Nieuw vertrouwen en nieuw beleid nodig bij zwembond KNZB


Gast

#1

2016-09-23 20:00

Goed en volledig verwoord

Gast

#2

2016-09-24 09:24

Geheel eens met het verhaal van deze trainers
ook een zwemmer

#3 Angstcultuur en uitsluiting

2016-09-24 10:25

Ik snap dat je kunt vinden dat het beleid niet deugt. Al zou het nuttig zijn aan te geven hoe het beter kan.

Ik ben wel benieuwd naar onderbouwing van de opmerkingen over de cultuur van angst en uitsluiting want dat is natuurlijk niet acceptabel en daar kan in de ledenvergadering of met zo'n petitie op worden ingegrepen.

Als je in een RTC wilt zwemmen lijkt het me logisch dat je je aan spelregels houdt, maar als ik een limiet haal voor een NK of zelfs de OS bepaal ik toch zelf of ik meedoe? Ook als ik bij een vereniging zwem en niet in een knzb centrum.   

Zijn er concrete voorbeelden van uitsluiting? Wie wordt er bedreigd en is dus angstig? En dat hoeft helemaal niet fysiek, een dreigement dat je wordt uitgesloten kan ook beangstigend zijn. Als dat twee mensen betreft moet het opgelost worden maar is er geen sprake van een cultuur. Als het een cultuur is zullen er diverse voorbeelden zijn. Als die worden toegevoegd is het verhaal veel sterker.

Op deze petitie reageert de knzb met een paar beleefdheden - we nemen het mee - en verandert er niks. 


Gast

#4

2016-09-24 14:20

Omdat het beter moet!

Gast

#5

2016-09-24 17:58

Het wordt tijd dat we meer gaan luisteren naar de sporters / trainers en niet naar de bondsbonsen. Geef verantwoordelijkheid daar waar het hoort!

Gast

#6

2016-09-25 10:30

dit is al Jaren aan de gang en heeft trainers doen besluiten te stoppen. Vele goede trainers worden niet in het beleid van de bond meegenomen, omdat men kritiek levert en daar staat men niet voor open.

Gast

#7

2016-09-26 06:59

zo als altijd wordt er gewoon niet naar elkaar geluisterd !!


Gast

#8

2016-09-26 07:04

Ik vind het belangrijk dat de zwemmers gelukkig zijn daarvoor is een goed jaarplan en een goede sfeer binnen de bond en het bestuur belangrijk. Ook bevorderd een fijne sfeer binnen het bestuur en een juist jaarplan de zwemmer mentaal waardoor de zwemmer betere prestaties neer zet en op de juiste momenten kan pieken. Zwemmers dienen gesteund te worden en niet buitengesloten het draait om de zwemmers en nu lijkt het alsof het meer om het bestuur draait! Ik heb vroeger op topniveau gezwommen dus ik weet dat als het binnen het bestuur niet loopt dat dat invloed heeft op het zwemniveau/de zwemmers. Ik hoop dat deze petitie de zwemmers zoals Ranomi Kromowidjojo een betere toekomst bied.

Gast

#9

2016-09-28 11:48

Het rommel al jaren in de zwemwereld. Zelf ben ik begonnen in '99 en sindsdien veel kampioenschappen mogen meemaken. Als zwemmer heb ik de veranderingen van dichtbij meegemaakt en niet als positief ervaren. De zwemcultuur in Nederland is ernstig verziekt door een alsmaar toenemende druk vanuit de bond. Dit resulteert in een uitermate onzekere toekomst. Op clubniveau is al te merken dat het interessepeil in de zwemsport tot een nulpunt is gedaald. Er is amper meer instroom. Ik vraag mij ook af wat de KNZB heeft ondernomen na de afschaffing van het schoolzwemmen (deze activiteit resulteerde in veel jonge zwemmers)! Zij hebben zich stil gehouden en achterover geleund. Laat ik al helemaal niet beginnen over diverse vertrouwenskwesties tussen oud (top) zwemmers en het bestuur van de bond. Bestuurders hebben geen sportinzicht waardoor er ook geen visie over de zwemwereld valt.

Gast

#10

2016-09-28 12:50

Helaas heeft de bond niet geleerd van een eerder Door trainers opgestelde brief.

Ik hoop toch echt dat er nu eens geluisterd gaat worden.

Laat ze het schoolzwemmen weer terug proberen te krijgen.


Gast

#11

2016-09-28 14:02

De koers van de KNZB is duidelijk aan vernieuwing toe gezien de resultaten op de OS. Er is een groot potentieel aan kennis in Nederland bij de oud zwemmers, oud-trainers, huidige trainers en zwemmers. Laten we duidelijk zijn, niet alles gaat fout! Het is tijd om dit allemaal op een positieve manier te bundelen en het KNZB bestuur de hand te reiken. Dat is nu gebeurd, hopelijk kan er van beide kanten op een constructievere manier aan verandering worden gewerkt. KNZB U bent aan zet nu!!

Gast

#12

2016-09-28 14:18

Tja, moeilijke situatie. Er schijnen bij de bond mensen te werken die ook maar een mens zijn. Als je het echt zo belangrijk vind dat er bij de bond betere/andere besluiten genomen worden, dan moet je daar soliciteren en zelf verantwoordelijkheid nemen voor de afwegingen die worden gemaakt.

Neemt niet weg dat ik het wel eens ben met de inhoud van de brief. Wie pakt de handschoen op en stuurt een open solicitatie naar Nieuwegein?


Gast

#13

2016-09-28 16:00

Ik draag de zwemsport een warm hart toe. Dit kan zo niet langer!

Gast

#14 Angstcultuur

2016-09-28 16:29

Het feit dat er zoveel mensen anoniem de petitie tekenen, zegt alles over de angstcultuur die bij de KNZB heerst.
Maar je hoeft dit niet te pikken, zeg er wat van. Dan zullen anderen ook volgen.


Gast

#15 Re:

2016-09-28 22:07

#12: -  

Verantwoordelijkheid nemen? Nee hoor dat hoeft niet. Dan vertrek je namelijk wanneer je je zo slecht presteert... Nee voor salarissen van over de ton zijn we heel gemotiveerd om te blijven zitten waar we zitten en kritiek naar het rijk der fabelen praten. Ik roep ook op iedereen te solliciteren. Slechter dan nu kan je het niet doen. 


Gast

#16

2016-09-28 22:25

In de huidige opzet van TC's, RTC's enz. Wordt de voorbeeld functie weggehaald voor jongere zwemmertjes. Trainers en verenigingen zijn toeleveranciers geworden, waar niet zoveel tegen over staat, zelfs weinig of geen waardering en daarmee neemt de motivatie voor hen af en zal de instroom van nieuwe toekomstige zwemmers belemmeren

Gast

#17

2016-09-30 06:23

Er moet zeker verandering komen. Zo kan het echt niet meer.