Petitie tegen wetsvoorstel 'verwarde personen' Edith Schippers


Gast

#676

2016-07-24 13:44

Vvd en zorg gaan niet samen, VVD en veiligheid gaan niet samen en VVD weet niet wat rechtvaardigheid betekend!

Gast

#677

2016-07-24 13:52

Vvd maakt hiemee een ziekelijke wet!

Gast

#678

2016-07-24 13:55

Ziekelijke wet van de VVD!

Gast

#679

2016-07-24 16:40

Ze is niet te vertrouwen en ik wil dat ze ontslagen word. Mensen medicijnen toedienen omdat ze het niet eens zijn?? Belachelijk!!

Gast

#680

2016-07-24 17:03

Omdat dit schending vd mensen rechten is mijns inzien

Gast

#681

2016-07-24 17:20

omdat dit wetsvoorstel overduidelijk door een zeer verward persoon is geschreven.

Gast

#682

2016-07-24 17:45

Omdat er reeds lang een trend vanuit de overheid gaande is waar ze kunnen vrijheden in te perken en controle uit te bouwen. Dit moet stoppen!

Gast

#683

2016-07-25 00:30

Omdat dit krankzinnig is.

Gast

#684

2016-07-25 02:41

Ben tegen alle vormen van dwang en zeker tegen dit soort Gulag achtige regels van opsluiten en verplicht drogeren.

Gast

#685

2016-07-25 05:52

Ik heb dit getekend om redenen die je al hebt aangegeven, Toen ik dit bericht onlangs las, was ik behoorlijk geschokt. En ik ben het er helemaal mee eens dat ze hier niet mee weg mag komen en Schippers moet absoluut verwijderd worden uit de politiek. Ontslag en ook geen 'oprot premie.'

Gast

#686

2016-07-26 14:52

Minister Schippers zou zelf opgenomen en opgesloten moeten worden.

Gast

#687

2016-07-26 20:58

Ik ben klaar met (bijna) alle regels en wetsvoorstellen die gauw tussen neus en lippen door veranderd worden en die veel te ingrijpend zijn om zomaar te accepteren als je "vrijheid je lief is. Tegenwoordig wordt "alles" afgepakt in het kader van veiligheid...het vergroten van de macht over eenieder is de realiteit.

Gast

#688

2016-07-26 23:36

Omdat ik het volkomen eens ben met de uitspraken van de heer vrijland. We worden aan alle kanten besodemieterd door de elitaire machtsgroepen!

Gast

#689

2016-07-27 11:33

wat is de norm van normaal?en wat is gewoon menselijk maar misschien niet wenselijk? opsluiten is wel erg radicaal .

Gast

#690

2016-07-27 16:11

Wie is er nu verward Mvr. Edith schippers??
De volgende feiten van een bewust mens:
.
- Chemtrails (iedere dag) inclusief HAARP
- Medicijnen (drugs ) en fouten Artsen/ziekenhuis tussen de 17.000 -20.000 DODEN per jaar!!!
- Voedselbanken die de laatste jaren zijn ontstaan.
Voedsel wat biologische van kwaliteit is voor de koeien deponeren...... O o...
Als je nu (nog) geen last van je geweten hebt, dan..........

En dat alles om geld draait is duideluck.... O sorry het zijn getallen in een COMPUTER systeem natuur luck

Oftewel de leugen regeert.......

Ervaringsdeskundig herstelwerker ggz

#691

2016-07-27 17:41

Nee, niemand moet op basis van willekeur worden opgenomen. Nee, niemand moet zonder zelfs het stellen van een adequate diagnose, medicijnen toegediend krijgen. Nee, niemand moet, als dit ook maar enigszins te voorkomen is, tegen of buiten zijn wil, worden opgenomen.

En nee, niemand moet met o.a. nazi's vergeleken worden zonder dat daar een gedegen aanleiding voor is. Die is er in dit geval niet. Respect moet van twee kanten komen. Met een constructieve reactie bereik je meer.

Kennelijk is er een probleem: op het moment dat een crisissituatie te verwachten is, kan er nog niet ingegrepen worden. Althans, niet met gedwongen opname e/o behandeling. Het wetsvoorstel dat er ligt, biedt daarvoor geen oplossing, maar voegt er een probleem aan toe: mensen die psychisch lijden, worden geconfronteerd met de traumatiserende ervaring van gedwongen opname, of dit nu vanuit crisisinterventie of pre-crisis time out is. Dat is een ernstig probleem, en er moet iets tegen gedaan worden!

Maar zoals niemand beter is geworden van gedwongen crisisinterventie, heeft niemand ooit het roer omgegooid omdat er 'nazi, nazi!' tegen hem geroepen werd. Ongeacht of de gdwongen interventie nodig was, ongeacht of het roepen van de veroordeling gerechtvaardigd was. Daar moeten we echt mee stoppen, als we sowieso iets willen bereiken, want zoals het er nu uitziet, wordt deze petitie en het commentaar gewoon van tafel geveegd als zijnde niet relevant en niet op feiten gebaseerd.

Laten we duidelijk maken waaróm het wetsvoorstel niet deugt en verworpen dient te worden, én een tegenvoorstel doen, benoemen wat dan wél.

Ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat mevrouw Schippers niet weet hoe de psychiatrie er vanbinnen uitziet. Scheve machtsverhoudingen die meer schade doen dan goed, hoge werkdruk voor de verzorgers en behandelaars, waardoor die niet benaderbaar zijn voor het zo broodnodige normale menselijke contact, diagnoses die worden gehanteerd om alle gedrag en emoties weg te verklaren, medicijnen die je afstompen en de vechtlust die je nodig hebt om je problemen aan te pakken, onderdrukken, ... Dit alles is herstelondermijnend, maar komt op grote schaal voor. En dan is er de financiele drempel om zelf tijdig om hulp te vragen. Kun je met je uitkering en de eigen bijdragen die je moet betalen voor dagbesteding e.d. net rondkomen, dan zit je niet te wachten op een rekening van de PAAZ, als je daar gezien zojuist omschreven omstandigheden, al zou willen zijn.

Mijn tegenvoorstel zou zijn: de financiele drempel voor ggz volledig opheffen (geen verplicht eigen risico voor ggz, geen eigen bijdrage voor therapie of medicatie, ggz volledig in basisverzekering, zodat je geen dure aanvullende verzekering erbij moet afsluiten) En investeren in een gezonde, herstelondersteunende ggz, met gelijkwaardigheid en het helpen hervinden van de eigen kracht als uitgangspunt. Tenslotte: als een crisis te verwachten is, en dit kan redelijkerwijs ondersteund worden met toetsbare argumenten, die persoon niet gedwongen opnemen/observeren/behandelen/medicatie toedienen, maar naast diegene gaan staan (fig) en samen naar oplossingen kijken, hulp in de vorm van een vrijwillige time out aanbieden. Hiervoor bedden vrijmaken, medewerkers opleiden en ondersteunen, waar nodig gefaseerd medewerkers werven e/o toeleiden om specifiek dit werk te doen.

Het moet anders, crisisinterventie komt vaak te laat. Maar de factor dwang eerder toepasbaar maken, is niet de oplossing. Tijdige, adequate, en herstelondersteunende hulp toegankelijk en beschikbaar maken, wél.


Gast

#692

2016-07-31 12:28

Nog niet eens door 1000 getekend..Of de rest van het volk slaapt of maakt het niets uit. P.s. waarom komt dit niet op tv?

Gast

#693

2016-07-31 14:25

Wie vrijheid inlevert voor veiligheid is beide niet waard

Gast

#694

2016-08-04 12:48

Wéér een verdere inkrimping van vrijheid!!

Gast

#695

2016-08-06 15:51

Ik denk dat het niet zo eenvoudig moet worden om mensen die even in de war zijn gedwongen op te sluiten en gedwongen te behandelen.

Gast

#696

2016-08-08 09:12

Onze vrijheid wordt steeds meer beperkt. Dit wordt zogenaamd gedaan voor onze eigen veiligheid. De waarheid is dat wij, het volk, niet veilig zijn vanwege de kabal ( de 1% elite) die de wereld en onze politiek bestuurd., met als doel een politiestaat van de wereld te maken, zodat de elite de macht kan behouden. Door veelal valse terreur aanslagen en georganiseerde vluchtelingenstromen, creëren 'ze' ( de elite) de chaos die nodig is om onze vrijheden zoveel als mogelijk in te perken op allerlei gebied. Zo ook onze vrijheid van meningsuiting. Dus als je een kritische denker bent en dit uit, kan je al gauw als 'een verward persoon' gezien worden, die dan door een anoniem persoon of organisatie,zonder recht op verdediging en zonder indicatie opgesloten kan worden. Dit soort dingen moeten NU gestopt worden door ons, het volk, zodat we geen vergelijkbare gebeurtenissen gaan krijgen zoals bijvoorbeeld in de tweede wereldoorlog!

Gast

#697

2016-08-08 18:30

Erg beangstigend wetsvoorstel.

Gast

#698

2016-08-10 06:38

Onmenselijk en onverantwoordelijk! De politiek is ziek. Wat verwacht je dan uiteindelijk nog van de maatschappij??

Gast

#699

2016-08-13 09:30

Zij geeft geen cent aan de mensheid.

Gast

#700

2016-08-13 11:08

Denk dat Edith zelf in de war is en opgesloten moet worden!