Anne Faber dood door schuld rechtssysteem

Anne Faber dood door schuld rechtssysteem / Mededelingen / Petitie aanbieden / Opmerkingen

Ray

#601 Re:

2017-10-25 13:42

#11: -  

 Het verschil tussen reaguurder genaamd gast = 100% anoniem dus antwoord telt eigenlijk niet, en Kydia is dat bij haar het glas half vol is toen zij hierin begon en bij deze negatieve gast het glas half leeg is.

Op voorhand al stellen dat het zinloos is dat hebben die paar miljoen niet mede ondertekenaars ook gedacht of denken dit nog, beste stuurlui aan wal types

Zo denk ik en is ook zo en onderschrijf 100% de poging vanb Lydia om namens ONS ALLEN in ieder geval probeert een oor en ingang tot verandering te vinden, chapeau 

Ray

#602 Re:

2017-10-25 13:43

#13: -  

 Weer een (slechts) gast met een half leeg glas antwoord 


Gast

#603 Re:

2017-10-25 13:52

#104: -  

 Ik hoef niet te weten wat M Panhuis heeft uitgevreten, die dit wil willen lijden aan sensatiezucht, wat de 'buitenstaander heeft meegekregen is dat Panhuis Anne vermoord heeft datvolstaat voor mij, hoe wat waarom is alleen belangrijk voor de nabestaansden niet voor de op sensatie beluste lezers/reaguurders

Ray

#604 Re:

2017-10-25 13:55

#155: TenPostel -  

 Als je iets als dit durft te beweren ben je eveneens verplicht er uitleg over te geven, laffe opmerking


Gast

#605 Re: meldpunt

2017-10-25 14:28

#600: Doe maar nooit meer op deze wijze - meldpunt 

Mevrouw de Jong heeft onze handtekeningen aan dhr. Blok overhandigd en is het gesprek aangegaan. U heeft helaas de essentie van deze petitie niet begrepen. Onze handtekeningen hebben het doel dik ondersteund. Diepe buiging voor mevrouw de Jong. Zij vertolkte onze wensen en ideeën bii dhr. Blok. Zeer dankbaar dat er mensen als mevrouw de Jong zijn. U klinkt als een heel boos persoon, zo negatief. Een meldpunt vind ik een bijzonder goede suggestie. Zo kunnen mensen eerder in beeld komen die niet aan vrijheidsstelling toe zijn. Dat lijkt mij een goede zaak.


Gast

#606

2017-10-25 15:32

Goed gedaan deze petitie!

Keetie.

#607

2017-10-25 15:52

Dag Lydia,

ik heb wat gezien via de media van de petitie aanbieding.

Keurig. Knap gedaan. Heel hartelijk dank. Rust nu maar wat uit. Het is je gegunt. 


Gast

#608

2017-10-25 16:05

Lydia, we zijn trots op je!
Dank voor wat je gedaan heb!

Gast

#609

2017-10-25 17:54

Respect en dank

Gast

#610

2017-10-25 19:49

Succes met en bij het gesprek! Geweldig dat jij je zo inzet voor het aankaarten van deze misstanden in onze maatschappij. Waar een ieder zich vaak hopeloos voelt zet jij je ongenoegen om in daadkracht! Top!
Mar

#611

2017-10-25 20:02

Bedankt voor jouw inzet Lydia!


Gast

#612

2017-10-25 20:48

Heel veel dank voor wat jij doet voor jouw 3 dochters en alle dochters, zusjes en vrouwen in ons land Lydia. Ook voor onze zonen die gevaar lopen in dit land door mishandeling en misdadige ram- en steekpartijen. Als ons rechtssysteem verandert heeft iedere fatsoenlijke burger hier baat bij.
Hartelijke groet van een (schoon)moeder en oma.

Gast

#613

2017-10-26 01:40

Nu de emotie enigszins is gezakt vind ik een kleine nuancering wel op zijn plaats. Ik heb de petitie getekend uit woede over de vele blunders die er tav Michael P zijn gemaakt. Maar om nu te zeggen dat dit de schuld is van het rechtssysteem vind ik - achteraf - te ver gaan. Maar goed er moest natuurlijk even een statement gemaakt worden en dat snap ik ook wel het geval Michael P staat natuurlijk niet op zichzelf. Want het ligt natuurlijk niet alleen aan het rechtssysteem. Het heeft er zeker aan bijgedragen, maar alleen alleen dat nee dat geloof ik niet. Ik denk dat geen enkel rechtssysteem waterdicht is, maar de mazen moet je natuurlijk zo klein mogelijk maken om de menselijke factor zo veel mogelijk te kunnen uitsluiten. Want bij Michel P zijn wel heel veel mensen betrokken geweest die de uitspraak van de rechter anders hebben uitgelegd zoals de officier van justitie die de straf te zwaar vond. En wat als Michal P geen relatie had gehad met zijn begeleidster waardoor hij vrij kon in en uitlopen, en wat als het die avond niet geregend had waardoor Anne misschien niet was gaan schuilen in die tunnel, of als ze een lekke band had gekregen of naar het weerbericht had gekeken....allemaal toevalligheden en menselijk falen die de situatie gemaakt hebben tot die die was. Maar alleen en volledig het rechtssysteem..nee. Het is de mens die het toepast, ik ga er ook niet vanuit dat de kliniek Avonturijn het goed vond dat er in drugs werd gehandeld. Toch gebeurde het. Wie is uiteindelijk de hoofdschuldige? Dat is Michael P zelf, niet het rechyptssysteem. Dat het rechtssysteem niet goed is en verbeterd moet worden, daarmee ben ik het eens. Maar niet dat het rechtssysteem uitsluitend en alleen gefaald heeft dat is te simplistisch vanuit de - terechte - emotionaliteit geredeneerd. In dat opzicht kan ik de stelling van de petitie niet geheel meer onderschrijven.

Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2017-10-26 07:07


Naamgenoot Anne

#615 Er faalt wel meer in ons rechtsysteem

2017-10-26 07:10

Ik heb enorm veel respect voor u, dat u dit zo heeft kunnen laten opschudden, het is maar weer eens overduidelijk dat ons rechtsysteem toch aan de kromme kant is.

Veel gedetineerden worden na lange celstraf gewoon in het diepe gedonderd, het systeem faalt hierbij aan alle kanten en iedereen wijst naar een ander, voor de taak van begeleiding en zekerheid te bieden voor ex-gedetineerden, maar niet op zich te hoeven nemen. In het geval van een 'gevaarlijk(er)' persoon, hier zou 24-7 iemand bij moeten zijn, maar dat is niet te betalen volgens DenHaag, en als er dan wat gebeurt, dan wil die begeleider absoluut niet verantwoordelijk zijn. Daar zit nog steeds de denkfout. Die verantwoording hoeft niet genomen te worden door een begeleider, als deze maar in direct contact staat met politie om in te kunnen grijpen... Helaas voor mooie Anne, heeft dit systeem wederom bewezen dat iedereen op zijn plek zit en ah en oh meeroept in plaats van actie te ondernemen.

Naamgenoot Anne

#616 Re: Sorry Gast 613,

2017-10-26 07:33

#613: -  

 Dan kan ik met recht zeggen dat degene die het rechtsysteem niet veroordelen in deze situatie, "U heeft dit niet persoonlijk mee mogen maken!"

En ik kan het u met zekerheid vertellen dat in de laatste maanden voor vrijlating veel wordt gepraat over "Hoe zullen we en kunnen we je helpen?" met het vinden van een geschikte woning, inschrijving in gemeente, inkomen en ga zo maar door. Vergeet niet dat in de gevangenis zitten leuk is, je eten op tijd, luchten op tijd, speeltijd op tijd, slapen op tijd, niet uit je cel kunnen, in tegendeel, het is een grote eye opener voor velen, alles wat mag, kon, gewoon was, jas aan en lekker buiten lopen, is van de ene dag op de andere totaal onmogelijk geworden. Het besef dat je niet hebt hiervan komt voort uit een stukje ongeloof, dat mensen niet zien, of niet willen zien. Je staat dus uiteindelijk met je opgespaarde troep en kleding in dozen en zakken buiten de gevangenispoort en weet niet of iemand je ophaalt, je kunt al die zooi niet in een bus of trein meenemen.....

Het is meer dan alleen mensen als Michael P, voor hem was het een ontsporing of een lust, maar voor hem was het bekend, vastzitten, en toch kon hij niet weerstaan om haar blonde lokken te besmeuren en het risico te lopen dat hij weer terug wilde; misschien was dit wel zijn wens. Daar had het rechtssysteem inzicht in moeten krijgen, je laat een kind van drie toch ook niet los in de grote stad?  Ik kan er nog uren over mopperen, jawel, het hele systeem van eerste contact met justitie tot aan vrijlating, daar zitten heel veel schakels tussen, en dat is juist het probleem, er is geen overkoepelend personificatie die de begeleiding op zich durft te nemen.

Daar faalt het, dit had men allicht aan kunnen zien komen.... anders hebben al die psychiaters, psychologen, doktoren, zusters, gevangenisbewakend en leidinggevend goed betaald personeel niet hun werk in volledigheid gedaan. Heel jammer.....


Gast

#617

2017-10-26 08:03

ik vindt het vreselijk ,,want als deze man goed veroordeeld was en op zijn plek zat had het niet gebeurd ,,dus de schuld ligt bij het rechtsysteem

Gast

#618

2017-10-26 08:08

Ga zo door
Fred Echthuizen

Gast

#619

2017-10-26 09:18

Top Lydia, respect voor jouw actie en ik hoop dat er dát gebeurt wat nodig is!

Gast

#620

2017-10-26 09:41

Dank je wel Lydia

Gast

#621 Re:

2017-10-26 09:53

#613: -  

 Het lijkt mij dat ieder normaal denkend mens inziet, dat een man die op 20 jarige leeftijd twee meisjes gruwelijk verkracht, daar trots op zegt te zijn en zegt dat een droom is uitgekomen, een enorm gevaar voor onze samenleving is. Dat deze man de afgelopen periode zoveel vrijheden kreeg, zelfs naar nu blijkt een avondcursus tot hovenier volgde, maakt me nog bozer. Naar mijn idee zijn er hele grote inschattingsfouten gemaakt en liep er een man vrij buiten die met levensgevaarlijke fantasieën rond liep. Deze man had nooit vrij buiten mogen lopen. Wat mij betreft: nooit meer. Ja, ik zie de oorzaak hiervan in hele grote inschattingsfouten en een te soft rechtssysteem. Ik zie de oorzaak niet in toevalligheden. Deze man is naar mijn idee een groot gevaar voor onze samenleving.  Ik vind de handtekeningenpetitie heel goed, het zorgt er tevens voor dat het heel erg in de belangstelling kwam en mensen konden dankzij Lydia de Jong hun gevoelens en angsten uiten en uiting geven aan hun onvrede over de vele vrijheden die ernstig psychisch zieke mensen in Nederland ten deel vallen.  Ik heb de petitie niet in een emotionele opwelling ondertekend. Ik zou deze petitie vandaag zo weer ondertekenen. Ik heb het echter al gedaan. Uit volle overtuiging.


Gast

#622

2017-10-26 11:29

Wij moeten in Nederland af van deze instituten zo ook het Pieterbaancentrum.
Ik ben nu 67 jaar en heb al te vaak dingen gezien en gelezen over malloten die via deze instituten weer op vrije voeten zijn gesteld of met proefverlof zijn gestuurd. Deze instituten zijn verkregen door baantjes creëerders van de Pv/d.A en hebben een zeer negatieve invloed op de maatschappij.
Helaas krijgen we ook Anne hier niet mee terug ,maar mijn schrijven geeft al aan hoe nederlanders denken over "ons" rechtsysteem.
Dit had voorkomen kunnen worden als ieder zijn straf had gekregen die hem is toebedeeld. Afschaffing proefverlof!!!!!

En laat bewakers hun werk doen waarvoor ze zijn aangenomen!!!
Dit gun ik niemand ,maar het zou maar eens een dochter zijn geweest van 1 van de ministers, dat zou een versnelde verandering teweeg brengen.


Gast

#623 Re: Re:

2017-10-26 12:00

#621: - Re:  

 Correctie op mijn schrijven nr. 621.

Ernstig psychisch zieke mensen moet zijn:  ernstig psychisch zieke zeden en geweldsdelinquenten.


Gast

#624

2017-10-26 16:00

Op naar de veranderingen

Gast

#625

2017-10-26 16:32

Wat een leed is Anne haar ouders en haar familie, vrienden en bekenden aangedaan. Volgens mij had dit voorkomen kunnen worden. De samenleving moet beschermd worden, tegen bewezen levensgevaarlijke personen. Ik ben zelf in dat werkveld werkzaam geweest en heb meerdere malen een conflict gehad met collega's, en directieledeen, omdat deze lieden alleen aan de belangen van de "client" denken. Helaas staat deze afschuwelijke moord niet opzich. In het verleden zijn meerdere levensgevaarlijke personen, zonder het noodzakelijke toezicht op de samenleving losgelaten.



Betaald Adverteren

We zullen deze petitie adverteren bij 3000 mensen.

Leer meer...