€200 en nog veel meer: GEEN STIJL

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie €200 en nog veel meer: GEEN STIJL.


Gast

#1601

2011-11-09 13:28

Ik ben tegen te veel betalen.

Gast

#1602

2011-11-09 13:39

De GGZ moet toegankelijk blijven voor een ieder, zonder al te hoge drempels te hoeven nemen!

Gast

#1603

2011-11-09 14:14

Ik heb een kleine uitkering en ben al jaren bipolair waarbij ik een aantal keer moest worden opgenomen met een psychose. Ik heb geen geld om extra te betalen aan de regering. Deze eigen bijdragen zorgen voor extra stress, terwijl ik vanwege mijn stoornis geen stress kan verdragen. Ik vind het stigmatiserend om psychiatrische patienten extra te laten betalen, terwijl somatische patienten dat niet hoeven. Denkt de regering dan dat ik al jaren simuleer?

Gast

#1604

2011-11-09 15:08

Iemand met MS hoeft toch ook geen eigen bijdrage te betalen, waarom wel als je iets psychisch hebt. Deze groep heeft over het algemeen weinig inkomen. Dus ik denk dat er weer veel overlast op straat komt. Van mensen die dan de politie weer veel werk geven, omdat
zij die bijdrage niet kunnen betalen. Belanden er weer veel buiten het circuis. Terug naar af dus. En de groep daklozen zal dan weer toenemen.

Gast

#1605

2011-11-09 15:19

Hoezo....... deze maatscappij houd geen rekening met de "zwakkere".
Als het begint met deze maatregel waar houdt het dan op.

Gast

#1606

2011-11-09 15:25

Een beslissing als deze is kennelijk genomen door iemand die - gelukkig voor haar/hem - geen psychiatrische patiënten in de familie heeft en veel geld heeft! Probeer eens in de schoenen te staan van een behoeftige psychiatrische patiënt of moeder / vader te zijn van een psychiatrische patiënt!!!
hulpverleenster

#1607

2011-11-09 16:13

Ik werk in de vrouwenopvang, met vrouwen die meestal PTST hebben na hun ervaringen van huiselijk geweld. Ze hebben therapie nodig, maar zitten meestal in de bijstand: dat is een zeer kwetsbare groep die therapeutische hulp hard nodig heeft! Deze bezuinigingen zijn erg kortzichtig, de maatschappelijke consequenties zijn erg en niet te overzien! Hier zijn ook kinderen gemoeid en hun toekomst, het gaat om moeders, deze vlek strekt zich breed uit! Nederland gaat steeds minder om haar burgers geven, het sociale wordt zomaar afgepeld!
Keetje
Gast

#1608 Schandalig alsof lichaam en geest niet bij elkaar horen!

2011-11-09 16:35

Het is een schande dat psychische en somatische aandoeningen niet gelijk behandeld worden. In het geval van somatische aandoeningen ben je ziek! In het geval van psychische aandoeningen (alsof schizofrenie geen aandoening cq ziekte is) zit 'het tussen de oren' en kun je een eigen bijdrage betalen!
Waar zijn 'onze verpleeghuisarts' (staatssecretaris van Zanten) en haar 'opperhoofd' (minister Schippers' mee bezig? In ieder geval heeft de eerste weinig geleerd van hoe gezondheidszorg werkt en is. Zij gaat uit van 'ik ben de dokter' en snoeit letterlijk en figuurlijk iedereen de mond! En de minister loopt als 'Alice in Wonderland' rond en heeft het licht gezien wanneer ze weer eens iets gehoord heeft zoals 'de oude uitvinding' van de wijkzuster! Kortom, van mij mogen ze allebei voor zéér lange tijd de politiek uit!


Gast

#1609

2011-11-09 18:52

We moeten met zijn allen een signaal geven dat dit niet de manier is om met mensen om te gaan.

Gast

#1610

2011-11-09 22:27

Deze bezuinigingen mogen en moeten niet doorgaan!

Gast

#1611

2011-11-09 22:28

margootje

Gast

#1612

2011-11-09 22:34

verkeerde bezuinigingen

Gast

#1613

2011-11-09 22:49

Goed dat er aktie ondernomen wordt,hierop mag niet bezuinigd worden.Juist deze doelgroep leeft van een uitkering en heeft alles al nodig om rond te komen.Zorg en preventie wordt onbetaalbaar

Gast

#1614

2011-11-09 22:50

Het is niet de goede manier om op dit gebied te gaan bezuinigen!

Gast

#1615

2011-11-09 23:01

Het moet afgelopen zijn met die marktwerking in de zorg. De kwalliteit holt achteruit. De discriminatie van psychiatrische clienten in hun bijdrage vind ik een schande. Het treft vooral mensen die vaak weinig inkomen hebben. Wat een regering van 0,0

Gast

#1616

2011-11-10 01:19

Deze bezuiniging is onverantwoord voor met name patienten met een kleine beurs

Gast

#1617

2011-11-10 09:48

Goeie actie. Hopelijk helpt het de eigen bijdrage te verminderen.

Gast

#1618

2011-11-10 10:14

Onacceptabele omgang met mensen met psoblemen

Gast

#1619

2011-11-10 10:32

Ik vind deze regel discriminerend tov mensen met lichamelijke klachten. Wederom wordt er getwijfeld of deze zorg wel noodzakelijk is.....

met vriendelijke groet,C.L Tieman

Gast

#1620

2011-11-10 11:35

Weer worden psychiatrische patienten achtergesteld bij mensen met lichamelijke ziekten!

Gast

#1621

2011-11-10 11:35

er wordt al veel te vaak onderscheid gemaakt in de gezondheidszorg, een gehoor apparaat wordt wel vergoed een bril voor een 4jarige die -13 heeft niet, dat is blijkbaar geen handicap. evenzo met psychische aandoeningen, dit zijn volgens de minister dan zeker allemaal mensen die zich iets inbeelden en iemand met buikpijn is altijd echt ziek? wat is het volgende? mensen met bruine ogen betalen meer premie? jammer dat je ouder wordt dan 80 jaar, maar vanaf nu bent u niet meer verzekerd van ziektekosten want je kunt natuurlijk gewoon weten dat je naar mate je ouder wordt meer klachten krijgt dus kun je je er op voorbereiden?

Gast

#1622

2011-11-10 11:39

gezien het voorkomen van de problemen, meestal bij de minst draagkrachtigen,de bijdragen ook afhankelijk maken van inkomen,vermogen.

Gast

#1623

2011-11-10 12:51

Ik had graag gezien dat in de petitie was opgenomen dat dit bezuinigingsbeleid niet accordeerd met andere beleidsvoornemens, zoals terugdringen suicides, steeds zorguldiger afhandelen dwang en drang en het terugdringen daarvan, transparantie in de zorg, de verplichting tot continue bijscholing, de bereikbaarheid voor huisartsen en andere veldwerker verbeteren.

Gast

#1624

2011-11-10 13:23

een aantal politici laten zien, dat ze een beeld hebben over psychiatrie als een overbodige luxe vorm van hulp. Daarbij gaan zij waarschijnlijk af op TV series als Gooise Vrouwen en een programma als In Therapie. Ik raad hen aan dat zij gaan spreken met ouders of andere naasten van mensen met ernstige psychiatrische problemen zoals een bipolaire stoornis of schizofrenie. Zij leren dan ook het fenomeen kennen van de zorgwekkende zorgmijders. Deze groep zal enorm in aantal toe gaan nemen. Velen van hen hebben geen besef van hun ziekte, en zullen dus helemaal afhaken in de hulpverlening wanneer zij daar deze bedragen voor moeten betalen. Blijkbaar zien een aantal politici niet, dat je veel patienten met 'serious mental illness' juist moet verleiden om hulp te zoeken en vast te houden. Hen afstoten is geen enkele moeite. Maar de gevolgen van het opwerpen van financiele barieres zullen desastreus zijn.

Gast

#1625

2011-11-10 14:19

Meer bezuinigen in de zorg, minder handen aan bed, maar wel meer premie vragen. Belachelijk.