HU ITT afstudeerstage 2016-2017

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie HU ITT afstudeerstage 2016-2017.

Gast

#26 Re:

2016-04-26 15:49

#17: -  

Ik heb mijn afstudeerstage vorig jaar op een opleidingsschool gelopen en de kwaliteit van de begeleiding viel heel erg tegen. Het zegt dus lang niet alles dat een school een opleidingsschool is. Ik ben in menig andere stage vele malen beter begeleid dan in mijn afstudeerstage. 

Gast

2016-04-28 15:00

Stageplekken voor studenten worden steeds schaarser. De HU stelt steeds meer eisen, waar nog maar weinig instellingen (en studenten) aan kunnen voldoen. Daarnaast vind ik dat een student zelf de vrijheid moet kunnen ervaren waar hij/zij praktijkervaring op wilt doen. Studenten kunnen samen met de instelling kijken naar de competenties en inschatten of een passende en leerzame stage mogelijk is. Sommige pedagogiek studenten willen graag werkzaam worden in het onderwijs en hierin dus ervaring opdoen. Mocht er in de toekomst plek zijn voor pedagogen in het onderwijs, dan hebben zij onvoldoende ervaring op kunnen doen binnen deze sector. Door stageplekken te schappen wordt het de student alleen maar lastiger gemaakt deze ervaring op te kunnen doen.
Als oud student wil ik graag mijn stem laten horen, omdat het zo langzamerhand vermoeiend wordt dat de overheid en onderwijsinstellingen alles voor ons bepalen. HBO-studenten zijn prima in staat zelf keuzes te maken!