zeg nee tegen het pietenpact

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie zeg nee tegen het pietenpact.


Gast

#976

2016-11-12 13:03

Zwarte piet hoort bij Holland al jaren is dat zo

Gast

#977

2016-11-12 13:03

Omdat ik vind dat azijnpissers onze kinderen de vreugde ontnemen om Zwarte Piet te leren kennen waar wij in onze kleutertijd zoveel van hielden. Geen aanval op onze cultuur graag en zeker niet door mensen van niet van hier die onze traditie niet begrijpen
jan maes België
Gast

#978

2016-11-12 13:03

Haat roepend om onze cultuur zo te verloochenen en toe te geven aan morele terroristen die alleen het einde van onze geciliviseerde wereld en een islamisatie inluiden. De belgische raad van state die voor het offerfeest het onwettig onverdooft slachten en daarme dieren onnodig doen leiden word goedgekeurd, maar een kinderfeest die geen enkele racistische oorsprong kent word aangepakt en stilzwijgend door onze judas politic gekilled. In Parijs worden op dit moment door hordes asielzoekrs en moslims kerstbomen afgebroken doordat dit bij hen in het verkeerde keelgat schiet vanwege dat kerst staat voor kindeke jesus en dat is in strijd met het Islam geloof dat maar één god accepteerd. Voor de Islamisatie word bljkbaar alles gedaan, voor onze eigen cultuur niet, een schande en vergelijkbaar met de collaborateurs in nazy duitsland!


Gast

#979

2016-11-12 13:03

Ik heb deze petitie getekend omdat ik het niet begrijpen kan, dat iets wat al generaties lang in ons Belgenlandje traditie is, gaat verdwijnen omdat er emigranten zijn die hun hierdoor beledigt voelen, ze willen hier komen wonen ,wel dan moeten zij hun aan ons aanpassen, en niet andersom.

Gast

#980

2016-11-12 13:04

Ik kan niet aanvaarden dat die vreemden onze tradities kapotmaken die totaal niks met racisme te maken hebben. Door hun pietenpact ben ik nu racist geworden.

Gast

#981

2016-11-12 13:05

Goed idéé we moeten ons verzamelen en ons niet laten doen genoeg is..........!!!

Gast

#982

2016-11-12 13:05

Het is belachelijk voor woorden hoelang dat deze onnozele discussie duurt. Mensen die roepen dat Zwarte Piet racistisch is snappen er in mijn ogen niets van.

Gast

#983

2016-11-12 13:05

Zwarte Piet is zwart van het roet doordat hij door de schoorstenen kruipt. Hij is de helper van Sint Nikolaas, die vroeger (zwarte) kindslaafjes vrijkocht. Zwarte Piet is dus een symbool TEGEN racisme, bekrompen geesten die anders denken gelieve per direkt jullie mening ergens te gaan verkondigen waar ze wél belangstelling hebben voor jullie onzin, misschien dat ze op Mars of daar ergens in de buurt wel naar jullie gezaag willen luisteren. Laat Sinterklaas aub een kinderfeest blijven, en heb eens respect voor onze tradities!
mike8

#984 handen af !

2016-11-12 13:06

Zwarte piet is en blijft zwart! al jarenlange traditie, en nu omdat er nieuwelingen zijn moet dat verdwijnen, alweer eensh et bewijs dat ze ons westerse waarden niet accepteren, ze willen hun wil en hun wet! volgende stap zal zijn verbod op kestbomen, verbod nieuwjaar te vieren verboden valentijn et vieren etcf etc


Gast

#985

2016-11-12 13:06

Blijf van zwarte pier

Gast

#986

2016-11-12 13:06

Dit is een traditie die moet blijven en heeft niets met racisme of wat dan ook te maken !

Gast

#987

2016-11-12 13:07

Het is een schande dat men tradities van kinderen wil afnemen. Zwarte piet is zwart door in de schouw te kruipen en niks anders. Wat mogen we binnenkort nog wel?

Gast

#988

2016-11-12 13:08

Omdat bepaalde tradities moeten blijven...

Gast

#989

2016-11-12 13:08

Zwarte piet is zwart van de schoorsteen heeft niets met slavernij te maken Niemand zegt dat andere culturen moeten meedoen met ons

Gast

#990

2016-11-12 13:09

Goed gespeeld door de mensen die achter het pietenpack zitten.  Ze betrokken er ook de media bij... Dus op het nieuws (uiteraard de linkse vrt, maar ook vtm, online kranten...) laten ze uitschijnen dat het protest, de verontwaardiging nogal meevalt en dat de mensen er wel aan zullen wennen.  STAND UP AND PROTEST! Mensen laat jullie niet opleggen wat je moet denken, vinden... wat voor een geweten je moet aannemen.  Dit is een verachtelijke actie, die waarschijnlijk meer dan 80% van de mensen hun gedacht over zwarte piet niet representeert!

Naast de media, ook de scholen... zodat ze hun linkse indoctrinatie verder kunnen zetten en de kinderen anders informeren omtrent zwarte piet, dan dat hun ouders/familie dit doen. Zo gaat onze mooie traditie naar de haaien!

Daarom laat je niet opleggen wat kan en wat niet! Zwarte piet is en blijft zwart.  Gaan ze je in den bak smijten als je voor pekzwart gaat??? 

paint it black! paint it ultra black!

doe mee aan de oproep van andere ondertekenaars om alles van de Colruyt keten, links ;-) te laten liggen.

(dreamland, okay, spar, colruyt.... 

als ook de parken en producten van die Studio van een zekere Gert....

in Nederland zijn winkelketens op hun belachelijke beslissing teruggekomen...  Omdat ze plost een grote daling zagen van hun omzetcijfers... 

Dit neem ik mee naar de volgende verkiezing. Die opdringerige minderheid moet het niet langer voor het zeggen hebben.

Luister naar het volk en niet naar wat gebrainwashte geleerden, BV's, mediaconcerns... je opdringen!!!


Gast

#991

2016-11-12 13:09

Ik vind dat zwarte piet moet blijven bestaan want dat is al jaren zo. Ze nemen ons alles af en degene diet het pact hebben ondertekend shame on you !!!

Gast

#992

2016-11-12 13:09

Dit is onze cultuur wij zijn alle opgegroeid met zwarte piet en nu zou dit niet meer kunnen NO WAY

Gast

#993

2016-11-12 13:10

Zwarte piet is zwart van het roet uit de schoorstenen. Wat heeft dit met gebrek aan respect voor kleurlingen en andere culturen te maken? Dit is ons cultureel erfgoed!

Gast

#994

2016-11-12 13:11

Ronduit belachelijk! Zwarte piet bestaat al zolang iedereen zich kan herinneren en plots omdat er bepaalde mensen dit racistisch vinden moet de benaming veranderd worden?! Zwarte piet werd zwart omdat hij door de schoorsteen kroop, ik snap niet wat hier racistisch aan is? Deze tijden wordt er naar iedereen (vreemde en kleurlingen) geluisterd uit angst dat ze in opstand gaan komen, en wij (de echte belgen) moeten dit allemaal maar slikken en ok vinden... Goed bezig! Zo gaan we nog ver komen...

Gast

#995

2016-11-12 13:11

Diene Piet komt door de schouw, en dan is em nie zwart ? tsssstssstsss ... iedereen heeft z'n tradities, poten af !

Gast

#996

2016-11-12 13:11

Cultuur en nostalgie

Gast

#997

2016-11-12 13:11

zwarte piet moet blijven hoor dis feest voor de kinderen en voor iedereen groot of klein

Gast

#998

2016-11-12 13:12

Sinterklaas en Zwarte Pieten zijn personages die tot een eeuwenoud kinderfeest behoren. Dit werd steeds door zo vele mensen en kinderen gevierd zonder enige racistische idee. Ik ben fundamenteel tegen racisme in welke vorm ook. Maar dit is echt een brug te ver. In dit feest iets racistisch zien is grotesk. Zwarte Pieten weg doen is raken aan een cultuur en patrimonium.

En moet Sinterklaas dan ook zwart of regenboog kunnen zijn? .. Welk kind gaat daar dan nog in geloven?

Het zijn de mensen die hierin een probleem die echt een probleem hebben. Sorry voor hen, maar hun interpretatie is echt onterecht. Ik zou eigenlijk zeggen dat hier racisme in zien is gewoon ziekelijk. Spijtig dat men zich met die onzin bezighoudt terwijl we met vele echte en fundamentele problemen te kampen hebben.

 


Gast

#999

2016-11-12 13:12

Waarom breken met een traditie .

Gast

#1000

2016-11-12 13:13

Omdat het een kinderfeest is en zwarte piet gewoon erbij hoort.