Koningsweg N411 Veilig

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Koningsweg N411 Veilig.

Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2016-07-13 15:27



Gast

#2

2016-07-13 16:05

De verkeerssituatie op de Koningweg is bijzonder gevaarlijk door de hoge snelheid op de middenweg en het tractorverkeer op de ventweg.

Gast

#3

2016-07-13 16:18

Ivm Veilinghuis. Denk aan de kids!

Gast

#4

2016-07-13 18:37

Zonder trekkers op de ventweg wordt de Koningsweg veiliger. Met 60 km wordt hij beter oversteekbaar en stiller. Dat is goed voor de recreatie in dit gebied. Heel veel mensen profiteren zon van de lagere snelheid, terwijl het nadeel voor automobilisten in tijd zeer beperkt is.
Grootvader

#5

2016-07-13 19:52

Trekkers zijn tegenwoordig monsterlijk groot en rijden echt geen max 16 km per uur zoals ooit. Ze stormen voorbij. Het ging weer net goed, met die manshoge wielen, tot.......


Gast

#6

2016-07-13 22:40

Verkeersveiligheid is erg belangrijk, voor onze kinderen, bewoners en alle passanten natuurlijk; door de maximum snelheid te verlagen over een kort traject (ca 1,5km) kunnen alle tractoren gebruik maken van de hoofdrijbaan. Een goedkope en erg efficiënte oplossing
Een opa van 2 klein kinderen

#7

2016-07-15 15:16

Verkeersveiligheid kan dmv het gehoor geven aan de petitie enorm verbeterd worden. Waarom wachten tot er echt ongelukken gebeuren. Weldenkende mensen kunnen niets anders dan hier positief achter staan. Mdws. van betrokken overheidsinstanties doen er goed aan dit burgerinitiatief ter harte te nemen 


Gast

#8

2016-07-15 20:04

Levensgevaarlijk soms die landbouwvoertuigen op de ventweg soms, en ze rijden ook vaak veel te hard

Gast

#9

2016-07-17 20:14

Fiets vaak als racefietser over de ventweg. Tractoren zijn gevaarlijk op die weg!!!

Gast

#10

2016-07-18 13:35

Ik fiets hier regelmatig in de vroege ochtend op weg naar mijn werk. Vanochtend zeker 4 landbouw-, loonbedrijf- voertuigen tegen gekomen. Is niet geheel ongevaarlijk omdat deze voertuigen aardig hard gaan en ook een groot gedeelte van de weg in gebruik nemen. Ook is men regelmatig bezig met de smartphone. Vooral in de wintermaanden, als het 's ochtends nog donker is, voel ik mij zeer onveilig op deze weg. Hetzelfde geldt voor de weg parallel aan de A12 vanaf Fort Vechten naar Bunnik (Brothers).

Gast

#11

2016-07-18 16:39

Mijn dochter fietst over de ventweg naar school.

Gast

#12

2016-07-18 19:45

Tractoren zijn hinderlijk en gevaarlijk voor fietsers

Gast

#13

2016-07-19 18:16

De ventweg is niet veilig genoeg ingericht om (land)bouwverkeer over te laten rijden in combinatie met fietsers. Betere oplossing is om dit gewoon over de hoofdrijbaan te laten rijden. Daarvoor hoeft de N411 wat mij betreft niet naar 60km/u; automobilisten kunnen best even wat minder hard als ze achter een dergelijk voertuig zitten.

Gast

#14

2016-07-20 08:31

Loon en Grondverzet bedrijf I. Baelde te Groenekan .

Wij ondersteunen deze actie , wij wonen aan de N234.
Een medewerker van ons heeft 15 januari 2016 jl een dodelijk ongeluk gehad, op de vent weg van de N234 .

Wij vechten al heel veel jaren voor het rijden met landbouwvoertuigen op de hoofdrijbaan .

( neem dit mee in jullie actie )

Met vriendelijke groet ,
I.Baelde

Gast

#15

2016-07-20 16:27

Wij hebben de petitie onderkend omdat wij daar regelmatig fietsen en de gevaren onderschrijven. Dat geldt overigens voor meer wegen (Achterdijk) waar grote snelheidsverschillen.

Gast

#16

2016-07-20 21:52

Het is, zeker in het donker, levensgevaarlijk als je daar tractoren tegenkomt. Ik fiets daar het hele jaar dagelijks en door de slechte verlichting van de tractoren kun je absoluut niet zien hoe breed de combinatie is die je tegemoet komt. Bovendien word je door de hoge koplampen vaak verblind. Tractoren rijden zo hard dat ze best naar de hoofdrijbaan kunnen, scheelt ook een hoop modder op de ventweg. Overigens moet er dan wel op worden toegezien dat de verlichting in orde is.

Gast

#17

2016-07-21 07:58

Ik vind al jaren dat 80 veel te hard is op de Koningsweg.

Gast

#18

2016-07-27 12:53

Ik fiets vaak op deze weg.

Gast

#19

2016-07-27 13:21

Ik fiets regelmatig van Bunnik naar Utrecht en vice versa.
Behalve veel fietsers zijn er op de ventweg wandelaars, joggers, skaters... De combinatie met tractoren is onlogisch en daarom extra gevaarlijk.

Gast

#20

2016-07-28 20:06

Vier keer per week fiets ik naar mijn werk in Bunnik en scheuren ze rakelings langs je heen. Op de terugweg hetzelfde verhaal.

Gast

#21

2016-07-31 17:16

Wekelijks loop ik hard op die ventweg. Regelmatig ontstaan daar onveilige situaties vanwege grote landbouw- en werkvoertuigen.

Gast

#22

2016-08-01 21:13

Landbouwvoertuigen rijden veel te hard en te dicht op de fietsers. Verkeerssituatie is te onveilig. Ieder moet zijn werk kunnen doen, maar bescherming van de kwetsbare weggebruikers is nodig

Gast

#23

2016-08-02 07:51

Gevaarlijke trekkers en ander snel verkeer hoort niet thuis op deze drukke fietsroute die o.a. door veel schoolgaande kinderen gebruikt wordt. 30 km is hier een gepaste snelheid en 60 km op de hoofdrijbaan is hard genoeg en maakt ook het oversteken van deze provinicale weg veiliger. Verkeer met meer haast kan tussen Utrecht en Bunnik gebruik maken van de A12. Een goed voorbeeld van hoe het kan is de provinciale weg tussen Arhem en Dieren, waar de maximumsnelheid ook 60 km is en de situatie vergelijkbaar is.

Gast

#24

2016-08-18 21:02

Het gaat om een belangrijke fietsroute de stad uit. Het plan om een extra fietspad aan de noordzijde te maken zou ten koste gaan van veel bomen en was erg ondoordacht. De middenbaan is nu moeilijk oversteekbaar, zou alleen geschikt moeten zijn voor bussen, tractors en auto's met een lage snelheid. De huidige ventweg zou dan voor 2-richtingen fietsers ingericht kunnen worden waarbij graag ook wat meer ruimte voor de oude bomen in de berm. Mag dus wel wat smaller en van beter doorlatend materiaal. Het huidige parkeren in de bermen bij voetbalwedstrijden en bij vroeg is zeker schadelijk voor de monumentale bomen.

Gast

#25

2016-08-23 22:26

Onveilige/gevaarlijke situaties.
Voertuigen wijken nogal eens breeduit en rijden (te) snel voor het overige (langzame) verkeer.
Regelmatig voeren landbouwwerktuigen geen kenteken en/of is er geen bescherming van en waarschuwing/signalering voor uitstekende scherpe delen. De chauffeurs gaan snel van het ene perceel naar het andere en hopen zo buiten schot te blijven voor de handhavers.