Red het bos bij de Kalmthoutse Heide
Neem contact op met de schrijver van de petitie
Gast#552 Nov 04, 2011, 21:48
De bomen geven ons de levensadem die we nodig hebben, zonder bomen is de planeet verdoemd!
Gast#553 Nov 04, 2011, 21:53
Gewoonweg schandalig !!
Steeds maar winstbejag !
Dat is het enige dat nog telt.
Steeds maar winstbejag !
Dat is het enige dat nog telt.
Gast#554 Nov 04, 2011, 22:08
huizen bouwen mag maar niet ten koste van de natuur
Gast#555 Nov 04, 2011, 22:22
en op den duur staan er geen bomen meer alleen maar huizen en fabrieken...
Gast#556 Nov 04, 2011, 22:36
Een gebied dat al zo zwaar te lijden heeft gehad door een bosbrand moet rust en tijd krijgen om te herstellen. Waarom is de overheid die de vergunning voor de vernietiging van het bos niet dankbaar dat er een gebied behouden is gebleven om een opvang en schuilplaats te vormen voor micro organismen, planten en grotere dieren. Is het belang van een natuurlijk gebied als bufferzone nu nog niet doorgedrongen? En weet men niet dat de schade die wordt aangericht niet meer zal kunnen worden hersteld?
Gast#557 Nov 04, 2011, 22:53
Elke actie om bos of ander natuurgebied te redden krijgt mijn stem! 't Is voor mijn en uw kindjes...
Gast#558 Nov 04, 2011, 22:56
Waar blijft de democratie van dit land??? Ik hoop dat de heren een wijze beslissing nemen en het bos sparen.
Zoveel is er al niet meer over van de natuur.
Zoveel is er al niet meer over van de natuur.
Gast#559 Nov 04, 2011, 23:39
Hopelijk kan het bos behouden blijven, dat zo iets mogelijk kan zijn is een regelrechte schande.
Gast#560 Nov 04, 2011, 23:42
Deze petitie is een fantastisch initiatief!!
Ik hoop echt dat het iets kan uitmaken!!!!!
Ik hoop echt dat het iets kan uitmaken!!!!!
Gast#561 Nov 05, 2011, 00:17
Ik wil geen commentaar geven op de petitie, maar op het steeds weer schunnige wangedrag van politici.
Ik was tot nu toe van mening, dat er in een natuurpark niet gebouwd mag worden.
En een natuurpark blijft een natuurpark, ook na een brand.
Eerdere afspraken kunnen toch zomaar niet geschonden worden? Bovendien gaat het hier ook nog eens om een grensoverschrijdend natuurgebied, waarbij dus ook Nederland betrokken is en hoort betrokken te worden als het om nieuwe beleidsmaatregelen en bestemmingsplannen gaat!!
Zie op internet de URL:
Grenspark De Zoom - Kalmthoutse Heide
Grensoverschrijdend natuurgebied dat verschillende biotopen (heide,vennen, stuifduinen, weilanden, bossen) herbergt.
Ik was tot nu toe van mening, dat er in een natuurpark niet gebouwd mag worden.
En een natuurpark blijft een natuurpark, ook na een brand.
Eerdere afspraken kunnen toch zomaar niet geschonden worden? Bovendien gaat het hier ook nog eens om een grensoverschrijdend natuurgebied, waarbij dus ook Nederland betrokken is en hoort betrokken te worden als het om nieuwe beleidsmaatregelen en bestemmingsplannen gaat!!
Zie op internet de URL:
Grenspark De Zoom - Kalmthoutse Heide
Grensoverschrijdend natuurgebied dat verschillende biotopen (heide,vennen, stuifduinen, weilanden, bossen) herbergt.
Gast#562 Nov 05, 2011, 00:24
Hoe zielig dat een prachtig stuk natuur weeral eens moet wijken voor een nieuwe verkaveling... !!
Gast#563 Nov 05, 2011, 01:18
Als fervente "geocacher", breng ik een groot gedeelte van mijn vrije tijd in de natuur.
Er verdwijnt al genoeg groen!
Daarom ondertekende ik deze petitie.
Er verdwijnt al genoeg groen!
Daarom ondertekende ik deze petitie.
Gast#564 Nov 05, 2011, 01:49
Italiaanse toestanden. Politici gedragen zich openlijk corrupt en het publiek grijpt niet in.
Gast#565 Nov 05, 2011, 02:27
Ik heb jarenlang in Putte-Kapellen gewoond, vlakbij de Heide dus. Heb er jarenlang mijn kinderjaren doorgebracht, schooluitstapjes, fietstochten, enz. Laat dat natuurgebied gerust! Er is al zo weinig natuur in België, laat wat er nog is dan tenminste staan, idioten!
Gast#566 Nov 05, 2011, 03:44
De Lijn zegt :"plant een boom", met de "Bospas", Van Wellen zegt "Weg met het bos" onwettelijk? Nee hoor onze vetbetaalde advocaten hebben de juiste achterpoortjes gevonden! Waar gaan Uw kinderen en kleinkinderen nog genieten van de zuivere boslucht "Heren van Van Wellen"?
Gast#567 Nov 05, 2011, 08:18
de mens is maar een tijdelijke schakel in de evolutie ,laten wij er voor zorgen dat we het hier proper achterlaten !!!
Gast#568 Nov 05, 2011, 08:52
save the trees x
Gast#569 Nov 05, 2011, 08:54
Hoe dikwijls ben ik als kind and jong meisje niet gaan wandelen op de heide het was er zo mooi en heerlijk wel laat het zo blijven gewoon zaaaalig stuk natuurgebied, laat de mens voor een keer wijs worden in zen beslissingen aangaande wat God schiep ! Suzanne
Gast#570 Nov 05, 2011, 09:23
Hoog tijd dat we allen ons gezond verstand gebruiken!
Gast#571 Nov 05, 2011, 09:54
wanneer gaan de grote mannen nu eens stoppen met hun zakken te vullen en eens nadenken.
Gast#572 Nov 05, 2011, 10:26
voor de Kalmthoutse Heide moeten we vechten, opdat de in zijn oude glorie kan hersteld worden en behouden kan blijven!
Gast#573 Nov 05, 2011, 10:37
Teveel mooie natuur gaat verloren in dit land. Alles aan bouwprojecten en houtkappingen. Natuur die uniek is en eeuwenlang bestaat. Natuur, rust en stilte mag geen luxe-produkt worden voor de elite.
Gast#574 Nov 05, 2011, 10:43
de macht van het geld is tegenwoordig de enige manier om zijn slag thuis te halen in de vernieling van natuurgebieden. Er zijn zo voorbeelden genoeg in vlaanderen
Gast#575 Nov 05, 2011, 10:52
Hoe halen ze het in hun hoofd?!!!!
| This discussion has been closed. |
Natuur is al zo weinig. Houden