Behoud Welkom

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Behoud Welkom.


Gast

#26

2016-04-16 20:10

Omdat een fijne plek als welkom echt behouden moet blijven. Ons hele gezin sport/danst er. We willen geen afscheid nemen van Welkom

Gast

#27

2016-04-16 20:11

Omdat ik er zelf nog heb leren dansen.

Gast

#28

2016-04-16 20:14

De dansschool is een geweldige plek die heel veel mensen als hun tweede thuis beschouwen. De dansschool moet blijven voor iedereens eigen bestwil. Daarbij komt dat Peter en Rachell harde werkers zijn die meer dan de wereld verdienen.

Gast

#29

2016-04-16 20:15

omdat ik vind dat de dans school moet blijven het hoort bij lisse.

Gast

#30

2016-04-16 20:26

Bizar te constateren de lakse houding van de gemeente in deze maatschappelijke zaak

Gast

#31

2016-04-16 20:34

ik heb daar van mijn 16e tot ca 22e jaar gedanst. Heel veel plezier gehad en zelfs rock en roll lessen gedaan. Man wat hebben we een lol gehad daar. Tijdens dansen kon ik een heleboel energie en "woede" omzetten in leuk dansen. Waarom moet dit nu weer gebeuren. onbegrijpelijk. Stomme ambtenaren, begrijpen nergens wat van, sorry is mijn mening

Gast

#32

2016-04-16 20:38

De dansschool moet gewoon blijven. Is sociaal en maatschappelijk belangrijke ontmoetingsruimte in Lisse.

Gast

#33

2016-04-16 20:39

Ik heb deze petitie ondertekent omdat ik vind dat de dansschool moet blijven.

Gast

#34

2016-04-16 20:42

Welkom is als thuiskomen voor mij en mijn gezin. Een gezellige dansavond, danslessen olv 2 vakmensen. 2 mensen die hun ziel en zaligheid in de verbouwing hebben gestoken zodat het pand er weer up to date uitziet de afgelopen jaren.
De gemeente Lisse moet zich eens afvragen waar zij mee bezig zijn.
Peter en Rachell zijn onderhand een begrip in Lisse maar ook in de omliggende dorpen.

Gast

#35

2016-04-16 20:50

Welkom waar al zoveel jaren met veel liefde en passie door 2 geweldig lieve mensen, Peter en Rachell les wordt gegeven mag niet verloren gaan. Het is ook voor vele een groot stuk sociale contacten maken en houden.

Gast

#36

2016-04-16 20:52

Getekend . Gewoon omdat het zo fijn is daar te bewegen voor jong en oud op muziek.
Het mag niet zomaar verdwijnen

Gast

#37

2016-04-16 20:55

de dansschool moet blijven want er zijn er al zoveel gesloten het is een uitlaatklep voor zoveel mensen en behoort ook tot de ontwikkeling van de jeugd, vooral de normen en waarden die het met zich mee brengt om tot respect voor de partner te komen.

Gast

#38

2016-04-16 21:03

Onbegrijpelijk besluit van de gemeente. Deze mensen hebben altijd keihard gewerkt aan hun dromen en hebben een onwijs grote bijdrage geleverd aan de gemeenschap. Niet alleen door de danslessen bij Welkom zelf, maar ook door de demonstraties op koningsdag, de lessen op basisscholen en middelbare scholen, dans en beweging voor jong en oud.

Gast

#39

2016-04-16 21:11

Omdat ik bij Peter en Rachell mij erg op mijn gemak voel met sporten en hun echt een toevoeging zijn voor de lissenaren

Gast

#40

2016-04-16 21:14

Voor mij persoonlijk is Danscentrum Welkom een plek waar ik al heel veel jaren met verschrikkelijk veel plezier dans. Het is verweven met mijn leven. Wat er ook op mijn pad kwam, bij Welkom kon ik me opladen. Even letterlijk alles loslaten en alleen maar plezier maken. En dan is het nog sportief genieten ook; win-win. Samen met mijn zoon hebben we 2,5 jaar lang plezier beleefd bij de Beweegkriebels die Rachell op onnavolgbare wijze geeft. Het is echt heel mooi om te zien dat je kindje na afloop van de les een zichtbaar voldaan gevoel heeft. Het bracht rust in zijn beweeglijke lijf en geest. Daarnaast heeft het de ontwikkeling van zijn motoriek heel goed ondersteund. Maar het meest onbetaalbare geschenk dat ze hem hebben gegeven, is het plezier dat hij associeert met sport. Dat is letterlijk een geschenk voor het leven. 

Peter en Rachell dragen uit waarom de dansschool Welkom heet. Het is niet een naam op de gevel, maar een gevoel dat ze uitdragen. In hun dansschool wordt niet alleen hoogwaardig dansles gegeven, maar worden sociale verbanden gesmeed, mentale weerbaarheid vergroot, spanningen weggenomen, gezond gedrag leuk gemaakt. Hele vriendengroepen zijn ontstaan op de dansvloer. Ik heb een paar keer mogen meehelpen bij de theatershows. De betrokkenheid van alle dansers en hulptroepen is echt bijzonder te noemen. Ik zou dit sociale cement echt willen koesteren als gemeente zijnde. Lees de sociaal-wetenschappelijke literatuur daar maar gerust op na.  


Gast

#41

2016-04-16 21:21

Omdat ik daar superrrrrrr graag dans

Gast

#42

2016-04-16 21:23

Altijd gezellig gedanst bij Peter en Rachel met de late vrijdagavond club leuke afsluiting van de week
#43

#43

2016-04-16 21:24

En waar moeten we nu op dot niveau pnze danslessen volgen?! Geef ze gewoon een jaarcontract. Dat krijgt toch elk bedrijf tegenwoordig! 


Gast

#44

2016-04-16 21:36

Het is toch te gek voor woorden dat de gemeente er niet voor gaat deze dansschool te behouden voor hun gemeente. Ze hebben kennelijk geen enkel idee wat een dansschool voor de gemeenschap betekend. Als je bekijkt wat Rachell en Peter allemaal gedaan hebben voor de gemeenschap binnen en buiten hun dansschool kan je oipmaken dat het niet alleen maar dansles geven is.
Uit recentelijk onderzoek is gebleken dat je bij dansen veel meer spiergroepen gebruikt en traint dan bij bijvoorbeeld fitness. Dansen is een sport! Sporten is een must!
Dat wil je in je gemeente behouden voor je inwoners. Naast het feit dat dansen gezond is, is het bij kinderen ook een geweldige manier om de motoriek te ontwikkelen i.p.v. bijvoorbeeld met een tablet te spelen. Ook het sociale element van dansen is voor velen een geweldige beleving en heeft een grote impact op kinderen die bijvoorbeeld leren dansen op de basisschool tijdens de cha cha lessen. Saamhorigheid, respect voor elkaar, betere omgang met elkaar, allemaal elementen die in de danslessen naar voren komen. Zo belangrijk, zeker voor kinderen!
Gemeente kom tot inkeer en zorg ervoor dat deze dansschool voor uw gemeente behouden blijft.

Simone en Sylvo
Danscentrum La Passe

Gast

#45

2016-04-16 21:47

Dansschool Welkom is een begrip in de Bollenstreek. De hele familie heeft er op dansles gezeten. En nog steeds zitten er veel kinderen en volwassenen op dansles.

Gast

#46

2016-04-16 21:56

Twee mensen die met hart en ziel een bijdrage leveren op sportief, sociaal, cultureel en maatschappelijk vlak aan onze maatschappij hun passie ontnemen. En met hun ook nog eens zoveel anderen hun plezier ontnemen. Onbegrijpelijk. Gewoon geen woorden voor. Kan me er zo kwaad om maken.

Gast

#47 Re:

2016-04-16 22:21

#16: -  

 Dit maatschappelijk tarief geldt ook voor de leegstaande uren. Deze worden betaald door gemeentelijke belastingen. u en ik dus.


Gast

#48

2016-04-16 22:22

Ik heb deze petitie getekend omdat onze dochter en schoonzoon en onze kleinzoon daar ook ook dansen en ze daar intens van genieten .

Gast

#49

2016-04-16 23:02

Velen van ons hebben elkaar leren kennen in Welkom. Gelukkig wilde Peter en Rachell dit cultureel erfgoed voortzetten. Helaas maakt de gemeente Lisse ook hier weer een einde aan. Straks staat er weer een pand te verloederen in Lisse. Het is nog even wachten en ook Florais moet eraan geloven. Het wordt tijd om Lisse op te geven voor het programma kan niet waar zijn. Dit hebben Peter en Rachell niet verdiend.

Gast

#50

2016-04-16 23:04

Ongelofelijk! Er is subsidie voor voetbal, hockey en veel meer sporten! Maar niet voor de dansschool? Lisse zou zich moeten schamen!
Welkom MOET blijven!
Charmaine van der Lelie.