POLITIEAGENT TOT MAX 62 JAAR

POLITIEAGENT TOT MAX 62 JAAR / Mededelingen / "HET IS STIL AAN DE OVERKANT" / Opmerkingen

Jos Debets

#26 Re: PBD op vinkentouw

2018-06-25 16:55

#25: -  

Eens!!!


Gast

#27

2018-06-29 11:01

"...ook een beroep op de jongere collega's..."

Ook ik ben een "jonge collega" geweest. Begonnen op mijn 17e. Met een vooruitzicht om na 40 dienstjaren met een welverdiend pensioen de club te verlaten. Helaas.
Maar er kwamen andere regelingen. FLO, VUT, ja zelf voor de "hogeren" de 18 maanden regeling. Helaas.
We hadden de "Spaarloon-regeling". Die ging ook weer verdwijnen en daarvoor in de plaats kwam de "Levensloop". Deze werd ook weer afgeschaft, maar als je inleg meer dan € 3200,= bedroeg, kon je door sparen. Dit was dan bedoeld om het aan het einde van mij toekomstig pensioen in te zetten. Helaas. Bedrag moet vóór 1 januari 2022 zijn opgenomen. Bij een bondsvergadering de vraag aan Han Busker voorgelegd, of het Levensloop-bedrag kon worden gebruikt om vrije uren voor te "kopen". Hier was n.l. sprake van, dat de nieuw collega's vanaf 1 januari 2018, verplichte VK uren moesten sparen. Ik kreeg te horen dat dit zeer wel mogelijk was. Mooi, dan kan ik die "gekochte uren" alsnog gebruiken om deze aan mijn laatste jaar voor mijn pensioen te plakken. Helaas.
Nachtdienstontheffing: Vanaf mijn beginjaren hebben de jongeren alle nachtdiensten opgeknapt voor de collega's die vanaf 50 nachtdienstontheffing hadden. Toen ik aan de beurt kwam, was de leeftijd inmiddels opgeschroefd naar 55 jaar. Nog 5 jaar langer nachtdiensten dus. Nu ik inmiddels 3 jaar deze ontheffing heb, willen "ze" deze afschaffen. Helaas.
RPU ? Daar hoef ik denk ik ook niets meer over te zeggen.

Ik ben vanaf mijn 18e lid van de bond. Ik zal dit ook zeker blijven, want los zand maakt geen fundering. En los zand is het na de zoveelste reorganisatie zeker geworden. Helaas.

Laten we, en met "we" bedoel ik alle collega's van jong tot oud, zorgen dat we niet nog verder afglijden met onze verworvenheden. En de tijd van hesjes en fluitjes is echt jaren 80. SAMEN STERKER !



Betaald Adverteren

We zullen deze petitie adverteren bij 3000 mensen.

Leer meer...