Stop de sanctie op het her-examen voor de WRM Praktijkbegeleiding

aanhoudertje

#201 Re:

2013-10-13 17:34

#200: -

Inderdaad. Wel een paar kleine verbeteringen. Maar het theoretische protocol van het IBKI blijft het uitgangspunt. Jammer. Gemiste kans.


Gast

#202

2013-11-07 18:38

Het is onderling afspraken tussen IBKI en opleidingscentra dat ze jaarlijks moeten iets uitbuiten bij de rijinstructeurs,anders kijk maar naar de cijfers van doden door medische fouten en ook die van verkeersongevallen,het eerste zet hoger dan tweede niemand heeft tot nu toe de artsen onbevoegd veklaard, maar rijinstructeur wel, het puur melken van Rijinstructeurs niets meer en minder.
break

#203 Re:

2013-11-12 19:36

#1: -

Vandaag in de media,kon men in Nederland zien wat er speelt in de verkeersinstruktie.bij geen enkele beroepsgroep zijn de

consequenties zo groot indien je je bevoegdheid wil verlengen.Het is meer een commercieel verhaal ter ondersteuning van een

instelling met zijn bestuurders,dan de deskundigheids verhoging van rijlesgevend Nederland,volgens mij zijn er andere bij-

scholings mogelijkheden te bedenken die minder inpact hebben op bedrijf en portemonee


Gast

#204 kan toch gewoon niet!

2013-11-27 18:25

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/11698/Kabinet-Rutte-II/article/detail/3551734/2013/11/26/Plasterk-niet-beknibbelen-op-wachtgeld-politici.dhtml

schaamteloos zijn ze die politici. schande politici gewoon ook al hun diploma's afpakken en de bijstand in flikkeren en niet rijinstructeurs een hoop geld afpersen om hun wachtgeld te betalen.

Gast

#205 protoDROL

2014-01-01 11:41

Gelukkig nieuwjaar.
Alle rijinstructeurs die in het afgelopen jaar een begeleiding hebben gedaan naar arbeidsongeschiktheid en/of ziekte wens ik veel sterkte en herstel. Voor degene die hier dit jaar mee te maken krijgt succes met het protodrol!!
ton eel.

#206 zakken vullen bij ibki en theoretische bijscholing

2014-01-29 18:10

vandaag had ik de eer om te laten zien aan een deskundige van ibki of ik op de juiste manier een
toneel stukje kan opvoeren.mijn kandidaten hadden gelijk zowel het eerste als het tweede examen
waren nog voor we starten al onvoldoende.Het is ongekend hoe de zogenaamde deskundige die leuk
examinatoortje mogen spelen en de consequenties niet over zien van hun handelen.volgens mij is
hier spraken van uitbuiting en minachting van een onderschatte beroepsgroep

Gast

#207

2014-02-04 12:04

Helemaal mee eens en aan het hele bijscholings gebeuren wordt door verschillende instanties lekker verdiend.
Ik geef op mijn eigen manier les (35 jaar) en mijn slagingspercentage is gemiddeld 70 procent zonder dat de leerlingen onnodig veel lessen volgen. Triest dat men mij een andere wijze van lesgeven oplegt.

Gast

#208 geestelijke armmoede

2014-02-05 19:20

..... en ze blijven de term bijscholing maar misbruiken. Een zinloos protocol dat onder zwaar en ernstig geweld erin gehakt moet worden. Een opzegging van een verplichte tekst omdat het voor de zogenaamde "deskundige" het anders niet te bevatten is wat sociaal medelevend didactische-verantwoord handelen is. Als hij namelijk zelf het vermogen zou hebben dit te begrijpen dan had hij geen baan bij het ibki. Mensen dreigen om ze kapot te maken als ze niet genoeg "bijscholingsgeld" betalen of tijdens een toneelstuk een verkeerde beweging maken of een fout maken in een tekst of volgens de belevingswereld van de "deskundige" iets niet goed doen is mishandeling. Het is het gevolg van onvermogen om op een normale geweldloze manier met mensen om te gaan. Het enige waar men zeer deskundig in is is het vullen van de eigen zakken.

Gast

#209 W.aaR.oM. ?

2014-02-05 19:42

Het valselijk benoemen als scholing is en blijft geestelijke armoede maar financieel hebben ze het goed gespeeld. En als instructeur ben je toch onmachtig hier iets aan te veranderen. Wie zijn eigen overtuiging en gevoelens tijdens de uitvoering van het protocol niet aan de kant zet gaat ten onder aan een gruwelijke sanctie. Het is een dubbel toneelspel dus wat je moet spelen.
Je speelt niet alleen inhoudelijk een toneelstuk volgens een protocol. Je moet ook veel woede, en irritaties over de minachtige wijze waarom er met ons wordt omgegaan parkeren. De sanctie zorgt ervoor dat je dit dan ook zult doen.

Gast

#210

2014-02-09 12:20

Dus de sanctie helpt. Einde evaluatie !

Gast

#211

2014-03-17 09:35

Ik geef al 40 jaar op mijn eigen manier rijles en met een gemiddeld slagingspercentage van 65 % voor een eerste examen. De leerlingen komen allemaal via recommandatie binnen. Dan doe ik toch niets verkeerd maar moet nu wel een toneelstuk opvoeren naar de zin van IBKI waar ik met mijn leeftijd best wel tegen op zie.

Gast

#212

2014-04-30 21:41

Goede zaak deze petitie, het is natuurlijk van de zotten dat dit kan! Tegelijkertijd moet er in deze branche kwalitatief wel wat veranderen en de rotte appels aangepakt, maar niet op deze manier.

Hoe kan bijv. iemand die zelf net een paar maanden een rijbewijs heeft of daar nog mee bezig is, in de opleiding voor rij-instructeur zitten...? En dan met een motivatie van 0,0%...! Maar nogmaals dit los je niet zo op en wellicht pak je juist de verkeerde rijscholen, slagingspercentage zegt ook zeker niet alles, aangezien daar flink mee gerotzooid kan worden.

Gast

#213

2014-05-01 05:23

Als mijn pas nog een jaar geldig is dan slaat het nergens op als ik zak voor mijn bijscholings examen dat die gelijk ongeldig wordt.
Daarom wacht iedereen zolang met die bijscholings examens!!!
rijschool van ark

#214 waar maak je je druk om?

2014-05-01 07:03

er is toch geen controle, dus so what als ze je pas afnemen.
je kan gewoon doorlessen.
rijschool van ark

#215 Re:

2014-05-01 07:13

#180: Geert -

rij je hem dan ook door de gevel?


Gast

#216

2014-05-14 16:01

Het is in de rij-instructie een trend geworden mensen maar gewoon te bedreigen ze kapot te maken. Helaas zal dit blijven gebeuren. Financiële belangen van daders zorgen ervoor dat dit hele gebeuren onder de noemer van scholing wordt gebracht. Hierdoor krijgen de slachtoffers van de WRM geen erkenning van wat hun is aangedaan en zal er geen nazorg worden geboden. Je kunt werkelijk nergens aankloppen. Ik ben zelf gelukkig geslaagd voor het protocol. Maar politiek denk toch eens na. Mensen op straffe van kapot maken een verplichte tekst laten opzeggen en af te dwingen dat je moet doen alsof je dat zelf leuk vind. VERSCHRIKKELIJK. De hele WRM gaat compleet voorbij aan mensen.
Dolf uit Nijmegen

#217

2014-05-22 15:20

Ik ben het ermee eens dat de sanctie zeer uit den boze is. Een chirurg blijft chirurg en een leraar blijft een leraar maar een rijinstructeur kan zomaar zijn baan kwijtraken?
Ik ben 7 jaar rijinstructeur maar ik ga ermee stoppen en ga mijn bevoegdheid niet meer verlengen omdat deze rijschoolwereld door en door verrot is. Ex-instructeurs die examinator zijn geworden spelen met medeweten van het CBR onder een hoedje met de grote rijscholen.
Daar zit hem trouwens de kneep: de grote rijscholen willen alles in de hand houden en een monopolie opbouwen want het gaat om geld. Ik leid nog een paar leerlingen op en adviseer hen om af te rijden bij een “grote school” want daar hebben ze gewoon meer kans om te slagen. Het CBR verliest mij als klant maar dat hebben ze zelf zo gewild! Men noemt ons (kleine scholen) cowboys en kaf onder het koren maar wat ze eigenlijk bedoelen is we gunnen jou ons geld niet. Nou, wees er gezegend mee….
Martin

#218

2014-05-23 10:45

Natuurlijk MOET die oneerlijke SANCTIE verdwijnen, dat weet iedereen ook de minister.
Bijscholen oké sanctie NEE.
Martin

#219

2014-05-23 11:09

Waarom een sanctie ? wij doen allemaal alleen maar ons best om veilige weggebruikers aan de onveilige weg gebruikers toe te voegen. En het c.b.r. controleert dat.
Dus of iedereen , ik bedoel elk beroep, een sanctie of niemand een sanctie.
Elke 5 jaar een toets oké. Bij "voldoende" , dan pas weer 5 jaar geldig.
Bij "onvoldoende", volgend jaar weer een toets afleggen.
Dit is voldoende en afdoende. want niemand wil graag elk jaar opdraven voor dit kunstje.
En van de bijscholing moeten we iets gaan leren.
En niet afleren.


Gast

#220

2014-05-25 11:28

Natuurlijk ben ik het hier mee eens.
Het gedrocht van een sanctie in welke vorm dan ook moet zo snel mogelijk verdwijnen.
Bijscholing oké SANCTIE Nee!

Gast

#221 Re: waar maak je je druk om?

2014-05-25 11:29


Gast

#222

2014-09-14 16:48

#221: - Re: waar maak je je druk om? 

Niemand heeft het recht om een ander mens te bedreigen kapot te maken.

  • Niet voor gewin van geld.
  • Niet voor het scheppen van banen

Gast

#223 inperking vrijheid van meningsuiting

2014-10-04 16:58

De overheid wil dat rij-instructeurs het sanctie-beleid gaat steunen en dwingt dit af door via team-alert rijscholen die geen lid zijn van de bovag neer te zetten als minder goed. Wie omwille van een persoonlijke overtuiging niet wil of niet kiest voor een lidmaatschap komt dit duur te staan.

Er komt dus nu ook nog eens een sanctie voor het hebben van andere overtuiging dan die van VRB of bovag. Wil je op de site van de VRB hoger staan dat kan maar dan moet je hun er wel voor betalen.

Als iedereen straks op de site van team-allert staat zal ook deze niet langer gratis zijn. Er moet weer geld van rij-instructeurs binnen komen nu de eerste praktijkbegeleiding komt te vervallen. Dan mag je het stoppen in een potje wat voor de overheid dan weer het bewijs is dat wij het sanctie-beleid zelf willen want dat is wat "onze"vertegenwoordigers promoten. Tja en dan ben je zelf "vrijwillig"hier lid van geworden.

 


Gast

#224

2014-10-04 17:25

http://www.verenigingrijschoolbelang.nl/pdf/2014.19.03%20Klanten%20schrijven.pdf

Niet of je lid bent van VRB bepaald of je een goede rijschool bent. Het gaat erom of je hun er extra voor wilt betalen. Met alleen een lidmaatschap van 7 euro kom je niet hoger in de lijst. Moet dit nu voor de consument het makkelijker maken om onafhankelijk een keus  te kunnen maken. Wat heeft dit met onafhankelijk te maken. Nu worden niet alleen rijinstructeurs maar ook consumenten  besodemieterd. GOED GEDAAN HOOR OVERHEID. Tja je bent minister om een beleid te maken zinnig of niet eerlijk of niet dat maakt allemaal niet uit. En wie het er niet mee eens is SANCTIONEREN DIE HAP.


Gast

#225

2014-11-18 09:10

Het wordt tijd dat er een nieuw kabinet komt met een nieuwe minister. Deze minister weet gewoon dat er zware fouten zijn gemaakt. Zij zal dit nooit toegeven en dus zal er niets veranderen. Het sanctiebeleid is en blijft daarom de manier hoe zij met rij-instructeurs zal blijven omgaan. Beter een hele beroepsgroep onredelijk treffen dan in de spiegel kijken en eerlijk zeggen wat er te zien is.