Ik hoor je niet!

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Ik hoor je niet!.


Gast

#501

2016-02-21 10:46

Omdat ik slecht horend ben.

Gast

#502

2016-02-21 10:50

Omdat ik me erg aan al die onnodige bijgeluiden. Een NOS journaal verslaggever die in een volle vergaderzaal zijn verslag doet terwijl een spreker op het podium zijn verhaal afsteekt.
Wat een waanzin. Ga lekker in de gang staan ipv. aanwezigen te ergeren en ik ondertussen nauwelijks iets versta!!!!!!!!!

Gast

#503

2016-02-21 10:54

Bijzonder storend is dat altijd en eeuwig muziek en jingles of tunes door gesproken woord moet. Stop met deze werkverschaffing ten koste van de luisteraar/kijker.


Gast

#504

2016-02-21 10:56

Achtergrondmuziek is bijzonder irritant omdat je de gesproken tekst niet goed kunt verstaan.

Gast

#505

2016-02-21 11:00

Ik erger me al JAAAAAAREN aan dit volkomen onnodige lawaai op de de ned. zenders. Ik heb hier vrijwel alle zendgemachtigden al eens aangeschreven. Daarop kreeg ik commentaar:
"Het verhoogt de sfeer" "Het voegt iets toe" En meer van zulke flauwekul. Kortom er wordt niet naar hun klanten geluisterd.
Ik heb hierover ook eens contact gekregen met een televisie man. Die zei letterlijk, Het is gewoon een knopje uitzetten en het is stil. Ik denk wel eens dat er om wat voor redenen dan ook een of andere "pingelaar"daar zo nodig een centje aan moet verdienen. Hopeloos

Gast

#506

2016-02-21 11:01

Ik heb tinitus en ik stoor me mateloos aan de achtergrond geluiden

Gast

#507

2016-02-21 11:02

Hoogste tijd: Grote ergernis!

Gast

#508

2016-02-21 11:03

Erger mij hier al jaren aan,. Laat de mensen genieten van het programma waar ze naar kijken, zonder zich te irriteren aan die afschuwelijke vaak te harde achtergrondmuziek.

Gast

#509

2016-02-21 11:04

Helemaal mee eens. Het leidt zo af van de boodschap en vaak is het bijgeluid zo hard dat je niet eens hoort wat er gezegd wordt. Mijn oren zijnproma. Kun je nagaan hoe dat voor mensen is met een slechter gehoor.

Gast

#510

2016-02-21 11:13

Niet alleen voor de storende harde muziek bij uitzendingen, maar ook voor de onbeschofte spreek snelheid die vele programmamakers hanteren.
Een typisch voorbeeld is de presentator van de WDD, Matthijs van Nieuwen.... En zo zin er velen.!!!
M?v.g.
Ing W.R.Pitlo

Gast

#511

2016-02-21 11:14

Ik ga negen van de tien verder zappen bij reclames,of bij luidruchtige achtergrond muziek van auto progamma's, want dat is niet goed te volgen meer,ik snap ook niet dat daar niet eerder over geklaagd is.Dus vandaar dat ik dit beaamt.

GR JT

Gast

#512

2016-02-21 11:29

Bij div. praat progr. probeer mijn vrouw en ik aandachtig te luisteren maar door de achtergrond muziek moeten we de t.v. harder zetten waardoor het nog moeilijker wordt om te luisteren hierdoor kijken we niet meer zo vaak naar dit soort progr.

Gast

#513

2016-02-21 11:30

Het stoort mij mateloos , als de reclame begint zet ishet geluid uit , en wend mijn hoofd af of ik ga lopen.

Gast

#514

2016-02-21 11:35

om dat ik het erg moeilijk vind om alles te horen

Gast

#515

2016-02-21 11:37

Heb zojuist weer met enorme ergernis naar "Eigen huis en Tuin" gekeken, je wordt gestoord van die rotherrie op de achtergrond

Gast

#516

2016-02-21 11:40

Niemand heeft iets aan dat irritante geluid, behalve de maker!

Gast

#517

2016-02-21 11:41

mooie natuurprogramma's zoals met freek vonk worden kapot gemaakt door zijn idiote gedrag en lawaai en muziek, ik wil graag naar de mooie beelden kijken maar zet de tv dan maar weer uit, zonde van al dat mooie en duren film materiaal

Gast

#518 die Re:

2016-02-21 11:42

#516: -  

 die ook niet want veel mensen kijken niet meer ernaar als dit zo door blijft gaan ik hoor veel mensen erover en de maker verkoopt zijn materiaal niet meer ,zo jammer is het die klere herrie


Gast

#519

2016-02-21 11:43

Ik heb mij er altijd al aan geergerd en nu mijn gehoor iets afneemt wordt het steeds lastiger om de tekst te verstaan.
Ad Radder (echte naam)
Gast

#520

2016-02-21 11:50

Beste mensen,

3 jaar geleden heeft de telegraaf ook al een actie gehouden. Mijn commentaar is destijds ook afgedrukt in de telegraaf. Er is sindsdien niets veranderd.

Ik ben zintuigelijk gehandicapt door een herseninfarct. Ik heb speciale hoortoestellen met filters. Deze kunnen echt de het geluid in een auto elimineren, maar de harde achtergrondgeluiden op de televisie niet.

Ik kom regelmatig bij Kentalis (Doven en Blinden instituut) deze doen oa indicatiestelling. Zij weten enorm veel van deze terreur.

De geluidstechnici bij de omroepen zijn geselecteerd op hun goede gehoorkwaliteit en zijn dus absoluut geen gemiddelde van de bevolking. Hun onderscheidend vermogen betreft geluid is vele malen beter dan die van de anderen. Zij kunnen zich dus überhaupt niet verplaatsen in wat wij als gemiddelde horen.

Neem nu het programma "Wie is de Mol" Daar is het achtergrondgeluid dermate storend dat veel van de essentie niet gehoord wordt. Met muziek willen ze de spanning opvoeren, maar het schiet zijn doel ver voorbij.

Ook het verschil in geluidsniveau bij de verschillende netten is om gek van te worden. Om over de reclames en inleidende tunes bij de programma maar niet te spreken.

Laten we een standaard met elkaar afspreken. Bij voorbeeld max 60 of 65 dB als uitzendvolume en het achtergrond geluid inmengen 3 tot 6 dB lager.
Als een ieder zich aan de standaard afspraken houdt hebben we geen problemen meer en hebben de geluidstechnici nog ruimte genoeg voor hun creativiteit.


Gast

#521

2016-02-21 11:58

Ik versta het dus niet en moet altijd tex 888 aanzetten en niet alle zenders hebben dat dus geen wie is de mol enz voorbij kan de televisie ook niet harder zetten ,dan kunnen de buren mee genieten Vr Gr. En hoop ik succes..

Gast

#522

2016-02-21 12:01

Omdat ik het hinderlijk vind om muziek te horen tijdens een gesprek. Veel van het gesprek is dan niet meer te verstaan.

Gast

#523

2016-02-21 12:14

Omdat er in programma's op radio en televisie in toenemende mate sprake ik van een 'overkill' aan muziek en "achtergrondversiering" waardoor de kern en de waarde van de boodschap die men wil brengen verloren gaat.

Gast

#524

2016-02-21 12:14

Omdat ik zelf jarenlang in het audio-visuele vak heb gewerkt vind ik dat er heden ten dage een hoop mis is.Ik heb het hier over het verslaggeven van de actualiteit
Eigenlijk moet je nog een stap terug;dus al bij de opnamen.Vroeger was het zo dat de cameraman het"plaatje"en de geluidsman het audio voor zijn rekening nam.Tegenwoordig bestaat de "crew"uit een persoon die alles voor zijn rekening neemt.Dat gaat ten koste van alles wat met de reportage te maken heeft.Een EHG-ploeg(electr.news gathering) is te duur en de kwaliteit is niet belangrijk.Vaak is die ene persoon ook nog de interviewer!Het moet toch niet gekker worden.
Ik vind de petitie een groot goed en er moet zeker wat aan gedaan worden,veel teveel dynamiek in de gekozen muziek.
Het is iets van deze tijd,als het maar snel en hard is.
Ik hoop dat het zal lukken om Hilversum terug te fluiten.Om over tinitus maar niet te spreken!
Vr.gr.
 JCG W


Gast

#525

2016-02-21 12:16

Al jarenlang een grote ergernis.
Heb SBS 6 al vele malen geschreven met het verzoek om de harde muziek bij gesproken tekst zachter te doen.
Zij hebben geen enkele reactie gegeven.
Minachting van de kijkers noem ik dat.
Het enige wat telt voor hen zijn de advertentie-inkomsten.