idkaartmoetgratisblijven

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie idkaartmoetgratisblijven.


Gast

#1

2011-09-22 15:32

Ook bewindslieden dienen zich aan uitspraken van de Hoge Raad te houden. Bij verlies gaan zoeken naar mazen middels een nieuwe wetgeving is het aantonen van ONBEHOORLIJK bestuur.

Gast

#2

2011-09-22 16:45

te erg voor worden... kan deze kabinet niet één keer tegen zijn verlies?? Wij burgers zijn geen melkkoe!!!
Als Doner het zo erg vind dan moet hij als een man een deel van zijn salaris inleveren...

Gast

#3

2011-09-22 18:14

Minister Donner is er dus niet voor u,maar wel voor uw portemonee....onthoud dat maar!

Gast

#4

2011-09-22 18:16

Onzin .. !

Gast

#5

2011-09-22 18:27

Vandaag las ik het bericht dat Min. Donner per direct weer kosten in rekening gaat brengen voor de ID-kaart, dit terwijl de Hoge raad heeft gevonnist dat dit niet kan en/of mag.
Hoe kan het dat de bijdrage voor de ID via een noodwet ineens wel kan en mag?
Kan ik hiertegen in beroep gaan, want volgens mij is het besluit van de hoge raad nog steeds de enige juiste.

Gast

#6

2011-09-22 20:38

Als de regering ons verplicht om een idee kaart bij je tehebben, dan moeten hun maar voor de onkosten die daar aan verbonden zijn voor hun rekening nemen, en niet de burger(de burger heeft er niet om gevraagd).

Gast

#7

2011-09-22 20:55

Als het om andere zaken gaat, duurt het jaren voordat een wet eens wordt aangenomen en nu kan het ineens op één avond en nog wel met terugwerkende kracht! Zelf malen de politici natuurlijk niet om een bedrag van bijna € 45,- dat zou ik ook niet doen met zo'n salaris, maar voor gewone mensen is het wel veel geld! Overigens is alles belachelijk duur sinds de euro en ik begrijp ook nog steeds niet waarom wij de pensioenen van de Grieken moeten betalen. Ik betaal nu meer aan ziektekostenpremie dan degenen die vroeger particulier verzekerd waren en als ik iets mankeer, moet ik het toch nog zelf betalen, want ik heb een eigen risico. Zo kan ik nog wel even doorgaan. Hoe lang laten wij ons nog plukken?

Gast

#8

2011-09-22 21:54

Onzin om een spoedwet aan te nemen. Dan is het geen rechtstaat meer maar dictatuur. Laat de democratie spreken!

Gast

#9 Re: idkaartmoetgratisblijven

2011-09-25 12:18

#5: - Bespaar je die moeite! Volgens de Hoge Raad is er op grond van de bestaande wetgeving geen juridische basis om leges te heffen. Donner past de wet simpelweg zo aan dat het er nu letterlijk instaat dat je ervoor moet betalen. Er lijkt mij geen juridische basis om dit aan te vechten.