geleden ook al een probleem. In die tijd draaiden de oudere collega ook geen nachtdiensten. Nu moeten we allen ongeveer 7 jaar langer werken. Ik merk met het vorderen van de leeftijd dat alles iets moeilijker gaat dan 10 jaar geleden. Ik hoop voor de toekomst dat collega's in elke leeftijdscategorie elkaar ondersteunen bij de volgende Cao onderhandelingen. Ron
gast

#9

2020-05-25 07:03

Iedereen een gelijke verhoging vind ik ook een stuk eerlijker. Zo heeft iedereen er hetzelfde voordeel van.

Daarnaast heeft me altijd verbaasd dat de exectieven in relatief lage loonschalen zitten tov het kantoorpersoneel. Dus de schalen van de executieven omhoog!


Gast

#10

2020-05-25 08:13

netto loonsverhoging voor iedereen gelijk.

Gast

#11 verdeling van de loonsom

2020-05-26 08:37

Het gedane voorstel lijkt me een eerlijke verdeling van het geld.   Een verhoging van de totale loonsom met 5% en dit dan vervolgens verdelen per medewerker.  

Als de lager betaalden een verhoging van 5% zouden krijgen is dat op een brutro jaarsalaris van bijvoorbeeld €35.000 toch €1750  terwijl de hoogstbetaalden er op een salaris van €100.000 €5000 op vooruit zouden gaan. Geen eerlijke verdeling dus.   Ik steun het voorstel.  

Rkas

#12 Pensioen

2020-07-10 13:43

Ik vind dat wij met 62 jaar met pensioen moeten kunnen. 
Toen ik 31 jaar geleden bij Defensie (Kmar) kwam kreeg ik te horen dat ik er met 58 uit kon. Vervolgens stapte ik over naar de Spoorwegpolitie. De pensioengerechtigde leeftijd werd in 2000 verhoogd naar 61 en ik viel uiteraard in de groep die ipv 58 drie jaar langer mocht werken. En nu mag ik er nog eens 6,5 jaar bij aanplakken.   De 40 jaar is er ook al afgehaald.  Ik vind dat we met 62 jaar mogen gaan genieten van ons pensioen.

 




Betaald Adverteren

We zullen deze petitie adverteren bij 3000 mensen.

Leer meer...